Blog
23.-án, e történelmi nap délelőttjén olajcserével egybekötött megemlékezést tartottam. Megemlékeztem mártírjainkról, akik a szabadságért életüket adták, és eszembe jutottak az árulók, akik sunyi, alattomos módon feladták ébredező demokráciánk élharcosait, és azok a lélektelen kontárok akik nem szégyelltek 10W40-es Mol olajat és Armafilt szűrőt beépíteni szegény védekezésre képtelen autómba.Mint idegen testet, úgy lökte ki magából táltos szíve a nem vércsoportazonos anyagokat./nem is fért bele a 4l-es kannába, elfelejtettem hogy ez a motor egy decit sem eszik 15000 km alatt/.
Ahogy 53 éve a szabadság szele végigsöpört, és friss gondolatok áramoltak, most úgy terjedt szét az 5W40 WR a dugattyúk körül, az olajjáratokban.
Emelkedett hangulatban zártam az ünnepséget /és az aknát/, jöhetnek a dolgos hétköznapok. Lehet hogy termosztátot kéne cserélnem, mert 75 C körül megáll a vízhőfok. Talán karácsony körül lesz rá időm. Mondjuk Szenteste délutánján...
és egy kép, a Time magazin '57-es első címlapja... Avanti ragazzi!





Nagyon ködös reggelre ébredtünk (1023) és eléggé koszosnak tartottam az autót ahhoz, hogy lemosassam valahol, így alakult, hogy délutánra kisütött a nap, lett vagy 17fok és elvittem a szekeret egy kézi autómosóba itt Gödön. Már harmadik alkalommal mossuk le egymásután nemitthon' hanem kézi mosóban, de itt még nem jártunk. Jól felszerelt hely, hasonló mint a gödöllői mosó, csak nincs annyi állás. De mivel nekünk egy is elég és nem tolongtak, így szépen beparkoltunk az egyik helyre és addig nem is mozdultunk, míg nem lett teljesen tiszta a paripa. Nyolcszor indítottuk el a több féle szórópisztolyból a habot és az öblítővizet mire végre megszabadult attól a sok kosztól, amit útközben összeszedtünk vele. Aztán méltóságteljesen kigurultunk a porszívó mellé és szárazra törötük minden porcikáját. Mikor már száraz volt hazagurultunk és a belsejét is kiporszívóztuk és letörölgettük kicsit. Most mindenhol csillog-villog. Viszont ma bekerültek a gumiszőnyegek is, amik hiába "alfások" nem emelik a beltér eleganciáját.. Remélem jövőre hamar kijön a jó idő és nem kell sokáig bent tartanunk őket. Ez volt a téliesítés első lépése. A kerekek lecserélése a téli ablakmosó folyadék cseréje ill. a fagyállóval való feltöltés még hátra van. Remélem ezzel még legalább egy hónapot várhatunk..




Hát most pár hónapig csúnya kerekeken nyomjuk majd a kilométereket :) ma megkapta a teligumikat . Bridgestone gumikra kiváncsi leszek ... Nyáriban nem szerepeltek valami jól...
Összefutottunk Győrben a Vassal, jól néz ki, de a betekert vonószem árulkodó.
A gazdájának a rokona hozta tankolni, úgyhogy infót a kocsiról nem tudott adni :-(



Lassan itt a tél, így már elkezdődött a felkészülés. :-)
Ismét a jól bevált gyári 17-es felnivel készülünk a télre, picit megbolondítva.
Az unalmas, latyakos téli hétköznapok gondolatának szürkeségétől ihletet kaptam, így a téli felnit is grafit szürke színbe öltöztettem. Persze még nem kerültek fel, húzom amíg lehet. :-)


Úgy volt, hogy ma már készen lesz a kocsim, és végre megint együtt lehetünk :)
De sajnos még legalább egy hetet erre várni kell.
Hát kicsit csalódás ért, mikor ma délután elmentem végre, hogy megnézzem mi a helyzet, erre a képeken látni mi fogadott :((((
Viszont van benne valami jó is, tegnap el lehetett hozni a pajzsot, és ki is cseréltem az emblémát elől mert rettentően kikopott. Köszönet érte Ferke cartársnak :):)
Az viszont tetszett, hogy már nagyon jól néz ki az alja, de az oldala..... :(:( jövőhéten fújják majd nézik még át alaposan :)
Már alig várom hogy újra nálam legyen :)




Ma kapott a kicsike új szőnyegeket, mert a régiek nem voltak túl patinásak. A bőrülések is kaptak új testápolót, így most szépek, tiszták és illatosak. Öröm beülni az autóba! A következő szerzemény egy CD-s rádió lesz, dísz küszöblécek, új váltógomb és persze Alfás pólókat is beszerzünk nemsokára. Lássa a világ, hogy a szívünk csak az Alfákért dobog.
Picivel több mint egy hónapja, gyűrjük együtt a kilométereket. Ami ez idő alatt történt, csak így zanzásítva:
Az első, amit furcsa volt megszokni, az üdvözlés (bocs, ha nem köszönök vissza, de lehet éppen a gyermeket figyelem a hátsó ülésen).
Kényelem: az az érzés, ami biztos vagyok benne, hogy többeknek ismerős lehet. Megállsz az autóval, és jó néhány másodperc elteltével döbbensz rá, hogy igen, megérkeztél, és igen ki kell szállni az autóból. Na, de nem lehetne menni még egy kört? Ismerős?
Dinamizmus és megjelenés. Lehet, hogy csak én képzelem így, de sokan néznek az autó után így hat éves kora ellenére is. Én egy hat éves Ignisből ültem át, ami nem egy rossz autó, de igazából egy lélektelen egyéniség nélküli eszköz, ami elvisz A pontból B-be. Ezt az autót sem vezetem másképpen, mégis előzékenyebbek és megfontoltabbak az emberek az autó körül. Talán azt hiszik egy erőmű, pedig nem más, mint egy kényelmes limuzin kis családunk mindhárom tagja számára. :-)
Visszakerült a gyári katalizátor a kocsi alá, jóval halkabb lett, amit sajnálok :-) , viszont a menetteljesítményeken nem érezhető a változás, de legalább a mélygarázsban most már nem kapcsol be állandóan a CO2 riasztó, ha beindítom az autót :-))))