Blog
Egy hideg reggelen indításnál beesett a kuplung pedálom. Kiderült, hogy nem csak hátsó munkahenger szakadt ki, hanem a kuplung rudazat végén levő villa kitört a helyéről, ami által kiemel a szerkezet. Pont másnap akartam debrecenbe/derecskére menni szülőkhöz. Nosza fogtam magam, reggel beraktam a kocsit 1edikbe, indítózás, és már gurultam is... sms-ben megvettem a pályamatricát is, 1es után kerestem egy 3ast... így simán legurultam a benzinkútig. Ott adtam a lovaknak inni, és már indultam is tovább... kuplung nélkül is lehet váltani, csak lassabb, és recsegősebb :) Lényeg, hogy az 1-3-5-ös egész hamar megvolt. Felkeveredtem az M0-ásra, majd az M3-ra és ki se vettem 5-ből Debrecenig. Mester barátomhoz begurultam, és nekiálltunk a kuplungnak:
Új menetet fúrattunk a váltóba, a villához egy új tartócsavart csináltattunk jó erős anyagból, és menetragasztóval rögzítettük a helyén. Villakérdés megoldva. felújítószettel megreparingoztuk a munkahengert, és szétkaptuk a kuplungot is ha már nyitva volt minden...
Tudtam, hogy a kuplungom szar... de hogy ennyire, azt nem sejtettem :)
Gyakorlatilag csoda, hogy eddig bírta. A tárcsán anyag gyakorlatilag nem volt, a szerkezet és a kinyomócsapágy szétkopva. Nosza volt ott egy jó kuplungszerkezet tárcsával, elvittük felszabályoztattuk a szerkezetet, és megszegecseltettük új anyaggal a tárcsát. Kapott új kinyomócsapágyat is. Aztán kifúrtuk a beszakadt légtelenítőcsavart, és kapott újat. Azután összepattintottuk, és légtelenítettünk. Most puha és könnyű a pedálom, és remekül harap a kuplungom. :) Remélem sokáig jó lesz még.
ma felpattantak a téli kerekek... jön a rossz idő ...
Kiszedtem belőle a xenont mivel nem egy ismerősömet megbüntettél némi pénzmagra vagy pedig ugrott nekik a forgalni...Ugyhogy inkább jobbnak láttam kiszedni minthogy az előbb említettek valamelyike megtörténjen velem is.Jobb az elővigyázatosság....Mocskos zsaruk...mindenhol le akarják húzni az embert.....
2009. október 17.-én 16.00 óra körül egy Alfa33-as csúszkálni kezd a vizes úton, majd egy betonhídnak csapódik. A sofőr azonnal, utasa valamivel később hal meg.
Zoli csak 19 éves volt.

Miután összeraktam a futóművet, kicseréltem a fékeket, fékcsöveket, következett a légtelenítés, ami nem nagyon sikerült....hát a főfékhenger összefosta magát . A fém dugattyú részen gyönyörű kopás látszik, de csak az egyik oldalon.Úgyhogy csere. A gyári 22.2mm-es helyett egy 25.8mm-es kerül be, ehhez csak kicsit hosszabb fékcsövek kellenek a fékerőelosztóról, úgyhogy ezeket kedden le kell még gyártatni. Állítólag jelentős fékhatás növekedés várható....Kíváncsi vagyok., az eredeti fék egy marék fos volt, még jó állapotában is.
Azért, hogy még inkább magaménak érezzem az autót, elvittem krisz33-hoz aki egy kis "kozmetikát" hajtott végre az autón, így már hozza az elvárt külsőt.....haza felé az M0 találkoztam egy kb.90-es évjáratú Prosche carrera 4-sel, kicsit meghajtottuk a kocsikat, végig együtt mentünk majd az M3-nál szétváltak útjaink villantással köszöntünk el. A srác csak nézett, hogy nem tud egy Alfát lerázni, sőt........barátaim ez a kocsi nagyon megy!!!! :-)))))))))))



2009.10.11-én elváltak útjaink, az utolsó képek még napsütésben készültek. Megbizhatóbb jobb kocsim még sosem volt :-))))




A tavasszal javított hátsó sárvédőívek újra rozsdásodtak, így felmerült, hogy nagyobb lesz a baj, mint az tavasszal látszott. Lebontottuk, aztán hajszál híján újra kellett éleszteni: A benzinbetöltőcsonk és a doblemez közötti rész purhabbal kinyomva, sziloplaszttal kihúzva, és egy bádoglemez volt rátapasztva. A doblemez persze már nem volt, legalábbis a külső részen. A tervezett 1hetes javításból legalább kettő lesz, a tervezett költség is min. a duplája. Azon kívül viszont a karosszérián minden eredetinek tűnik, a többi része kimondottan jó állapotban van.
De legalább most szép lesz, meg remélem, hogy a rozsda ezek után egy jó ideig nem fog zaklatni.
Mivel ehhez az egész belsejét ki kellett szedni, így itt az alkalom, hogy egy igazán mély tisztítást kapjon a kicsike.

