Blog
Ismét szerviz "lájt". Jobb tompított izzó csere. Ilyenkor tudok örülni, hogy ebben az autóban házilag megoldhatók ezek az apróságok. Nem úgy, mint egy-két hasonló korú és árú franciában. :-)
Elsősorban szeretném megszüntetni az alapjárati ingadozást. Ez áll a legfelső lépcsőfokon.
Bal első sárvedő csere (a küszöbnél 1 pontban rohad), nem fogok szórózni stb, legyen ott új sárvédő eredeti gyári + festés.
Lökhárító rácsának visszarakása műanyagossal + festés. Ezt is csak akkor ha úgy van lóvé, h egyben le tudom rendezni mert nem fogom 6x leszedni a lököst, nem kis meló. Hogy miért esett ki a rács? Balfaszságom miatt túl közel álltam parkolásnál a padkához. Sajna 3as golfhoz voltam szokva és nem számoltam vele h biza ez a kocsi nagyon alacsony.
Nos egyelőre ennyi ezek lennének a legfontosabbak, a többi már apróság. Pl: normálisan megcsinálni az ajtóban hangszórókat mert elég gányul tette bele az előző tulaj, tetőantenna (1 seggfej beletörte nekem), hátsó ajtó jel, mert miértne akarná 1 seggfej leszedni... Jah és jobb hátsó prizma mert azt is 1 seggfej le akarta szedni, de beletörte.... Végül 16" felniket rádobni mert állítólag lelopták róla a gyári felniket, nem volt rajta kerékőr.
Bal oldali gumiharangot kellett cserélni 16000Ft.
Selenia olaj csere 5l 7500Ft
Olajszűrő 1200Ft
Szíjak feszítő görgők zsír állapotban voltak így nem kellett cserélni (nem hazudott a srác akitöl vettem tényleg 98000Km-nél lett cserélve)
Mivel még semmit nem írtam a blogba így leírom mik történtek az elmúlt 2 évben. 2007 augusztusában volt 1 kis affér 1 útfelmarásnál, miután felhajtottunk rá kb 30-al mert későn vettük észre, pár 100 méter megtétele után kigyulladt a kis sárga kulcsocska... Az immobiliser bekapcsolt, senki nem tudott mit kezdeni vele így 1 új computer kellett hozzá. 2 hónap kajtatás után sikerült 1 computert találni hozzá, mert 1.4tshez elég nehéz szerezni. Ez volt 65.000Ft +20000 Ft a kulcsokhozvaló programozás, beszerelés stb. 2008 szeptemberétől szenvedek az alapjárati ingadozással ami párás esős időben jön elő ilyenkor 500-1500 között ugrál az alapjárat. Persze h minden piros lámpánál a buzukisok azt hiszik h gyorsulni akarok. 2009 tavasza, ugrál a kocsi, elveszti az erejét visszadurrog. Szembe állva a kocsinak balról a második csoki lehúzása után kiderült h a lambdaszonda adta meg magát. Miután lehúztam és megtettem vele kb 100km-t városban, nem csinálta a tüneteket, tehát a hiba kiszűrve. Hála pár baratomnak NGK (nem boschfos) lambdaszondát szereztek nekem 25.000 Ft-ért, és thx Vale7 -nek h berakta. Mindig őt zaklatom ha van valami problémám a kocsival :D. Közben a gyertyákat is kicseréltem, itt ért az 1ik legnagyobb hideg zuhany. Az első 2 gyertyánál állt a viz! Szépen felitattuk a vizet majd kicseréltük mind a 8 gyertyát, egyelőre boschfos gyertyát dobtam bele mert nem futotta NGK platina gyertyákra, majd legközelebb! Időközben sok levelet kaptam, h az alapjárati ugrálást a légtömegmérő okozza cseréljem ki. Fiatban 120.000 Ft, haverok 97.000 Ft-ért Lucia147 adott 1 telszámot (örök hála neki!) aki 67.000Ft -ért beszerezte nekem. Nos mit is mondjak nem javult meg az alapjáratom :( De viszont javult annyit h hidegindításnál nem akar lefulladni a kocsi, meg nem kell várnom 5 percet, h normálisan húzzon a verda. Összeadva 2 év kiadásait 85000(computer)+25000(lambdaszonda)+67000(légtömegmérő)=177.0000 Ft
Egyéb: 4 téligumi (használt mert akkor szopatott meg computer és nem futotta újra)+felni 45000Ft
Idegesített már az előző tulaj hülyesége, h hangosnak kell lennie a kocsinak, így egy gyári rendszert dobattam vissza rá DTM ovál sportdobbal! Mikor megvettem a kocsit 2 évvel ezelőtt akkor alánéztünk, és ott volt a hiba, h miért ordít a kocsi, 2 "középdob" hiányzott alóla! Hála Tóth Gabinak, szerzett gyári rendszert a katalizátortól végig. Mivel tudtam, h a gyári dob baromi csendes, így beszereztem hozzá 1 HD DTM ovál végű sportdobot (csakis az ovál jöhetett képbe :), h azért 1 pici hangja csak legyen már :D. Végre csendes a kocsi, nem ordít, nincs olyan hangja mintha 200 ló lenne alatta. Mai napig csak röhögni tudok a tizenéveseken akik az 1 literes kocsira olyan dobot/rendszert dobnak h üvölt a kocsi, menni meg nem megy :D Egyszer járja meg 4 személlyel Miskolc-Budapest útvonalat :D tuti szédülve szálnak ki a kocsiból :D. Tehát csöndes kellemesen duruzsoló hangja van végre a kicsikének. Csak még azt a fránya alapjárati ingadozást tudnám megszüntetni... Jah a gyári dob eladó 10.000 Ft-ért, soha nem volt felszerelve, felfogatás megvan rajta, képek pedig majd fentebb találhatóak róla! Köv héten lemosom a kocsit akkor majd teszek még fel, h hogyan áll az új vég! Egyelőre csak az aljáról kattintottam gyorsan 2 képet!


Újra friss Selénia 20k 10w40 csörgedezik a vasban. 229250km
Pollenszűrőt is akartam cserélni, ha lett volna mivel...most próbálok egy tartókeretet keresni hozzá.
Vettem egy "1teles" Yokohama téli gumit is, majd kiváncsi leszek mit produkál.
Most éppen itt járunk kilométerügyileg, úgyhogy már 20.000 km-t megtettünk együtt. Viszont valami kopog elől (stab rúdra tippelek) és téli gumi ügyben is lépni kellene, úgyhogy nem unatkozok. :-)
(telós kép)

Lejárt a zöldkártyám gyors megcsináltattam közben lett egy helyzet jelző csere is, és újra világit a légzsák lámpám sajnos.
Elkezdtem, a forgalomból már kivontam, ma este pedig betettem garázsba.
Veszek szerelőbakokat és :
- üzemanyag tank kijön (lyukas, csere)
- a komplet hátsó futómű váltóval együtt kijön
Kap új lengécsillapítókat, kuplungot, féket.
A szilenteken már most látszik hogy bizony szétmálnak, semmit nem tartanak.
Ha ezt túléltem akkor jöhet a moci kiemelése és felélesztése.




