Blog
Egy héttel ezelőtt ahogy bejöttek a relatíve hideg reggelek indítás után elkezdett villogni az izzítás-visszajelzőm de nem mindig volt, hogy egy napig semmi aztán megint jelzett hát rádugtam a műszert mely elég rejtélyes és zavaros: izzítás-fűtőmodul hibát jelzett! No mondom f@sza és elkezdtem a dízeles cartársakat faggatni mi is lehet ez? Szinte mindenki arra tippelt, hogy elszállt egy gyertya így beszereztem mindjárt négy vadiúj Boscht (szerencsére Made in France és nem török vagy kínai) no meg spec. gyertyakiszedő-crovafej-készletet és ma délután nekiálltam a cserének! Kicsit féltem mert ez a művelet egynémely (tdi+pd, cdi.....stb.) márkánál elég költséges javításhoz vezethet mivel a sz@r konstrukcióból eredően a gyertya inkább beszakad mintsem kijön így hengerfej levételt és komoly gépmunkát vonz magával! De nem egy Mjet JTD-nél itt 10 perc alatt ki lehet cserélni mind a négyet! A multiméteres mérés és a rossz gyertya kormos vége igazolta a csere szükségességét az első hengeri volt a ludas!
Km óra állás: 122000




Ma délután hazafelé az M6-on a szívbajt hozta rám a drága! Hirtelen kigyulladt az akksinak a visszajelzője a műszerfalon és ugyanabban a pillanatban olyat csinált az autó, mintha 5-ből kettőbe váltottam volna
pedig hozzá sem nyúltam a váltóhoz. Mindezt olyan 170-nél...hát nem kicsit dobogott a szívem. Gyorsan leálltam egy pihenőnél, és telefonos segítséget kértem Csöri mestertől, akinek első kérdése az volt megvan e az ékszíj? Itt már aztán megfordult velem a világ, hát motorháztető fel, majd Csöri irányításával megtaláltam merre lehet a fránya szíj :) A helyén volt. Aztán mondta Csöri, üljek vissza, indítsam be... nah sehol semmi kivillanás. Letettem a telefont....megint villog....leállítottam, motorháztető fel..szíj a helyén :P ....megütögettem az akksin azokat a kis bigyókat, amivel rácuppan az autó...saru (?) és újraindít.... Hazáig semmi baja nem volt :) Arra viszont rájöttem, ha nincs neve, nem tudom szidni...mert a szarolasz, meg a szaralfa...az olyan általános. Hát mától Lujza a neve :)
Elég igényes vagyok a zenei minőség terén, ezért teljes Hi-Fi tuningra adtam a fejem.Kezdődött egy Alpine IDA-X300-as fejegységgel.Követte előre és hátulra koaxiális szettek macAudio Mobil 915 a gyári helyre+elől még 2 "csipogó" macAudio Mobil T19(ők most a leggyengébb láncszemek).
A SUBbasszust is természetesen kellet javítani.Abból dolgoztam amim volt!Még 5 évvel ezelőtt vettem 2db macAudio Absolute 380-as mélyhangszórót mert pincepartikat tartottam.Ezekhez készült egy dupla zárt láda mely a 33ashoz lett tervezve.A kellő meghajtásról egy macAudio ZX1000-es monoblock erősítő gondoskodik.Elvileg ez az erősítő passzol a hangszórókhoz mivel rmsben mind2ő 500Wot míg max teljesítményben 1600Wot tudnak.Ehhez viszont megfelelő kábelezés is dukál.Így bekerült egy Audison Connection FPK 600-as kábelkészlet, a minőségi hangátvítelről pedig szintén Audison Connection RCA kábel gondoskodik.És a hangszórókábel is Connection.
Behangolás útánn meglepően jól szolt a rendszer még a diszkós gyorsabb mélyeket is gond nélkül visszaadta, a SUBokról pedig ne is beszéljünk..:)
Kapott még egy neonszalagot a kalaptartó aljára megvilágításnak, ám az sokat nem ér tervben van helyette zöld neon.
Röviden ennyi a történet, 2 hetembe került a művelet mivel csak hébe-hóba volt időm dolgozni rajta.Íme a képek:












Marek cartárstól beszereztem 4 db. 15"-os acélfelnit, 195/55-ös téli gumikkal, majd felrakom, ha leesik a hó! :))).
Hol is kezdjem...Hm.. Szóval juliusban WhiteSkull-hoz került a 75 mert mindenféle baj volt vele.. Minden folyadék az akksi savat kivéve folyt belöle.. Volt egy teljes váltócsere. Mindhárom Hardy tárcsát cserélni kellett. Meg a kitámasztó csapágyat is. Kapott 1 új üzemanyag tankot is. Meg 1 új müszerfalat is.Most minden müködik. Visszakerült a március óta hiányzó bal oldali első indexbúra is. Müködik az elsö ködlámpa is. Nem folyik már a motorolaj.. És a fékolaj sem. Ja és megjavult az ablakmosó tartálya is. És teljesen megjavult az elektromos rendszer is. Minden müködik. Ezer köszönet WhiteSkullnak és Falkonak valamint azoknak az embereknek akik segitettek beszerezni a rengeteg alkatrészt..
Beszereztem pár matricát Kaposon. Lesz egy kis időm felrakom, oszt fotózkodunk.
Kispogga baràtom es jomagam szervezeseben megejtettünk a vilàg közepen azaz Àrpàson egy minitalit.Örülök a magas raceveteliarànynak es köszönöm mindenkinek aki eljött,es jelenletevel megtisztelte kisfalunkat :)
Remeljük leszmeg folytatas :))






Tegnap előtt vissza kaptam a jogosítványom reggel elindultunk Szombathelyről elmentünk a Körös-hegyi Völgyhídhoz valami eszméletlen szép,utána irány Poroszló Tisza-Tó onnan meg haza, jó kis túra volt az autó hibátlanul gyönyörűen ment!Tegnap délelőtt be az autómba és irány Kaposújlaki Találkozó nagyon nagyon sok szép AUTÓ volt!szóval 2 nap alatt gyorsan hamarjában beletekertem közel 1300 km-t!iggen nagyon jó volt!