Blog

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2009-10-19

Egy hideg reggelen indításnál beesett a kuplung pedálom. Kiderült, hogy nem csak hátsó munkahenger szakadt ki, hanem a kuplung rudazat végén levő villa kitört a helyéről, ami által kiemel a szerkezet. Pont másnap akartam debrecenbe/derecskére menni szülőkhöz. Nosza fogtam magam, reggel beraktam a kocsit 1edikbe, indítózás, és már gurultam is... sms-ben megvettem a pályamatricát is, 1es után kerestem egy 3ast... így simán legurultam a benzinkútig. Ott adtam a lovaknak inni, és már indultam is tovább... kuplung nélkül is lehet váltani, csak lassabb, és recsegősebb :) Lényeg, hogy az 1-3-5-ös egész hamar megvolt. Felkeveredtem az M0-ásra, majd az M3-ra és ki se vettem 5-ből Debrecenig. Mester barátomhoz begurultam, és nekiálltunk a kuplungnak:
Új menetet fúrattunk a váltóba, a villához egy új tartócsavart csináltattunk jó erős anyagból, és menetragasztóval rögzítettük a helyén. Villakérdés megoldva. felújítószettel megreparingoztuk a munkahengert, és szétkaptuk a kuplungot is ha már nyitva volt minden...
Tudtam, hogy a kuplungom szar... de hogy ennyire, azt nem sejtettem :)
Gyakorlatilag csoda, hogy eddig bírta. A tárcsán anyag gyakorlatilag nem volt, a szerkezet és a kinyomócsapágy szétkopva. Nosza volt ott egy jó kuplungszerkezet tárcsával, elvittük felszabályoztattuk a szerkezetet, és megszegecseltettük új anyaggal a tárcsát. Kapott új kinyomócsapágyat is. Aztán kifúrtuk a beszakadt légtelenítőcsavart, és kapott újat. Azután összepattintottuk, és légtelenítettünk. Most puha és könnyű a pedálom, és remekül harap a kuplungom. :) Remélem sokáig jó lesz még.

>> EgyébBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-10-18

ma felpattantak a téli kerekek... jön a rossz idő ...

 
>> Tuning és extraJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2009-10-10

Kiszedtem belőle a xenont mivel nem egy ismerősömet megbüntettél némi pénzmagra vagy pedig ugrott nekik a forgalni...Ugyhogy inkább jobbnak láttam kiszedni minthogy az előbb említettek valamelyike megtörténjen velem is.Jobb az elővigyázatosság....Mocskos zsaruk...mindenhol le akarják húzni az embert.....

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2009-10-18

2009. október 17.-én 16.00 óra körül egy Alfa33-as csúszkálni kezd a vizes úton, majd egy betonhídnak csapódik. A sofőr azonnal, utasa valamivel később hal meg.
Zoli csak 19 éves volt.

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2009-10-17

Miután összeraktam a futóművet, kicseréltem a fékeket, fékcsöveket, következett a légtelenítés, ami nem nagyon sikerült....hát a főfékhenger összefosta magát . A fém dugattyú részen gyönyörű kopás látszik, de csak az egyik oldalon.Úgyhogy csere. A gyári 22.2mm-es helyett egy 25.8mm-es kerül be, ehhez csak kicsit hosszabb fékcsövek kellenek a fékerőelosztóról, úgyhogy ezeket kedden le kell még gyártatni. Állítólag jelentős fékhatás növekedés várható....Kíváncsi vagyok., az eredeti fék egy marék fos volt, még jó állapotában is.

 
>> EseményTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2009-10-17

Ma elértük a 135.000-t.

 
>> Autóápoláskalizsoli // Alfa 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look // 2009-10-18

Azért, hogy még inkább magaménak érezzem az autót, elvittem krisz33-hoz aki egy kis "kozmetikát" hajtott végre az autón, így már hozza az elvárt külsőt.....haza felé az M0 találkoztam egy kb.90-es évjáratú Prosche carrera 4-sel, kicsit meghajtottuk a kocsikat, végig együtt mentünk majd az M3-nál szétváltak útjaink villantással köszöntünk el. A srác csak nézett, hogy nem tud egy Alfát lerázni, sőt........barátaim ez a kocsi nagyon megy!!!! :-)))))))))))

 
>> Egyébkalizsoli // Alfa 156 1.6 TS Sportwagon // 2009-10-17

2009.10.11-én elváltak útjaink, az utolsó képek még napsütésben készültek. Megbizhatóbb jobb kocsim még sosem volt :-))))

 
>> Eseménygab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-10-17

A tavasszal javított hátsó sárvédőívek újra rozsdásodtak, így felmerült, hogy nagyobb lesz a baj, mint az tavasszal látszott. Lebontottuk, aztán hajszál híján újra kellett éleszteni: A benzinbetöltőcsonk és a doblemez közötti rész purhabbal kinyomva, sziloplaszttal kihúzva, és egy bádoglemez volt rátapasztva. A doblemez persze már nem volt, legalábbis a külső részen. A tervezett 1hetes javításból legalább kettő lesz, a tervezett költség is min. a duplája. Azon kívül viszont a karosszérián minden eredetinek tűnik, a többi része kimondottan jó állapotban van.
De legalább most szép lesz, meg remélem, hogy a rozsda ezek után egy jó ideig nem fog zaklatni.
Mivel ehhez az egész belsejét ki kellett szedni, így itt az alkalom, hogy egy igazán mély tisztítást kapjon a kicsike.

 
>> EseménySzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2009-10-10

Idén mi is résztvettünk a kaposújlaki találkozón.
Szerencsére az időjárás kegyes volt hozzánk,így egy remek beszélgetős, gyorsulgatós, főzögetős évadzáró találkozón vettünk részt.
Mi nagyon jól éreztük magunkat.
Odafelé átfordult a kilóméter órám a 63K-n...