Blog
No kérem. Papamaci mint konvojvezető, egyengette utunkat. Én Hungary Cartársékkal utaztam, hát persze hogy boxerban. 146 1.6 boxival. Innét is még egyszer köszönöm Nektek. Menteközbe Keszthelyen Csatlakozott Ati Cartárs egy 155-el. Folyt...
fent vagyok tegnap fél négy óta kezdek fáradt lenni vezettem ma már kb 200km, de legalább megvan minden maradék az autómhoz (hosszbordás görgő, kuplung készlet, olaj, olaj szűrő, balansz szíj). Most azt hiszem megyek az ágyamba és meghalok, ha ezen túl vagyok és az égiek is úgy akarják akkor nekiállok a motor összerakásának délután.

Bő egy hónapja kezdődött, egy kőszegi kátyúval. Utána vettem észre h félrehúz az autó. Aztán jártam két futóművesnél, és volt egy gumicsere, és semmit sem javult az autó. Ráadásul a gumi csere alkalmával rosszul centríroztak, így elkezdett rázni is.
A diagnózis a csonkállvány deformációját fedte fel. Ezért a bal első kerék dőlésszögét nem lehetett jól beállítani. Az új gumik is látványosan koptak ott, ezért nem akartam halogatni a cserét, kértem h rendeljenek egyet. Ám visszahívtak, hogy az új ára 100.000 Ft + Á, biztos kell? Ezt hallva elhültem kissé.. Osztottam szoroztam, minden kedvezményemet latba vetve több volt az ára, mint amit szívesen kiadnék érte, így belekerült az első használt alkatrész Piribe. Két éves korára meg kellett érnie ezt, de talán megérti, h inkább 25.000 ért veszek bontottat bele.. Szerencsére minden jtd GT csonkállványa ugyanolyan, nem kellett esélytelenül bontott Q2-t vadászni. A cserét a szokásos helyen végezték el.
Lényeg, h most már megoldva ez a probléma is.
Gyűlnek a kilométerek..
Hatvanezres szerviz elvégezve az Autóház Budaörsnél.
Csak a szokásos folyadék csere, tisztítások voltak. A vezszíjat nem cserélték, csak ellenőrizték, szerintük még bírja. Remélem is.. :)
Így legalább nem lett horror drága a szerviz, csak elég drága.
A teljesen 1 éve felújított hátsó futóműben 1 évig bírta a fenti bizbasz-pár, és az utóbbi napokban már kibírhatatlan hangokat hallatott a vas hátulja - gyak. szégyen volt vele közlekedni az elviselhetetlenül hangos nyikorgás, nyifogás miatt.
Zé mester gyorsan és rendkívül baráti áron orvosolta a problémát, így most ránctalan homlokkal falhatjuk a kilométereket megint...
Hát, pont 1 (!!!!) napig tartott a ránctalanság, folyt. köv. ... :(
Ma megvettem a két ködlámpát, szépen megtakarítottam és már csak a beszerelést várja. Hétvégén az is meglesz azt hiszem.
Szivárgott az olaj a szelepfedél környékén, szelepfedél tömítés cserélve.
Húzom fel a vezetőoldali ablakot és reccs! Eltört egy műanyag bilincs szerű vmi. Csak kompletten lehetett cserélni az egész ablakemelő szerkezetet. Geriék hatékonyan megoldották a problémát.
A 146 1.9 JTD-vel valahonnan 12500 Sk/év magasságából kezdtünk (415 €), hiába védekeztem, hogy 5 éve hűséges kliens vagyok és az autót se töröm össze havonta. Nem volt mentség, az 1.9 már luxuskategória, ha kisebb biztosítás kell, vegyek Matizt. A 156 esetében már sikerült kiharcolnom egy 290 €-s biztosítást. A lustaságom miatt ezt annyiban is hagytam volna, ha egy évvel később nem azzal hálálják meg a balesetmentes 35000 km-t, hogy felviszik a biztosításom árát. 320 €-ra. Azon nyomban fel is mondtam a biztosítást.
Telt múlt az idő, már majdnem meg is feledkeztem a dologról, mikor az Allianz telefonon, majd levélben is megpróbált visszacsábítani. Egy hétig hagytam őket, aztán már közeledett az augusztus 22, muszáj volt valamit csinálnom, nehogy megint ők legyenek a lovon. A harmadik ajánlatuk -33% volt, amit versenyképesnek találtam, így jelenleg 215 €-t fizetek egy évre, amiben a Mondial Assistance is benne van.
Ez azt jelenti, hogy 6 év alatt sikerült majdnem a felére letornászni az összeget, de még mindig sokallom, így nemsokára újra felmondom a szerződést és jövő nyáron újra eljátszuk a marketinges-visszacsábítós játékot.