Blog
Március 15-én az M3-mason Mezőkövesd magasságában (nem én vezettem, nem voltam ott) a barátunk elmondása szerint elment az erő az autóból, majd egy benzinkúton félre állva már csak nehezen indult be, és irdatlan csörömpölés kíséretében kiírta a hibakódot az aszfaltra, az összes olaj elfolyt... Tréler Zé-hez.
A trélerről levéve annyit láttunk, hogy a karter hosszában végig van repedve. Sajnos mivel váratlan vendégek voltunk, az autó két hétig állt.
Március 31-én lett szétszedve. A hármas hajtókar csapágy megégve, a hajtókar keresztbe tört, hosszában megrepedt, a dugattyú kb. 5 forintos méretű darabokra tört és szétverte a hengerfalat is: Motorcsere.
A megfelelő donor beszerzése azonban nem volt egyszerű feladat. Zé is keresgélt, ígértek neki egy blokkot, ami nagy nehezen május elején odakerült, de valami probléma volt vele. Mi is keresgéltünk a különböző apróhirdetések között, de nem találtunk megfelelőt. Végül május közepén meglett a megfelelő donor blokk! 13-án úgy volt, hogy el tudjuk hozni, de sajnos kiderült, hogy a szelepvezetők is repedtek, cserélni kell. Május 18--án volt a következő időpont, este mi indíthattuk először az új szívvel az autót. Szép, egyenletesen járt, kipufogó nélkül még kicsit hangosan. Összeszerelték a maradékot, majd újra beindítottuk... és néhány perc után elment a kompresszió a 3. hengerben. Feltételeztük, hogy még van olyan szelep, ami nem zár rendesen bemelegedés után. Hengerfej újra le..
További egy hét telt el, mire sikerült megoldani a problémát, és el is hoztuk az autót, egy tökéletes, bejáratós motorral :)
1000 km-nél olajcsere.
Mivel ismét vízfogyás problémám volt, és láttam is csepegni kifelé a vizet a (3.) kiegyenlítő tartály aljából, szereztem egy bontott gyári tartályt, kupakkal együtt. Ezt a héten beszereltem, teszteltem kb. 500 km-en, eddig nem fogyott a víz, remélem ezzel nem lesz gond.
km 230.500
Már tavaly volt egy minimális olajszivárgás az autóból, az idei olajcsere után viszont drasztikusabb lett: naponta egy 45-ös lábnyi folt jelent meg az autó alatt... Mivel van szerelőaknám, először megpróbáltam meghúzni a csavart, de sajnos beigazolódott a félelmem: meg van szakítva a menete.
Az új réz tömítő gyűrű mellé szereztem olyan gumitömítést, ami pontosan felfekszik, az olajat leengedtem, majd még egy erősebb teflon szalaggal körbe tekertem a menet alját. Külön öröm, hogy az olajkartel leeresztő menete gyárilag be van metszve oldalról, így azzal is vigyázni kell, meddig tekered fel a szalagot.
A művelet után 1-2 éjszakát maradt a helyén az autó, alatta egy kartonlappal. Eddig nem jöttek újabb cseppek, remélem ideiglenesen megoldódott a dolog. Zé már megrendelte a menetjavításhoz szükséges apróságokat, a legközelebbi érkezésemkor megcsináljuk rendesen a menetet.
Szerencsére számottevő mennyiség nem fogyott az olajból, de azért még néhányszor ellenőrzöm a szintet.
Megjött a matrica rendszám. A rendszer jól működik, hiszen "csak" másfél hónapot kellett rá várni...
Eleg vacak/béna így is. Mindegy, már így marad.


Elhajtottak, hogy minden szuper rajta, a németek mindent megcsináltak, majd egy év múlva ugorjak be az éves szervízre... ;)
Hiányzott a csomagtartóból a 12V csatlakozó, azt betetettem Zolival.
Felkerültek hát a Blackline-ok. Megkapta hátra a Toyo gumikat a mai nap.
Kicsit kivittük napozni a GTV-t.
Munka még van vele, hála a tróger patkány előző tulajnak :)
...Alakul ,és remélhetőleg nagyon szép lesz.
Rohadt magas még ,természetesen nem marad így a futómű, le lesz ültetve.
Az majd kicsit később, most ennek is örülök.
Az utolsó elötti kép a terv, photoshoppal lett leültetve, kb 4cm-t.
Azért volt dilemma,hogy feldobjam-e a GT-re nagyon tetszett ott is ... :D
-Aki tudja,hogy mivel egyezik még a GTV futóműve a Spiderén kívül megírhatná ,hátha könnyebb lenne ültető rugót szereznem, vagy akinek lenne, az legyen szíves szóljon-





Turbó bemeneti hőszenzor csere+ kontakthiba
Nagyon ráfért már a gépre, komplett belső kárpittisztítás, csomag és motortér, illetve külső.
Gyönyörű lett!!!