Blog

>> EgyébNorc // Alfa 155 2.0 twin spark // 2009-06-29

Már készülget a hifi. Igaz lassan de halad.
Bekerült az autóba egy Z4100 erősítő, egy pár 30-as mély a kalaptartó helyére, egy 30-as sal beast láda a csomagtartóba, egy kondi, csipogók a A oszlopra, és közepek a műszerfalba, és buksi kollégát követve egy pár kárpithangszóró az ajtóba. Utóbbi igényelt egy kis vagdosást , de megérte.

 
>> EseményAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-06-29

Megérkeztek az új felnik Club Linea
elöl 8x17" hátul 9x17"

jah és a másik 17"es már nincs meg...

 

Végre leműtöttem!
Alapjában véve tényleg egy kétoldalú ragasztó tartotta, de azért a két, belülről látott kis valami sem csak ragasztó volt, hanem egy-egy műanyag pöcök...
...melyek bölcsen inkább elváltak a táblácskától (elvágtam őket?), minthogy maga a felirat törjön el...
Sajnos a tábla tovább nem nagyon bontható, pedig látszólag két részből áll, de valószínűleg az alapkeretből (amit fel kellene újítani) törés nélkül nem fog kijönni a feliratos rész...
Korábban ilyen eszembe se jutott volna, de azt hiszem mégis utánanézek, hogy rendelhető-e? ;-)

Száma: 605 05 194 , a rögzítőpöcs: 605 05 195
Akkor már a "keresztelőre" is készülhetünk:
"Boxer": 605 68 466 "Wagon" : 605 05 197 ;-)

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-29

A vezetőoldali ajtóhatároló tengelye úgy megkopott, hogy rémes kattogó hangot adva lehetett csak ajtót nyitni. Ezért elkerülhetetlen volt a csere. Tegnap délben neki is láttam. Az eső meg elkezdett zuhogni. Pont addig a fél óráig, amíg nem végeztem a cserével... Két balos ajtóhatárolót vettem, hogy legyen tartalékba is.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-28

Megvettem (0628) az új végeket a kipufogó tuninghoz. (két oldali kivezetés, dupla kerek végek).

"75mm-es, polírozott, rozsdamentes acél, felszerelése csavarozással vagy hegesztéssel." - Gondolom nem kell mondjam, hogy nem csavarozva lesz.. :)

Átmérő: 2x75mm
Teljes hossz: 240mm
Teljes szélesség: 160mm

[Költségeim: 2db vég 2x12.990Ft = 25.980Ft]

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-06-28

Itt tartunk most..
Az új szívócsonk miatt csomó mindent meg kell változtatni, így nagyon lassan, de átgondoltan megy a munka.

 
>> Tuning és extraEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-06-28

Végre idén is eljutottam gyorsulni, és kipróbálhattam a V6-ot negyedmérföldön.
Az időjárás a lehető legjobb volt, 18fok szélcsend borult ég.
Felraktam a yokohama semi-slickeket és elautoztam 150km-re Crailbe.
Rengeteg szép autó volt, de sajnos mind offos:((((
Jellemző hogy a 8 futamból 2x Skyline-al 1x-1x Impreza-val és Evo-val mentem.
Az első 5 futam nem volt valami fényes, inkább ismerkedtem az autóval.
De az utolsó 3 futam már 15,5-15,4-15,5 volt 145-ös végsebességekkel és 2,2-es 60 lábakkal. Sajnos az 1/8ad mérföldes időket nem mérték.
A napot dizelveréssel fejeztem be, egy fabia rs maradt le pár autóval:))))
Legközelebb már otthon lesz race, Kalocsán találkozunk!

>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-06-28

Ma nagy komótosan nekifogtam a műveletnek. Reggel WD 40, állás, várás, és minden jött, mint a vaj. Ez az autó tényleg ngyon jó állapotban van ennyi idő után is. A jobbos nyeregig jutottam, nem sietek. Egy felújító kitt után a régi nyergek is újszerúek lehetnek, met nagyon szépen mozognak a dugattyúk, de ez azért mégiscsak jobb lesz.:-) Héten folyt. köv.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-06-28

Bal hátsó csapágycsere megvolt, végre nincs búgás! Viszont megemeltük, átnéztük és bizony a jobb hátsó lengőkar csapágya kottyan egy szépet, az egész cucc mozdul vagy fél centit. Hurrá...kezd öregedni a vas úgytűnik :-S
Plusz furcsaság, hogy ma jobb kanyarokban többször is hallottam egy-egy furcsa koppanást a talpam alól. Rövid határozott éles koppanás. Hogy mi lehet? Fogalmam nincs, de utálom az ilyen kopogószellemeket...

Csapágycserével együtt új MANN gázolajszűrő is bekerült, valamint ismét nekifogtunk a kézifékkötél cserének, ami ismét nem jött össze. Mostmár csak az egyik oldali nem stimmel....Macerás egy autó ez néha.

 

Az öröm stílszerűen csütörtökig tartott: a B1-es zár egyszercsak lentmaradt, aztán másnap újból :-(
Ma - némileg lehiggadva - utánanéztem a dolgoknak, a zárszerkezettel kezdtem ; a működését kézben modellezve megállapítottam, hogy s e m m i l y e n módon nem akadhat meg, hacsak valamelyik segédberendezése meg nem szorul.
Visszaszerelve pár zárás után bebizonyosodott, hogy ez csak a központizár-motor lehet és esetemben az is!
100%-os volt a kiszerelt állapotban végzett teszt is: ugyanúgy 5-10 zárásonként leragadt, forgó finommozgatással lehetett csak kioldani - nem csoda, hogy ezt beszerelt állapotban a jópár csatlakozó alkatrész láncolatán keresztül nem lehet abszolválni, és az ajtólemezt is kár szinte horpadtra püfölni :-(
Nincs mese, csere lesz, de honnan? Az olcsó, de "egyautós" bontóban már nincs több első (ide csak az jó) motor, majd nézek Nyéken esetleg...

Addig is jó megoldásnak tűnt a J1-el való csere, hátha az újabb példány beszerzéséig kihúzza a B1-ben, ezt a leragadóst meg maximum lekötöm a J1-ben, ha nagyon vacakol és ott majd kézi gomblenyomás fog egy darabig játszani...
A helycserés támadás - ezúttal kellemes - meglepetést okozott, minden tökéletesen működik! :-)

A magyarázat:
Eddig egyféle zármotor-halált tapasztaltam: a rettenetes berregéssel járót ( a J1 és J2-m "ment el" így, ezt a leragadós véget csak a B1 produkálta.) Nem véletlenül: a hátsó motorok (és nálam a J1 is csak ezt a módját használja, mivel le van kötve a kulcszárról) "SLAVE"-ként működnek, a kulcsnál lévő zár elektromos jelére. Az első ajtókban lévő mindkét zár "MASTER" típusú, ezek csak akkor vannak elektromosan működtetve, ha épp a másik oldali párjuknál nyitunk kulccsal, (nálam a J1 mindig) vagy ha a távirányítóval használjuk őket.
Kulcsos nyitásnál a M. motorok a másik, mechanikus módjukat használják, amikor kis nyomásra lezárnak, illetve kis emelésre nyitnak.
Nálam - mivel ott kulcsolok mindig - a B1 csak mechanikusan volt használva, elektromosan egyáltalán nem, ezért alkalmas a J1-ben - kulcszár nélkül - további használatra. A J1-em viszont - valószínűleg a berregős régi, eldobott is - alkalmas a mechanikus nyitásra, mivel így nem volt sokat használva....

Konklúzió: ha kulcsozni akarok a J1-en is és/vagy megcsinálom a távirányítót, akkor kell csak vennem egy újabb motort, bontózás esetében lehetőleg nem berregős J1-et, mert az bekötött kulcszárnál sincs annyit használva, mint a B párja!

Egyebek: a lakatos-srác vidéki "jószomszédja" miatt nem vállal kasztni-munkát, egyenlőre keresztfaterral csináltatok egy lengőaljzatot a garázsba. Ha bírja a kisflexet, akkor elfogadom a Megbízóm ajánlatát egy ilyen kisgép beszerzői áron való megvételére, aztán majd meglátjuk...

Az "isteni" Pininfarina-felirat: "bebújva" az üregbe sem sikerült kioldani a hátoldalán lévő "csatlakozókat", illetve szinte biztos, hogy az csak ragasztó. Ezen felbátorodva pengés alávágással sikerült kicsit elválasztanom a kasztnitól, kellő türelem esetén folytatom, mivel sem eltörni, sem a festést összecsikargatni nem akarom...

"Rekszi"-vel a helyzet: nagy a dilemma, hiszen csak a műbőrt lehetne (azt is csak nagyon hasonló) új anyaggal kipótolni, a másik két anyaghoz maximum "stílusában illőt" vehetek.
Most két irány van:
1.az ülőlap már majdnem lenyúzva, ha minden huzat lent van, megnézem, lehet-e normális kinézetet csinálni úgy, hogy az egy szakadt elem miatt nem cserélem le mindkét ülés ülőlapján és támláján is valamennyi hasonló darabot
2. nagyjából tájékozódom a kárpitos-árakról, lehet (naivság?) hogy értelmetlenné válik a fenti szarakodás...