Blog

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-22

Ismét szerviz "lájt". Jobb tompított izzó csere. Ilyenkor tudok örülni, hogy ebben az autóban házilag megoldhatók ezek az apróságok. Nem úgy, mint egy-két hasonló korú és árú franciában. :-)

Elsősorban szeretném megszüntetni az alapjárati ingadozást. Ez áll a legfelső lépcsőfokon.
Bal első sárvedő csere (a küszöbnél 1 pontban rohad), nem fogok szórózni stb, legyen ott új sárvédő eredeti gyári + festés.
Lökhárító rácsának visszarakása műanyagossal + festés. Ezt is csak akkor ha úgy van lóvé, h egyben le tudom rendezni mert nem fogom 6x leszedni a lököst, nem kis meló. Hogy miért esett ki a rács? Balfaszságom miatt túl közel álltam parkolásnál a padkához. Sajna 3as golfhoz voltam szokva és nem számoltam vele h biza ez a kocsi nagyon alacsony.
Nos egyelőre ennyi ezek lennének a legfontosabbak, a többi már apróság. Pl: normálisan megcsinálni az ajtóban hangszórókat mert elég gányul tette bele az előző tulaj, tetőantenna (1 seggfej beletörte nekem), hátsó ajtó jel, mert miértne akarná 1 seggfej leszedni... Jah és jobb hátsó prizma mert azt is 1 seggfej le akarta szedni, de beletörte.... Végül 16" felniket rádobni mert állítólag lelopták róla a gyári felniket, nem volt rajta kerékőr.

 
>> SzervizB4nshEE // Alfa 145 1.4 twin spark 500 limited // 2007-06-20

Bal oldali gumiharangot kellett cserélni 16000Ft.
Selenia olaj csere 5l 7500Ft
Olajszűrő 1200Ft

Szíjak feszítő görgők zsír állapotban voltak így nem kellett cserélni (nem hazudott a srác akitöl vettem tényleg 98000Km-nél lett cserélve)

 
>> SzervizB4nshEE // Alfa 145 1.4 twin spark 500 limited // 2009-10-21

Mivel még semmit nem írtam a blogba így leírom mik történtek az elmúlt 2 évben. 2007 augusztusában volt 1 kis affér 1 útfelmarásnál, miután felhajtottunk rá kb 30-al mert későn vettük észre, pár 100 méter megtétele után kigyulladt a kis sárga kulcsocska... Az immobiliser bekapcsolt, senki nem tudott mit kezdeni vele így 1 új computer kellett hozzá. 2 hónap kajtatás után sikerült 1 computert találni hozzá, mert 1.4tshez elég nehéz szerezni. Ez volt 65.000Ft +20000 Ft a kulcsokhozvaló programozás, beszerelés stb. 2008 szeptemberétől szenvedek az alapjárati ingadozással ami párás esős időben jön elő ilyenkor 500-1500 között ugrál az alapjárat. Persze h minden piros lámpánál a buzukisok azt hiszik h gyorsulni akarok. 2009 tavasza, ugrál a kocsi, elveszti az erejét visszadurrog. Szembe állva a kocsinak balról a második csoki lehúzása után kiderült h a lambdaszonda adta meg magát. Miután lehúztam és megtettem vele kb 100km-t városban, nem csinálta a tüneteket, tehát a hiba kiszűrve. Hála pár baratomnak NGK (nem boschfos) lambdaszondát szereztek nekem 25.000 Ft-ért, és thx Vale7 -nek h berakta. Mindig őt zaklatom ha van valami problémám a kocsival :D. Közben a gyertyákat is kicseréltem, itt ért az 1ik legnagyobb hideg zuhany. Az első 2 gyertyánál állt a viz! Szépen felitattuk a vizet majd kicseréltük mind a 8 gyertyát, egyelőre boschfos gyertyát dobtam bele mert nem futotta NGK platina gyertyákra, majd legközelebb! Időközben sok levelet kaptam, h az alapjárati ugrálást a légtömegmérő okozza cseréljem ki. Fiatban 120.000 Ft, haverok 97.000 Ft-ért Lucia147 adott 1 telszámot (örök hála neki!) aki 67.000Ft -ért beszerezte nekem. Nos mit is mondjak nem javult meg az alapjáratom :( De viszont javult annyit h hidegindításnál nem akar lefulladni a kocsi, meg nem kell várnom 5 percet, h normálisan húzzon a verda. Összeadva 2 év kiadásait 85000(computer)+25000(lambdaszonda)+67000(légtömegmérő)=177.0000 Ft

Egyéb: 4 téligumi (használt mert akkor szopatott meg computer és nem futotta újra)+felni 45000Ft

 

Eladó 10.000 Ft -ért! Nem volt még felszerelve/használva!

 

Idegesített már az előző tulaj hülyesége, h hangosnak kell lennie a kocsinak, így egy gyári rendszert dobattam vissza rá DTM ovál sportdobbal! Mikor megvettem a kocsit 2 évvel ezelőtt akkor alánéztünk, és ott volt a hiba, h miért ordít a kocsi, 2 "középdob" hiányzott alóla! Hála Tóth Gabinak, szerzett gyári rendszert a katalizátortól végig. Mivel tudtam, h a gyári dob baromi csendes, így beszereztem hozzá 1 HD DTM ovál végű sportdobot (csakis az ovál jöhetett képbe :), h azért 1 pici hangja csak legyen már :D. Végre csendes a kocsi, nem ordít, nincs olyan hangja mintha 200 ló lenne alatta. Mai napig csak röhögni tudok a tizenéveseken akik az 1 literes kocsira olyan dobot/rendszert dobnak h üvölt a kocsi, menni meg nem megy :D Egyszer járja meg 4 személlyel Miskolc-Budapest útvonalat :D tuti szédülve szálnak ki a kocsiból :D. Tehát csöndes kellemesen duruzsoló hangja van végre a kicsikének. Csak még azt a fránya alapjárati ingadozást tudnám megszüntetni... Jah a gyári dob eladó 10.000 Ft-ért, soha nem volt felszerelve, felfogatás megvan rajta, képek pedig majd fentebb találhatóak róla! Köv héten lemosom a kocsit akkor majd teszek még fel, h hogyan áll az új vég! Egyelőre csak az aljáról kattintottam gyorsan 2 képet!

 
>> SzervizRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2009-10-22

Újra friss Selénia 20k 10w40 csörgedezik a vasban. 229250km
Pollenszűrőt is akartam cserélni, ha lett volna mivel...most próbálok egy tartókeretet keresni hozzá.
Vettem egy "1teles" Yokohama téli gumit is, majd kiváncsi leszek mit produkál.

 
>> EgyébJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2009-10-22

Most éppen itt járunk kilométerügyileg, úgyhogy már 20.000 km-t megtettünk együtt. Viszont valami kopog elől (stab rúdra tippelek) és téli gumi ügyben is lépni kellene, úgyhogy nem unatkozok. :-)
(telós kép)

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2009-10-21

Lejárt a zöldkártyám gyors megcsináltattam közben lett egy helyzet jelző csere is, és újra világit a légzsák lámpám sajnos.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-10-21

Elkezdtem, a forgalomból már kivontam, ma este pedig betettem garázsba.
Veszek szerelőbakokat és :

- üzemanyag tank kijön (lyukas, csere)
- a komplet hátsó futómű váltóval együtt kijön

Kap új lengécsillapítókat, kuplungot, féket.
A szilenteken már most látszik hogy bizony szétmálnak, semmit nem tartanak.

Ha ezt túléltem akkor jöhet a moci kiemelése és felélesztése.