Blog
2018.06.06 151560Km.
Az akkum már egy ideje haldoklott. Ez abban nyilvánult meg, hogy télen ha egy hétig nem volt beindítva, akkor indításkor kikapcsolta az utasoldali légzsákot, sőt egyszer a VDC-t is.
A Start Stop rendszer is ezért nem működött, amit egyáltalán nem bántam.
Érdekes, de az önindító jól indította a 2.0-ás motort. Az akku fesz. 12,3V volt már legalább egy éve. A neten rendeltem egy Exide Prémium 72Ah, 720A akkut, a csere után a szokásos ismerkedés a computerrel, majd helyre állt a rend. Ismét küzdhetek a Start Stoppal!!! A régi akku élt 7év 8hónapot.
2017.12.09.-én a fogarasi úti OBI parkolóban a mellettem álló autós úgy állt ki a helyéről, hogy súrolta az ALFA jobb hátsó lökösét. Rendőrt hívtam, helyszíneltek, kb úgy mintha halálos baleset történt volna. (de tényleg). Néhány hét után megjött a levél, hogy az OBI biztonsági szolgálata nem tudta megállapítani, hogy ki volt a károkozó. A kamera kb 20m-re volt az esettől. A tettes ismeretlen, az eljárást megszüntetik.Június 14-16 között lefestettem 25e Ft-ért. Nem festették az egészet, csak kb a rendszámig, és ott összepolírozták. Az utolsó képen már OK.




Különösebb esemény nem történt, kivéve hogy eladtam a szaladgálós Puntót és jött helyette egy Alfa 145. Legalább ebből is inthetek majd. :D
Az autókat most hosszabb távollét miatt garázsba zártam a nyárra.
Augusztus végén majd újra előveszem Őket.



2018.06.02.-n vettem az autót.
137.000km-l. Újkorától egy családnál volt.
Kap egy kötelező nagyszervízt+ egy- két dolgot szépítek rajta a közeljövőben, kap 1 szett alufelnit, aztán remélem sokáig gond mentes lesz.





Hosszú idő után indul a visszaszámlálás. Egy kèt apróság ès vègre tènyleg kèszen lesz. Jövőhèten műszaki és mehetek èrte. Legközelebb rèszleteket is írok most beszèljenek a kèpek 😁😁




Tegnap még egy kicsit szöszmötöltem vele, így eljutottam oda, hogy PHuBi felkészítve a "Nagy Túra 2018"-ra.
A netet túrva találtam egy érdekes helyet, egy várat Ausztriában.
Bő 200 km, így adta magát hogy főpróbaként elguruljunk oda. Főleg az olajfogyasztás és a gumikopás volt a teszt tárgya. Kb. 120 km autópálya is útba esett, így az autópályás klímás viselkedést is ki tudtam próbálni.
Max alá töltött olajszinttel indultunk, kb onnan ahol az 5-ös képen van a szint. Hazaérve a 6-os kép fogadott. Saccra 1 deci fogyott 400 km-re, ami normális és kb megfelel az elmúlt 4e km / 1 liter átlagnak. A túrára bevásárolt 2 liter elég kell hogy legyen.
A gumin se láttam nyomát további abnormális kopásnak a tegnapi igazítás után, ettől függetlenül lehet hogy két új gumival vágunk neki a túrának.
A próbaút tekintettel arra hogy teszt volt és mentünk ahogy lehetett, kellemesen telt.
Újra meg kell hogy állapítsam hogy felcsukott tetővel, automata klímával nagyon is személyautós komfortot ad.
Ja, még valami.
Tegnap PHuBi megkapta a régi GPS-t, mert annak nagyobb a fényereje, mint az új ebay-esnek. A nyitóképet is lecseréltem benne, immáron PHiBi-val indul.








Km óra állás: 60.942 km
Együtt megtett út: 5.442 km
Együtt töltött idő: 302 nap
Tankolt üzemanyag: 477,88 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,73 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,72 Ft/km
Napi átlagos futás: 18,02 km/nap
Összes költség: 506,51 Ft/ km
Két év, 4000 km. Mi lett volna, ha nem iratkozok be az egyetemre és nem kell oda átjárni? 😀
Unokatesóm megkért, hogy az esküvőjén az én autóm legyen már a menyasszonyos kocsi. Megértem, mi más lehetne erre alkalmasabb, mint a gyönyörű Alfám? A dolog kisebb szépséghibája, hogy esett az eső végig odafelé menet, így nem tudtam csillogó tisztára mosni, ahogy terveztem. A nagyobb szépséghiba pedig, hogy emiatt ki kellett hagynom a VTT 6.0-t :(



Úgy néz ki, hogy alkalmatlan vagyok a blog rendszeres vezetésére :)
Kapott új ékszíjtárcsát és ékszíjat, olajat és szűrőket, B oszloptól hátrafelé fóliát (SKYFOL, műbizonylattal), kitisztították a klímát és feltöltötték gázzal.
Jövő héten viszem a téli felniket felújításra és fényezésre.
Lassan cserés a jobb első féltengely.
Km: 271.330