Blog
Május a műszaki hónapja volt, stabilizátor szilentek cseréje után sikeresen abszolválva. Közben május végére, június elejére végre visszakaptam a kívül-belül újrafényezett felnijeimet, így a vizsga után nem sokkal már azok is emelték az autó fényét. Vettem az ablaktörlőm végére takaró műanyagot is, mert az egyik kis pöcök, ami tartotta eltört, és zavart, hogy látszik a csavar. Megoldottam. A legfrissebb dolog a hétvégén esett meg. Ez a hátsó dobbetétek tisztítása, üregkezelése volt, mert ott bizony hiába mostam/töröltem ki többször, megáll kicsit a sár. Később tervezek egy komplett üregkezelést, hogy ne érjen meglepetés.


A múltkori ügyködésem ellenére nemrég ismét visszatért a 22-es légzsák hibakód, plusz mellé a 21-es is (vezető oldali függönylégzsák).
A hibák "Present" álltapotban voltak így törölni nem lehet, vagyis lehet, csak egyből visszajön, viszont ez jó hír is, mert így könnyebb meglátni, hogy tényleg a csomitartóban lévő csatik-e a ludasak, hiszen, ha rendbehozom ott a kontaktot és eltűnnek a hibakódok, akkor tényleg azok a csatik a problémásak.
Kontakt spray-t most hagytam, feleslges, gyönyörű tiszták az érintkezők. Akksi negatív le és egy tűvel óvatosan kicsit hajlítottam mindkét csatlakozó, mindkét hüvely érintkezőjén. Tényleg nagyon óvatosan kell, mert nagyon vékonyak! Akksi negatív vissza és lám, a két hibakód már "Intermittent" állapotban, töröltem is őket.
Ha ez sem segít és visszatérnek, akkor össze lesznek forrasztva, nem sz@rakodok többet vele. :)
Update 2013-10-18: 3 hónap eltelt és nem jött vissza, úgy tűnik ez hatásos megoldás.
Már az autó megvételekor sem működött a klíma és most, így a nyár közepén azért már hiányzik. :)
Az első, már vásárláskor is szemmel látható probléma az, hogy az egyik alucső a raditátor csatlakozó konzolnál tőben el volt törve. A vízhűtő cserekor már nem is tettük vissza a klíma radiátort, mivel az meg kicsit meg volt vetemedve. Időközben Fater szépen vissza tudta hajlítani a radiátort, ezért elvittem egy nyomás próbára, hogy lássuk, van-e értelme foglalkozni vele vagy új kell. Szerencsére a radiátor rendben van. Most már csak csövet kell szerezni és jöhet a próba, hogy lássuk más gond is van-e.
Ma elég dolgos napot tudhatunk magunk után. Eredetileg csak annyi lett volna a terv, hogy kiszedjük az első lámpákat és kivarázsoljuk az AlfaCityben beesett helyzetjelzőt. Sajnos a munka ma nem úgy ment, ahogy szerettük volna. Miután kicseréltük az izzókat olyan szerencsétlenül sikerült felrakni a lökhárítót, hogy muszáj volt még egyszer levenni és normálisan helyére tenni. Ez kb 1 órás művelet volt. Tegnap panaszkodtam a 156 topicban, hogy erőtlen az autó, azt a tanácsot kaptam, hogy olvastassam ki a hibakódokat, de valószínűleg LMM. Ma megpróbáltuk Lacci33 cartárssal széthúzni a lambda szondát és visszatért az autó ereje, bár lehetne jobb. A tesztkörön keresztül vágta az utam egy IV-es Golf, szóval úgy 150 km/h-nél volt egy szép rénszarvas teszt, az is ment rendben :) Összességében jól zártuk a napot, de még szeretném az üzemanyag rendszert áttisztítani meg stb.
2013. 07. 16. - Teljesen hideg motornál sincs fulladozás gázadásra, rángatás sem és a keverék sem szeretne a szívócsonkban robbanni. Lambda problémám (is) volt :)



Körbejártam Magyarországot, hogy egy jó állapotú 156-ost tudjak vásárolni 'olcsón' .
Nekem ez alapból is nehéz, mert elég válogatós vagyok (Ilyen szine legyen, olyan kárpit legyen benne, amolyan műszerfala legyen stb..) , de nem adtam fel. (illetve nem teljesen) . Komárom- Esztergom megyei vagyok azon belül Dorogi. Jártam Bp. kb. 2x aztán elindultam másik irányba Győr, Mór, Zalaegerszeg, Cegléd, stb. Mindenhol tökéletes állapotú, füst mentes motorú autókat árultak, de mire odaértem valahogy elkezdtek füstölni, de inkább a legtöbb helyen nagyon de nagyon durva jégeső esett mire odaértem az a pár óra alatt. Hát nem volt mit tenni mindig csak toltam a végösszeget felfelé hátha ennyiért már találok egy " Tűrhető" állapotút. És végre találtam egyet. Kiskunfélegyházán. Igaz egyik kikötésemnek se felelt meg de elég jó áron és elég szép állapotban is van. És ilyen eladókkal még sosem találkoztam. Nagyon rendes emberek segítőkészek, és még a magyarországi forgalomba helyezést + a névre írást is elintézik nekem. Hát csúcs szuper helyzetbe vagyok :) Szerdán hozom el a kis drágámat és kezdődhet a felújítás, de csak módjával. Már csak 2 nap!!! El se tudjátok képzelni mennyire várom :) Szerdán tolom a portfóliót !
Régóta hangoskodott a jobb hátsó kerékcsapágy, hát rászántam magam a cserére. Rengeteg helyen megnéztem, egészen 15e Ft- tól 40-50e Ft-ig lehet kapni, széles a paletta:) Végül úgy döntöttem tegyünk bele gyári alkatrészt, 32e Ft-ba került, bízom benne hogy megéri a dupla árat és tovább fogja bírni mint mondjuk egy Starline. A csere nem vett igénybe egy órát, hamar meglett.
Tavaly, amikor megvettem az autót észrevettük, hogy az egyik klímacsövön csöpög a klímaolaj. Azóta be sem kapcsoltam nehogy nagyobb bajt okozzak.
Így nyár közepére már nagyon megérett a javíttatása. A klímás megállapította, hogy egy gumicsőnél az alumíniumkönyök van elrohadva és ott engedi el a gázt.
Haveromnál pont volt egy ilyen cső elfekvőben tiszta véletlenül :D
csak JTD-é. És milyen egyszerű lenne az élet ha megegyezett volna a kettő de nem.
A felső része más volt. A kettőből csináltunk egyet hidraulikatömlőből. Jó lett, nem ereszt sehol.
Most már eltudom vidselni a nyári hőséget

205/55 R16 Sportrac 5 Giugiaro nyári is Vredestein ismét fel.
km180000
Most, hogy minden pénzem ráköltöttem arra, hogy a gyári BOSE hangrendszer megfelelő legyen kb. ugyanott vagyok ahol elkezdtem.
Örömködésem megszűnt amikor egy PROXY sorbarendezés után egyszercsak már nem működött a B&M Media Player része semmilyen konfigurációban.
Egy felesleges tatai kiruccanás után úgy döntöttem, hogy megvásárolom a BOSCH-tól a Blaupunkt MP3-as fejegység gyárilag felújított verzióját itt:
https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok/autoradiok/alfa-autoradio-939-cd-mp3_7646303316
Pénteken utaltam, hétfőn du. tettem be az autóba.
Piritutól származó MP3-as Clarion gyártmányú, kiegyensúlyozottabb hangképpel, kevesebb középpel és olvassa a CD-RW-t, de nem kezeli a B&M Media Player-ét ami ugyan szarabb minőségű, de kapacitása miatt praktikusabb.
A kecskeméti Bosch-tól vásárolt Blaupunkt, ahogyan droberto cartársé P&P módon helyesen működik. DE kicsit szegényebb hangképpel és CD-RW olvasási képesség nélkül...
Na mindegy, marad a Blaupunkt, megy a Bosch!
1
600
Fórum
Friss topicok
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV