Blog
A múlt hét végén végre előszedtem a vasat a műhely eldugott kis szegletéből, ahol már 6 hónapja pihent. Akksi ellenőriz és jöhetett az olajcsere ha már úgy is tavasz van. Természetesen Xado Atomic 10W-60 SL/CF ment bele. Minden folyadékszint ellenőriz, rendben is volt minden, így hát indulhat a V6:)
Pöccre, ahogy azt kell egy ilyen motornak és már gurultunk is egy kis tavaszi sétára.
Szép csendben suhantunk csak a V6 duruzsolt, nincs is ennél szebb zene.:)
A Romai part felé vettük az irányt és ahogy az várható volt, megjelentek az első próbálkozók is.:) Persze nem volt sok esélyük és próbáltam magam visszafogni, hogy legyen egy kis sikerélményük a nyálcsorgatóknak.:D Elvégre sétálni jöttünk.:)

Lecseréltettem a téli gumikat. Sajnos a nyári már elég rossz állapotban van, vennem kellett előre újakat. Használt lett, Continental Sportcontact 2. Nem a legjobb, mert iszonyatosan hangos.
Ma kapott új ablaktörlőlapátokat. A régi már csíkozott és kicsit szakadt is volt már. Úgy két évet bírt.
Még tavaly sikerült kideríteni, hogy a jobb első ablak működési problémáját az utólag beépített riasztó okozza, merthogy a riasztó beriasztáskor felhúzza az ablakot és így mindkét elektromos ablak normál vezérlése a is egy külön elektronikán keresztül történik és ebben az elektronikában valami elfáradt. Mivel nem gyári a cucc, valamint a jobbos ablakot nem lehetett felhúzni csak lefele működött, ezért inkább szerettem volna a gyári vezérlést visszaállítani.
A jobbos ablakot gyorsan sikerült is megoldani. Ha már ez megvan, akkor gondoltam állítsuk vissza a balos ablakot is, mert
1. ennél könnyen lehet, hogy nemsokára ez is problémás lesz
2. a riasztónak köszönhetően olyan kábelrengeteg van a kormány alatti burkolat alatt,
amit szerettem volna redukálni.
Szerencsére a balos ablakot is sikerült visszaalakítani viszonylag könnyen.
Eztán a még 1-2 forrasztást szétszedtünk, hogy a szigszalag helyett zsugorcsövet tegyünk rá. Ez meg is volt, gyorsan próba, hogy működik-e minden. Indításgátló nem old.. hmm.. riasztó működik, beriaszt, kp zárakat zárja, nyitni is lehet.
Keresgéltünk-keresgéltünk mígnem találtunk egy szabad kábelvéget, amin látszott, hogy a forrasztásnál eltörött. No, már "csak" azt kell kitalálni, hogy honnan tört ki. :) Na, ezzel együtt vagy egy órát szívtunk, mire a riasztó nem túl informatív leírásából sikerült megtalálni, hogy a riasztó egyik modulcsatlakozájából tört ki a kábel.
Ezt orvosoltuk, és végre sikerült értelmesebben elrendezni a kábeldzsungelt. :)
Az utolsó képen látható a fejfájást okozó modul és a hozzátartozó "minőségi" kötések ill. megcsapolási helyek. Kábelek színhelyességére természetesen sok hangsúlyt nem fektetett a "szaki". :)




Haro-tól egy tanksapka kulccsel, mert az enyém nem volt zárható, egy új szett első ablaktörlő, mert rángattak és egy kormány alatti borítás, mert az egyik "zsanérkampó" le volt törve.
Emellett külső műanyagok és műszerfal ápolás, tisztítás. Szépek lettek, a kissé mattult külső műanyagok ismét újnak tűnnek:)
Tud szépen szólni egy dízel?
Nézd meg a videóm ,és döntsd el te!
Nincs katalizátor, és a hátsó dob is átmenő. A rendszer gyári 60-as.
Én odáig meg vissza vagyok :)
Múlt hétvégén felakadtam egy kapuvasra , így a flexi csövem kifúj ,ez a videón is látszik :D
2,4 JTD sound
Mivel Nagypéntek már elmúlt, jöhet a feltámadás. Igaz, csak nagyon lassan (de talán biztosan?).
1. Az első csere - Selénia Racing
Lecseréltük az olajat az Ékben. Racing-re, ahogy egyhangúlag ajánlottátok.
Teljesen más lett az autó. Egyrészt halkabb, másrészt érezni, hogy védelemre van kihegyezve az olaj (vagy, hogy kevésbé híg). Mintha nem lenne annyira pörgős a motor, mint az előző 5W40-es Aral High Tronic-kal (25 euró/5liter). Ebben elvileg 3ekm volt és meg is akartam menteni, de a sötét színe és benzinszaga miatt letettem róla. Kíváncsi leszek az olajfogyasztásra. Az Aral-nál bizony 3ekm után 0,5 litert utána kellett töltenem. (J)TS-es mércével ez kevésnek számít, nekem a JTD után az utántöltés persze szokatlan.
Az olaj-kérdéssel kapcsolatban sokkal több infót találsz a "nagy" olajposztomban. A JTS-sel is külön foglalkoztam, elvégre érdekelt vagyok. :)
2. A második csere - Mobil 1 Peak Life
Másodszorra Mobil 1 Peak Life 5W50-t töltöttem bele. Ez télen mindenképpen jobb (lett volna...).
A sok rövid út 6ekm alatt egy kicsit megviselte az előző Racing-et. Néha indításkor hallottam a vezérlésmódosítót. Ez az alkatrész szinte "olajminőség" detektornak is beillik. Nem szabad elfelejteni, hogy a hidegindítások és főleg a közvetlen befecskendezés az olaj hígulását, vagyis kenőképességének csökkenését eredményezi. Ami nem jó.
Szűrőből ezúttal nem gyári (0073500506), hanem MANN W75/3 került be.
(A megadott összeg az említett olajcserék árát mutatja szűrőkkel.)


Mióta megvettem az autót terveztem hogy belerakom a ládát, csak valahogy minden más fontosabb volt :) . De ma végre belekerült. Nem volt egyszerű művelet. A tápkábelt rémálom behúzni a tűzfalon keresztül, annyira le van szigetelve hogy alig lehet áthúzni. Mondanom sem kell agyfaszt kaptam mire sikerült. Tervben van még hogy kicserélem az ajtóban lévő hangszórókat is, bár meglepően jól szól a gyári is, de azért nemárt :) Ha már molyoltunk a kocsival ki lett takarítva a belső tér is . Szerintem ezelőtt még sosem volt! Ehhez a művelethez segítségem is volt, a barátnőm személyében :)





0
632
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Stelvio
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV