Blog

>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-10-14

Ma sikerült feltenni a téli gumikat. Hátsó kerekekre Nokian tipusú gumma került. 175/55 R14. Darabja 9000 huf. Elöre meg Kléber tipusú lett. Ugyanaz a méret. Szintén 9000huf/darab. Köszönet itten a Makkos kollégának aki biztositotta a gumik beszerzését.. És persze a felszerelését is. Gyári alufelnikre lett szerelve. Ugyhogy jövöre be kell szerezni uj alufelniket a nyári gumi számára..

 
>> SzervizLali75 // Alfa 75 2.0TS // 2009-10-14

El van repedve midkét kipuff csonk,és nagyon nehéz szerezni.Lehet,hogy egyedi gyártású lesz a megoldás?
(Lenne egy eladó,de nagyon messze van...)
:-(

 
>> AutóápolásZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2009-10-14

Lecseréltem a kerekeket a téliekre. Jöhet a hó! :)
Km.: 148230

 
>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-10-14

Szeptember végén a következőket cseréltettem ki:
177 500 km
-kuplungszerkezet kompletten
-első kerékcsapágyak
-vezérműszíjak és feszítőgörgők

ami még fontos:
fékcsövek cseréje, hátsó fékpofák és fékdobok cseréje, kipufogórendszer csere, na és a kormánymű fossa az olajat, mostmár elég durván

(plusz ma felkerült elrőe az új, eredeti ar jel, így már nem az a kopott ócskaság virít az elején )

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-10-14

Két éves lett a drága ződ Alfa :)
Ez idő alatt 36650 kilómétert tett meg a kicsike :)
Ebből az első évben 18ezret,a másodikban 18650 ezert :)
No,akkor nekirugaszkodunk a harmadik évnek is :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-10-14

Micsoda szép idő volt ma,igazi kiránduló idő :)
Felkerekedtünk hát és a közeli Mogyorósi sziklákhoz mentünk,a tokodi pincevölgyön át,ami pompás hangulatot adott az útnak és a hegyről csodálatos panorámam tárult elénk :)
Séta után viszont jól esett a lila hagymás zsíroskenyér egy kis hosszúlépéssel :)

>> EgyébWhite Lady // Alfa Spider / GTV 2.0TS LUSSO // 2009-10-14

Megkapta a keménytetőt a gép. Nagyon tuti :) egy kis gondolkozás után rájöttem, hogy sokat dobna rajta egy kis sötétítés. Így elvittem a régóta bevált gyorsan és szépen dolgozó Tommi fóliásokhoz. Tudom ajánlani Őket.

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-13

Alig egy hónapos műszakival vettem az autót kb. két éve, úgyhogy még csak most (1013) estünk át az első közös vizsgánkon. A vizsgáztatást Gerissimo és Alfater végezte, ezúton is köszönöm nekik, hisz azért mint kiderült volt két dolog, amibe bele akartak kötni. De ez belefér így 13-án szerintem.. :) A lényeg, hogy átment, mindenféle kenések nélkül. Tehát az autó műszakilag rendben van. Szerintük. Mert én tudom, hogy lenne még mit faragni rajta. És nem -csak- a lengéscsillapítókra gondolok, ami az egyik kifogásuk volt, hanem a váltóolaj 'folyásra' (ami megállni látszik és azelőtt sose csinálta, úgyhogy nem tudom mitől indult meg és állt el mostanában) ill. a szokásos LMM és lambda szonda csere lehet, hogy szükséges lenne, mert kitudja mikor volt utoljára. Később pedig a fékek és a gyertyák cseréje is elengedhetetlen lesz. Például jövő tavasszal/nyár előn.

Tehát az egyik dolog, ami nem tetszett a T.Vizsgáztatónak az a jobb első lengéscsillapító. Eh.. Erről, talán aki olvasta az egyik nem is olyan régi blog bejegyzésem, az tudja, hogy megvan a véleményem az ilyen rázópados mérésekről. Ahány hely, annyi féle mérés.. Miért jó ez, nem tudom, ill. tudom/gondolom, de ezzel nem is kívánok többet foglalkozni mindaddig, amíg nem érzem az autón, hogy szükséges lenne valamelyik cseréje. Nekem az elejével semmi bajom, a hátsókról már ugyanezt nem mondhatom el, mert ott tudom, hogy a bal oldalon, ha nem is pont a lengéscsillapító, de valami miatt kicsit jobban pattog az autó mint kéne. Bezzeg arra nem mondtak semmit..

A másik, amit szóvá tettek az az, hogy a motoron nem olvasható rendesen a motorszám:) Ez is hihetetlen kicsit, mert akkor mikor megvettem, nem jelezte az eredetiség vizsgáló, hogy ilyen probléma lenne.. Pedig kinek másnak, ha nem neki kellene ezt mondani? Na mindegy.

A lényeg, hogy most két évig nem kell ilyennel foglalkozni, csak építeni, szépíteni tovább az autót. Tehát most friss zöldkártyával, friss műszakival ill. minusz pár tízezerrel rójuk tovább az utakat, ahogy eddig is tettük.



ezen kívül: első szélvédő alatti levélfogó csere (még Erhardtól), váltógomb javítás (mert forgott..), beázás megszüntetése (remélem sikerrel:), váltó olaj csöpögés ellenőrzés (végül a kifolyt olaj letörlése, az újabb cseppeket pedig figyelemmel fogom kísérni), bal első ajtó jobb első ablak emelőgombjának cseréje (mert lefelé megadta magát a napokban..), munkadíj, stb.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-10-13

Reggel hazajöttem az éjszakásból és lepihentem.Amíg aludtam,a Jó Tündér eljött az Alfáért és mialatt én álmomban máshol jártam,ez időben kicserélte a sérült lökhárítót :)
Persze a Jó Tündérnek sincs mindig színhelyes alkatrésze,ezért bordót rakott fel.De egészen passzol hozzá :)
Viszont a Jó Tündérnek volt ködlámpája,mert azt is kicserélte :)
Hála neki :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-10-13

Minekutána sikerült felgumipókozni a lököst,útra keltünk és egészen Csepelig jutottunk,ahol,ha már ott voltam fotóztam kicsinyt,majd hazafelé útbaejtettük a Marklar-féle bontót,ahol Ő maga nem volt jelen de azért tiszteletünket tettük a már legendás helyen.Amióta nem jártam ott,épült egy szerelőakna is.Hiába,a fejlődés megállíthatatlan :)