Blog

>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-01-06

Újabb olajcsere.
Total 5w40.+ prolong (10 000 ft )
Valeo olajszűrő, levegőszűrő ( 3800 ft )
209 236 km

Közben kicseréltem az ablaktörlőket, hogy a lapátot kelljen csak cserélnem.( 4000 ft )
A beszívott levegő hőmérsékletmérőjét cserélni kellett. ( 10 000 ft).
2 db gumi + centírozás ( 13 000 ft )
Index bajuszkapcsoló + indexrelé ( 3000 ft )

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-01-05

2019 január.
A karácsonyi ünnepek alatt kibírtam hogy nagyon ne nyúljak hozzá.
- A hűtővízcső úgy néz ki beválik. Minden száraz, minimális a hűtővíz fogyás, az is szerintem csak a fűtésen veszik el, máshol nem látok nedvesedést. Maximum a hűtő alsó bilincsénél ereszthet még egy picikét, az nem volt teljesen egyértelmű a múltkor.

- Minimális mennyiségű víz jut be hátul most már. úgy néz ki ez is megoldódott egyelőre.
De azért kiderült az új gépjármű adat lekérdezésből hogy volt már ezen az autón "LEXUS stílusú" tunying hátsó lámpa, ez megmagyarázza hogy miért voltak rosszul visszarakva a jelenlegi lámpái.
- A MAF szenzornak nekiestem Picoscope-al, eredmények a képen. A lényeg hogy reagál a gázra, egészen feljut a feszültség ha hagyom felpörögni. Az elejéről hiányolok egy hirtelen ugrást ami talán jellemző lenne ilyenkor. Lehet hogy jó így, mert itt a pillangószelepek előtt van egy nagy térfogat, más autóknál talán a közös pillangószelep után van a nagy térfogat, és emiatt máshogy viselkedik.
Minden estre megállapítottam hogy szerezni kéne valamit ide akár csak próba erejére mert most megállt a tudomány. Ha jól néztem a későbbi 1.6,1.8,2.0 TS,155, GTV, Spider stb légtömegmérő jó bele.
Persze ez a mérés nem mutat meg kb semmit. Lehet hogy kevesebbet/többet mér mint a valóság, emiatt majd próbálni kell bele másikat.

 
>> EgyébArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-01-03

Hoztam párom 147-jéhez a bontóból színazonos lökhárítót, hogy kapjon valamit a gt is vettem négy új csavart a lökhárítóhoz.

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2018-07-01

Oszinten nem tudom, miert vettem meg.
Meg egy nyugnek talan. Es mert szep.
Mileage: 156.000

 
>> Eseménybizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2019-01-03

Céges autóra váltás miatt 8 év után eladva

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-01-02

Több, mint egy hónap alatt meg is jött az új AC-pumpa. Egyenesen Litvániából érkezett, Valeo gyártmány, de műanyag a fedele ... hamarosan jön a puding próbája is.

- tankolások száma: 178
- km óra állás: 143.233 km
- össz. menetidő: 1.954,20 óra (81,43 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.528,96 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,25 Ft/km
- életkor: 1.127 nap
- átlagos napi futás: 127,09 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,22 %

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2019-01-03

A csonkállványról leírtam mindent, jöhet a féknyereg.
Hogyan kezdődik az ismerkedés az új nyereggel? A válasz egyszerű: meglazítjuk a légtelenítő csavarokat. Az elmúlt években több Brembo nyereggel sikerült kapcsolatba kerülnöm, kettővel volt probléma. Az első a saját szettem volt, még 2013-ban. Annál annyira szerencsétlenül sikerült összehozni a légtelenítő csavar kiszedését, hogy vehettem egy másik féknyerget. A következő féknyereg - mit ad Isten - amellyel probléma volt az "új" nyergeim egyike. A csavar nem szakadt bele, de úgy gondolta a kis drága, hogy kihúzza a menetet a nyeregből, mert arra nekem nem lesz szükségem. Szerencsémre a 4-ből csak 1 volt ilyen. Nem örültem neki, nagyon reméltem, hogy nem kell másik nyerget keresnem. A CW/GTA féknyereg nem olyan gyakori és olcsó, mint a 166 nyerge. Kb 2 hétig kerestem egy műhelyt, ahol foglalkoztak a nyereggel. A gépműhelyek 90%-a ahogy meghallotta a fék szót, azonnal visszautasította a melót. Végülis 2 hét kutatás után szerencsém volt és a 17. kerületben egy idős fickó megcsinálta. Semmi extra műveletre nem volt szükség, pontosan átfúrni a rongálódott menetet majd Helicoillal vagy Baercoillal kijavítani. Még december elején vittem el a nyerget, s két hét várakozás után még mindig nem volt belőle semmi. Ekkor jött az, hogy naponta többször érdeklődtem a nyereg felől. Ennek hatására sikerült December 21-én elkészülnie, mivel azalatt a két hét alatt, míg nem telefonáltam állandóan, ki se vették a dobozból. Dec 22 reggel mentem a nyeregért, a javítás összege elmosolyogtató (1000 Ft). A munka jó, a menet tart, meg lehet húzni rendesen a légtelenítő csavart. Jöhetett az én munkám... takarítás, zsírtalanítás, festés... Annak értekében, hogy ne legyen 100 fajta szín a kocsin, az eddig használt Candy Blood Red színt kapták meg a nyergek, ám most az aláfújó ezüst metál tényleg nagy szemcsés lett. A nyergekbe Textar betéteket vásároltam, mivel a Brembo betéteivel annyira nem vagyok megelégedve, az EBC meg jelenleg sok. Talán az egyetlen dolog, amiért ez a megoldás jobb, mint a 305-ös tárcsára való nyergeket átalakítani az épp a betét. A kisebb nyeregbe kisebb betét megy, ebben pedig jóval nagyobb betét fogja a tárcsát. Várom már nagyon, hogy az autót fel tudjam hozni Dunakeszire és elkezdődjön a 2019-es szezon.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2019-01-02

Már az újévben írom meg, viszont a történet eleje még Novemberre nyúlik vissza. Egy barátommal épp arról beszéltem, hogy a jelenlegi fékeim (305mm) fel kellene egy kicsit fújni, 330-as tárcsát használni és új konzolt gyártatni a nyereghez, a nyerget is átépíteni, stb.stb. Nos a vonzás törvénye jött és tarolt :) Küldött egy linket, Szlovákián egy faszi hirdet teljes első fékrendszert, tárcsa, nyereg, konzol, csonkállvány. Az ára elég jó volt, így túl sokat nem gondolkodtam rajta, felkerestem a hirdetőt. Sikerült megegyezni, majd elmentem a cuccokért. A hirdetésben szereplő képek finoman fogalmazva előnyös szögből voltak fotózva, mikor szabad szemmel láttam az alkatrészeket fogtam a fejem. Csupa rozsda és még egy kis rozsda mindenhol.

Ahogy hazahoztam a cuccokat, szinte azonnal elkezdtem a munkát. A csonkállványról leműteni a takaró lemezt csak lánggal lehetett, a csapágyakat szintén, nem volt olyan csavar, ami nem hő hatására lazult volna meg. Végülis amit én szereltem szét, az minden kijött, viszont amit az előző emberke, ott voltak beszakadt csavarok.
Miután szét lett szedve minden, elvittem Dunakeszire szemcseszórásra a porfestésre szánt elemeket. Erre a műveletre egy hetet vártam, de szerintem jó lett a végeredmény, ég és föld volt a látvány előtte és utána.
Ezután festve lettek az alkatrészek, nem akartam sok csicsát, egyszerű fekete lett minden. SKF kerékcsapágyakat vettem bele, be lettek szerelve, érintkezési pontokon rézpasztával kenve, csavarok ragasztva, úgy lett fújva, hogy a rozsda azért a csapágyat se kezdje csócsálni idejekorán.
A kerékagyakba beragasztottam a tavaly vásárolt tőcsavarokat, majd úgy lettek bepréselve a csapágyba. A nyereg tartó konzol csavarjai szintén menetrögzítővel kerültek beszerelésre, majd rá a tárcsák, ami teljesen jó állapotban voltak, így csak egy kis esztétikai javítást kaptak, nem kellett újakat vennem. Az egész művelet leírva semmiség, nekem viszont 1 hónapig tartott ezeket a dolgokat összehozni, mivel elég sokat vártam 1-2 műveletre.

 

De ne törjem már meg ezt a szép szokást! :D

Összegezve 2018-at, kellemes volt, bár nem is az én formám lett volna, ha minden normálisan működik. Küzdöttem a féltengellyel ismét, bele is fáradtam, viszont "felfedezték" az autót, így kiállíthattam tavasszal az AMTS-en. Tudom valakinek ez nevetséges lehet, nekem egy álmom vált valóra ezzel.
Jártuk a találkozókat sorra, mindenhol találkoztam érdeklődő arcokkal, sokan megszólítottak ilyen-olyan formában az autóval kapcsolatban, ám eljött AlfaCity és sajnos ezzel együtt az alfázás vége is az évre.
A drága (!!!) jó (szar) építtetett féltengely széthullott, majd az elköltözés és egyéb munkák miatt már nem tudtam többet foglalkozni az autóval.
Egyetlen megmozdulás, amit még 2018-ban sikerült megtennem, az a matricák eltávolítása volt.

BÚÉK Cartársak!