Blog

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> EgyébHelikon // Alfa 155 1.8 Twin Spark // 2010-06-01

Nos gyűrűznek a problémák a vassal. A gázberendezés továbbra sem funkcionál úgy ahogyan kellene. A "mester" azt mondja átnézte tetőtől talpig - mint utólag kiderült szépen meg is "húzta" az első lökhárítómat, de ezt, hogy bizonyítsam rá??? - és az egyik gyújtótekercs - bobina - okozza a gondot. No jó, hiszek neki, megrendeltettem a szerelőmmel - Kovács Zoli egy Isten - 42 eurómba fog kerülni. Közben megjött a kozépső kipuffogódob is. Ez 90 eurómban van. Addig nem rakom fel amíg a heggesztés kitart.
Csakhogy tetőzzenek a problémák, összeakadtak az ablaktörlőim is, szanaszét repült a cucc. Persze amilyen szerencsém van, ha ugyanilyet akarok ami rajta volt, rendelhetem a gyárit. Szögletes foglalatja van, az egész lapátot cserélni kell, karral együtt, komplettben a kettő 40 eur. Lecseréltem, egye fene. Most nagyszerű. Csakhogy most ugyanott vagyok, ha legközelebb bedobja a gumi a rongyot megint vehetek egy ugyanilyet, mert nem lehet csak a gumit cserélni. Ahelyett, hogy kicseréltem volna az egészet valami újabbra én itt játszom az eredetit. Szentimentalizmusnak hívják ezt a dolgot. Túlélem.
Az ablakemelőmet is megszereli Zoli, azt mondta ne aggódjak, jobb lesz mint új korában. Hiszek neki. Annyi a baj az egész történetben, hogy holnapután megyek Szlovéniába és ez a vacak gázon hihetetlenül rángat, no az egy NAGYON ideges utazás lesz részemről. Pedig egyre inkább szeretem ezt a fura gépet. Ahogyan remeg az ujjaim közt, ahogy velőig hat a hangja. Jó érzés ez. A két hónap alatt amióta megvan egy vagyont költöttem rá. Még mindig nem tökéletes, de megfelelő irányba haladok. Persze ragozhatnám még ilyen szépséghibákkal, hogy elkezdett menet közben nyekeregni a kozépső konzol - hát ugye miért ne? - meg az ajtó csukásnál nem mindig kapcsolja ki a belső világítást, de majd ezekkel is foglalkozom útközben. Hajrá Alfa.

 

ott voltunk!! :-))

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-01

Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.

Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)

Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.

Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))

Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9

Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))

>> EseményBlade // Alfa GT 1.9 JTDm 16V BlackLine // 2010-06-01

Lehet hogy az ilyen helyzetben jön rá az ember bizonyos dolgokra, de nagyon fájt érte a szívem amikor utoljára láttam. :-( Életem első új autója volt, de nem az utolsó az biztos. Az élményeket sosem feledem, és ezer közül is meg fogom ismerni. Valahogy sokkal rosszabb érzés mint a többi autómnál amit eddig eladtam. Pedig mindegyiket imádtam és mindegyik után fájt a szívem. De a GT ebben mindenképpen kiemelkedik. Remélem ezután is annyira fogják szeretni mint ahogy én szerettem.
Viszlát Carbon BlackLine GT!

 
>> SzervizNyunyi // Alfa 155 Twin Spark 1.8 16V // 2010-05-17

Ruville vízpumpa 6600.-,
Vezermű Szíj (dayco) 5900.-
Olajszűrő 1400.-
Levegő szűrő 2300.-
Hátsó tárcsa/db CAR 5200.-
Hátsó betét ETF 4200.-
Kézifékbowden 2db 6000.-
Olaj Selénia Alfa 20k (6l 15000.-)
Hb-feszítő Ruville 11200.-
Hb vezető Ruv. 6800.-
Hb szíj Dayco 4000.-
Féknyereg javító készlet 1600.- jobb oldalra
paszta, fékolaj 2000.-
Vezérlés módosító: 10e (használt)

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-05-31

Úgy alakult, hogy le kell menni Mezőhegyesre. Nosza! Némi gázolaj, matrinca és hajrá! Kényelmes ... és suhanunk. Nagyon feszesen megy az úton. Nem hangosabb mint a benzines volt. Lent sétáltunk kicsit, aztán Szeged!
Szeged szép, mint mindig. Kár, hogy a Kis Virág cukit felújítják és zárva volt.
Aztán elindultunk, mert olyan fekete felhők jöttek, hogy az ihaj! Nem mentünk fel a pályára, beálltunk egy mini benzinkúthoz, hogy megvárjuk a felhőszakadás végét. Nem vont baj, hogy nem indultunk el. Elképesztően esett az eső. Mikor alább hagyott, elindultunk haza felé. Kb 100km-en keresztül szakadt. 80-90-et lehetett menni a sok víz miatt. Szép nap volt összességében. Rómeó szépen ment, semmi gubanc! A gázolajjal is takarékosan bánt ... ahogy szokott!
Az első kép megint csak egy eddig ismeretlen műszerállást mutat. A benzines 4500-at fordult ekkora sebességnél!
A második kép a benzinkúton készült. Mindig tartok a jégtől és inkább egy fedett nagynyomású mosóban vártuk ki a végét...

 
>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2010-05-13

Hát kicsit meglepődtem mondhatjuk úgy is mikor a Bakonyban Farkasgyepű fele a 82-en emelkedőnek felfele 1 nagyot bökött a kicsike és elkezdett a sárga motorvisszjelző villogni. A teljesítmény a nyomatékkal együtt nagyon leredukálódott. Kis idő után jobbnak láttam félreállni és felhívni a szerelőm, aki megnyugtatott, de le nem nyugodtam teljessen. Pihentettük még 1 kicsit majd inkább hazamentünk. Visszafele újra érződöt erő talán nem annyi. Amikor lett rá idő el is vitettem a szerelőmhöz aki átnézte és mint kiderült a turbonyomás érzékelője volt elmozdulva kitisztították és visszaszerelték. Még a kuplungvezérlőt kellett megiazítani. Teljessen átnézték a kicsikét és felhívták a figyelmemet, hogy a kuplungom már nem a legjobb de még használható csak figyelni kell rá és legyek felkészülve rá. Amúgy újra nayon harap a kicsike :)

 
>> Tuning és extraKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2010-04-02

Hát elérkezett az idő(a jó idő), hogy felkerüljenek az új kerekek. De csak akkor vettük észre, hogy olyan csavarokat kaptam hozzá aminek több mint érdekes a feje ami nem is baj csak nem küldtek hozzá célszerszámot. Nagy nehzen találtunk Győrben 1 hasonlót amivel meg lehetett húzni, mégha nem is teljessen. Persze reklamálás után egyszerre küldték a célszerszámot, ennyiből teljessen korrektek voltak.

>> EgyébAtya // Alfa 166 2.0 TS // 2010-05-31

Öröm pici kálváriával.
09' októberében rászántam magam, hogy a meglévő talján kétkerekű méltó társat kapjon. Előtte hónapokig bogarásztam a hirdetési újságokat és az interneten található eladó járműveket. Első nekifutásra Omega kombiban gondolkoztam, lévén, hogy építkezés közepette vagyok. Majd ezt leadtam Astra kombira. De ezek mind olyan jellegtelen fapados és agyonhajtott darabok voltak, hogy úgy döntöttem, inkább nem.
Ezt követte valami kisbusz féleség: Ducato, Jumper, Transit, Transporter. De ilyen állapotúak?
Végül a kombi, diesel és vonóhorgos autó helyett hazaállítottam családom derültségére a 166 2.0TS-val.
Amióta megvettem, többségében az előző gazda által elkövetett hiányosságokat igyekszem pótolni, és javítani.
Elsőnek vezérműszíj, ékszíj, valamint a feszítő és vezető görgők cseréje történt meg. Ezzel egyidejűleg vízpumpa és olajszűrő, olaj csere is volt. Mint minden használt autónál.
Egy alkalommal fordultam ki a védett útvonalra, amikor is az autó teljesen elgyengült, és a gázpedál lenyomására sem történt semmi. Ott álltam keresztben, és boldog voltam, hogy senki nem jött nekem. Hátulról meg biztosan jól lehülyéztek, hogy kezdő, amatőr meg egyebek. Leszedtem az alapjárati motort - főleg mert az alapjárat is ingadozott, felkúszott 1500-ig, meg vissza le - , és lepucoltam róla a gyári bezselésedett zsírt, majd WD40-el megszórtam és visszaraktam. Nem tökéletes még mindig, de működik.
Azóta a tél folyamán azt produkálta, hogy beindul, de nem veszi fel a fordulatot. Leállítom, vagy leáll magától, újraindítás és már működik is. Igaz, kicsit úgy az első percben, mint a versenyautó, amelyiknek a vezetője rugdossa a gázpedálját. Majd ha találok biztosan hozzáértő és nem lehúzós szakit, megnézetem.
Ezek után hiba: Nem melegszik fel a hűtővíz. Termosztát csere. Még a gyári volt benne. Fagyálló és hűtőfolyadék csere ezzel együtt.
Az első futómű minden elinduláskor nyikorog. Felraktuk padra, de lógás sehol nincs. Hajtom ameddig bírja, ha megadja magát, utána javítom. Idáig nem találtam olyan embert, aki tudná javítani. Igaz, már okosítottak, de ahhoz is szétszedés és sielent csere kellene.
A hátsó fék a jobb oldalon a hideg beálltával elkezdett folyamatosan csikorogni menet közben.
Így következett a hibamegállapítást követően a kézifék bowdenek cseréje. Ezt megoldottam, bár segítségre is szükség volt a munkahenger dugattyú visszatolására. Szerencsémre volt ismerős helyen célszerszám tekerni és tolni egyszerre.
Újabb hiba: Menet közben fognak a fékek! Itt egy kicsit ideges lettem. Először fékolaj csere, de az nem hozott javulást. Ezt követte a két darab első gumi fékcső cseréje. Nem volt könnyű, a bal oldali fém-cső hollandere bánta is dolgot. Végül azért cserélve lett mindkettő. Autó jó, de kiderült, hogy túl lett állítva a kézifék bowden. Ezt visszaengedtem, de az autó csak ragadósan közlekedett.
Megrendeltem a hátsó gumi-fékcsöveket is. Megérkeztek, és a rákövetkező naptól úgy gurul az autó, mintha zsíroznák előtte az utat. Csere elhalasztva. De közben kiderült, hogy a jobb hátulját nem húzza az új kézifék bowden. Javítása még folyamatban, idő kell legyen.
Most az az új kb. 2 hete, hogy ha bemelegszik a motor, akkor nehezen tudok álló helyzetből elindulni. A motor erőtlen. A géptetőt felnyitva olyan hang jön a szívotorok alól a tűzfalnál, mintha falsot szívna. Komolyan megrettentem. Azt nem értem, hogy miért csak meleg motornál? Értem én, hogy a hideg motor dúsabb keveréket kap, de ennyit szerintem nem! Most tudnék örülni valami segítségnek!!!!
05. 30-án levettem a szívotorkot - majdnem. Mindent le tudtam kötni, kivéve a torok alján középen lévő kettő db. csavart (15-ös kulcsfejméret). Na, azok meg sem moccantak! A bakot le tudtam kötni, de az azon átfűzött vezetéket - azt hiszem olajnyomás mérőé - nem tudtam sem kivenni, sem bontani. Így mindent visszaraktam. Megállapítást nyert, hogy a fojtószelep mögötti második olajpára visszavezető gumicső meglehetősen legatyásodott állapotú. Sufni-tuning keretében szigetelőszalag és PowerTape segítségével megerősítettem a csőfalat. Nem értem, hogy itt miért ment sok olaj a szívotorokba?! Lehet, hogy ezen át is falsot szívott, és így szívta az olajat is? Az autó nem füstöl, nem eszi az olajat.
Sajna a csúnya szívó hang továbbra is hallható. És a motor melegen legyengül.
Nincs valakinek ötlete a hibára? Mi arra gyanakszunk, hogy valahol netán megrepedt a műanyag szívótorok. Vagy alul valamelyik vákuum csatlakozás elengedte magát.
Itt tartok, de vezetni még mindig nagyon élvezem.
Egyetlen bosszantó hiba még az, hogy a lámpák nem adnak elég fényt. Lehet, hogy ki kellene pucolni, lehet, hogy ki kellene cserélni, lehet, hogy csere és xenon lenne a jó megoldás. Sajna nem sok futott belőle, és ez a bontók ellátottságán is követhető.

Most ráértem, így leírtam a velem történteket. Sajna a fals miatt nem mentem a találkozóra sem. Igaz, motorral tiszteletemet tettem.