Blog
Műszerfal világítás izzócsere után égve maradtak a légzsák visszajelző lámpáim!
Eladósorba került a több, mint 6 évig használt kis 146-om :( Nem kapkodom el... Fáj a szívem érte.
A hét folyamán kicsinosítgatom kívül-belül.
Nem lesz egy könnyű menet,volt minden....
Fék+lengéscsillapító mérés
Futómű átvizsgálás vizsgára
Zöldkártya diagnosztika/hibakód olvasás
Első fékbetét igazítás
Hátsó fékbetét
Hátsó féktárcsa
Hátsó stab. pálca
Jobb hátsó kitámasztó rúd
Keresztkitámasztó rúd csere
Stabilizátor szilent csere-J.H B.H.
Stabilizátor csere J.H. , B.H.
Fékbetét/tárcs csere bal és jobb hátsó
Fékcsőcsere bal és jobb hátsó
Futóműállítás elől-hátul
Fényszóró állítás
Műszaki + zöldkártya
Összesen "csak" ennyi volt...
Hazaérkezett az új vas :D Eredetiség vizsga megvan, hátravan még az átírás, biztosítás, forgalmi-csere.
Még csak ismerkedési fázisban vagyunk . Eddig nagyon tetszik az autó :) Nem bántam meg. A kisebb változtatások már körvonalazódnak bennem, de ezekkel még várok, először a szükséges alkatrész cserék következnek: olaj, szíjak, stb. Utána járunk majd, hogy miből jön rossz úton a kis kopogó hang elől. Továbbá van egy apró horpadás a bal hátsó ajtón, szerencsére a fényezés nem sérült, és van egy kicsi sérülés a jobb hátul a lámpa alatt. Ezek kis esztétikai dolgok, tavaszig így marad. Még meg kell keresni, hogy a tempomat miért nem működik, és a fedélzeti comupter kijelzője miért nem látszik, ha megy a fűtés.
A nagy érdeklődésre való tekintettel:
- A tempomat csatlakozó a kormánymű alatti kábelkötegből volt nálam visszahajtva, a szerelő onnan vadászta elő, olyan nőgyógyász mozdulattal.
- A bontóban vásárolt karon olyan 20-25 cm kábel volt (csatlakozóval), így bőven összeért
- A tempomat lámpa a középső visszajelző panelen, kis zöld ledként jelenik meg. Egy stilizált kmórát ábrázol.
- Képeket csinálok később (holnap napfényben) - akkor rakok fel
Mindenkinek info: annyit még kiderítettem, hogy a frissített belsejű 156-okra igaz ami itt leírva vagyon. A régiekből hiányzik a kábelezés.
A tempomat csatlakozója (köszi GTPeti;-) ):
http://img217.imageshack.us/img217/4783/spa0014mz0.jpg
Végre bekerült egy fejes: Pioneer DEH-2200UB, így nem kell tovább árválkodnia a négy csipogónak. Nem egy komoly cucc, de a célnak tökéletesen megfelel és szépen szól. Egyúttal felkerültek a téli papucsok, mivel mostanában már többször 0 fok alá ment a hőmérő higanyszála a reggeli órákban.


Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..
Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.
Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.
Hát erre volt jó pár óra szabadság..
Annak örömére,hogy szép napos idő volt ma,felkerekedünk és tettünk egy sétát Zebegényben :))
Helyes kis falu ez,élmény volt sétálni benne :))












Igazából eddig is működött, de csak a gyors fokozat. Hogy a lassú fokozata nem jó, azt sokáig észre sem vettem, hiszen így sem forralja fel a vizet, de én ebbe nem törődtem bele: némi halogatás és lustaság után megoldottam kis segítséggel a problémát.
Az egész úgy kezdődött, hogy Liquid közreműködésével sikerült végre nekem is kiépíteni a házi diagnosztikát, amit remek dolognak tartok és amennyiért manapság be lehet szerezni, én azt mondom, minden műszakilag érzékeny Alfa-tulajnak ajánlott. Kezdetben szinte kiismerhetetlennek tűnt, annyi minden funkciót tartalmaz, de szép lassan a nagyját át tudtam látni, és megértettem. Fantasztikus. Próbáltam beindítani a hűtőventilátort a programból, de csak a kettes fokozatot sikerült, az egyesnél viszont bíztató jel volt hogy a reléje kattanását hallottam.
Már ekkor sejtettem, hogy a huzalellenállást kell kicserélni. Szerencsére a gyors fokozathoz ilyen nem tartozik, így kicsi az esély hogy teljesen hűtés nélkül maradjon az autó. Elterveztem, hogy kicserélem az ellenállást, nem veszem meg gyáriban, mert az többszörösébe kerülne. Kiszereléskor vettem észre, hogy az ellenállás egyik lába elengedte a ponthegesztést és nem érintkezik, de műszerrel mérve nincs benne szakadás. Hurrá, akkor mehet vissza a gyári alkatrész! Viszont hiába kerestem, nem találtam sehol olyat, aki két kis 2-3 mm-es ponthegesztést elvállalt volna. A legkisebb amit tudtak volna, az 1 centis. Úgyhogy végül 2mm-es műszercsavarral és egy hozzá tartozó anyával oldottam meg az érintkezést.
Beszereltem, kipróbáltam, örültem:).


Engem is utolért a 45-ösök végzete.....beállt a hátsó ablaktörlőm.
Bevallom őszintén,nagyobb szívásra számítottam.Kiszereltem a motort,majd szétszedtem.A tengelyt kiütöttem és megjárattam/megolajoztam.A motornak szerencsére nem esett baja,de az elektronika nyák-lapján elfüstölt egy szál.Ezt egy darab szigetelt kábellel helyettesítettem.