Blog
Nos a történet ott kezdődött hogy régóta szerettem volna Gta kinézetűre alakítatni a Q4 et... Egy sokak által ismert céget kerestem meg a terveimmel. Aki pár nap mulva válaszolt az üzenetemre. El küldtem a képeket, majd egy hónap mulva jött a válasz küldjek e mailt. Közben jöttek új kiadások, elfeljtettem válaszolni is... Meg a Gta szettet is feledésbe merült. Majd böngészve az üzeneteket rátaláltam. Vissza írtam. Adott is egy körübelüli idő pontot ami ha megfelel jelezzek vissza. Vissza is jeleztem hogy megfelel. De pár nap mulva sajnos vissza kellet mondanom mivel elestem motorral így nem tudtam a kocsit nélkülözni, De a következő hónapra már igen. jött a válasz 20. A körül tudják válalni, meg adta a srác nevét számát címét akivel egyeztessek ( egy másik cég). 23.ára beszéltük meg. 23.án reggel már ott is voltam a kocsival meg mutattam mit szeretnék át is küldtem neki meg is beszéltünk mindent. Egyelőre csak az első lökhárítót kértem hogy csinálják meg. 1,5- 2 hetet mondott határidőnek. Meg is lepődtem hogy elég gyors...Pár nap mulva hívott is hogy nem működik az autó... Lehúzták az ablakot de nem megy fel... Hiába rakják gyujtásra nem történik semmi.( Nos nem tudom hogy miért is kell egy lökhárító átalakításhoz le engedni az ablakot. De mindegy) elmagyaráztam telefonon hogy kell az utólagos immót aktiválni.
Eltelt a másfél hét. Kezdtem izgulni. Már bármikor hívhatnak.
Eltelt két hét de még semmi híre. Gondoltam rá írok hogy hogy áll és kértem hogy küldjön képet. De válasz nem jött.
Eltelt 3 hét de még mindíg semmi válasz. Gondoltam felhívom.
Fel is vette kicsit csúszik de ne izguljak a fele már kész van de az alját nem tudja hogy csinálja meg. De legkésőbb vasárnap kész lesz! Meg is köszöntem valamint meg beszéltük hogy viberen küld képet. Írtam is viberen hogy fent vagyok.
A válasz "Rendben".
Vártam a képeket de azzal kellet szembesülnöm hogy nem kapok
.. Eltelt megint egy hét.
Vasárnap van. Egésznap készültségben áltam mikor hív...
De nem hívott.
Hétfő van.
Otthon megkértem szüleimet hogy legyenek szívesek vigyenek el a sráchoz. Meg is érkeztünk szét néztem de a kocsit sehol sem láttam.
Be mentem párommal hogy megkérdezzem miujság.
Nos értesem meg hogy beteg a gyereke ezért elcsúszott a munkával. De egy hét mulva igéri kész lesz. Meg is beszéltük hogy a 80000Ft/ elem ára így csökken úgy hogy nekem jó legyen.
Remek ez jól hangzik viszont szeretném látni az autóm.
Azt nem lehet!
Kiszeretnénk venni belőle valamit.
Nem lehet mert a lökhárító az otthon van mert otthon is azt csinálom hogy kész legyen neked!
a kocsit meg bezártuk egy sárga garázsba ahol az autókat tároljuk. És a tulaj csak reggel van itt a kulcsal.
Teljesen hülyének nézet...
A műhely elött elmeséltem kedves családomnak aki rögtön bevágtatott kaptok 10 percet hogy előhozzátok a kocsit vagy a rendőrök keresik meg.
Nagy keresgetés milyen volt a kulcs
A kulcs érdekes modon rögtön elő került.
Ez után jött a kínos igazság...
A kocsi elött pár mustangal a műhelytől egy külön nyitott részen rohad. És a lökhárító is rajta van. Igazából le se vették.
Így tudtam elhozni nagy bocsánat kérések közbe.
Majd amint hátat fordítottam már magyaráztak is hogy mit képzelek én hogy idejövök...
Többet nem fogok.
A kocsit elhoztam.









Sikeresen elkèszült az Alfi.Kèt hàtsò sàrvèdő ìven korroziò javìtàs , üregvèdelemmel ès ki viaszolva, a hàtsò lökhàrìtòn a fènyezèsen a lakk fel volt jőve ìgy annak a fènyezèse is megtörtènt.Vezèrműtengely szimering csere ès az olaj fùvòkàk cserèje Zoli tanàcsàra.Futòmű ès fèkek hibàtlanok.Jelenleg nincs hiba a gèpezeten.Javìtàsi idő 1 hònap volt.
Másfél hónapja kértem és mára kaptam időpontot úgyhogy időben keltem ma reggel...:-)
Diósjenő Horváth Attila szervíz, 2 órán át tartott / 07-09.-ig / erre mondható, hogy precíz munka.


Be lett kábelozva az egész autó, az összes ajtóban lévő hangszóró rá lett kötve a gyári Bose erősítőre. Előre kapott új Hertz DSK hangszórókat, hátul maradt a gyári Bose és a csomagtartóba is a gyári Bose mélynyomó. Nagyon szépen szól, van rendesen magas és mély is!



Autópályán, de néha városban is nagyobb sebességnél "úszott" a kocsi hátulja. Cserélve lett hátul 4 lengőkar, majd elől hátul futóműbeállítás történt. Hibátlanul szalad az autó!
199000km





195 856 km-nél 8756 km után megejtettem egy olajcserét, Selenia-t kapott, olajszűrő Bosch és új leeresztőcsavar. Majd 203 000-nél komplett kuplung szett, kettőstömegű, főtengelyszimering, váltóolaj és kuplung főhenger csere történt. Corteco szimering, Valeo kettőstömegű és kuplugszerkezet került beépítésre, a váltó Tutela olajat kapott, Alco légszűrőbetétet. Mivel az eddig is akadozó váltó nem javult, kutakodás után ki lett cserélve a kiemelőtengely karja is mivel hajlott volt, Még most sem tökéletes így rendelve lett persely is hozzá, később beépítésre kerül.


Régen szerettem volna a műszerfalat/konzolt cserélni, miután a rádió környékén az előző tulaj jó pár repedést ejtett. A kormány már cserélve lett korábban - ezt ugyancsak előző tulaj kinyírta valamely vegyszerrel - , de a cserélt gyári 1-es kormány is használt volt, volt benne kábé 100 ezer kilométer.
Barna kollégám behozott egy törött TI-t bontani, amibe a szálcsiszolt fém konzol és díszlécek voltak. Ezeket gondolsan ki is szerelte és jutányosan el is adta nekem.
Kormány oldalon pedig egy cartárstól vettem ugyancsak jutányosan egy gyári kettest, melyen habár a kormányváltók helye benne van, de ez engem nem zavar és nem is látszik, csak kitapintható. Rá is mentem egyből.
A szombati nap délutánján kezdtem hozzá, a két belső díszlécet nagyon egyszerűen körülbelül 15 perc alatt ki is cseréltem Mindkettőt egy-egy csavar és patentok tartották.
Ezt követően jött a középkonzol, mely levételéhez a Youtube legalább két videoja segített. Nagyon egyszerűen lejött, ehhez a váltó körüli elem eltávolítása kellett. Sajnos az új elem automata váltós volt, így a nyílás más méret volt. A váltószoknya műanyag kerete nem volt méret, így anélkül a mostani jó állapotban lévő szoknyát ragasztottam rá a keretre, speciális csíptetéses rögzítés mellett. Tettem ezt azért is, mert a szoknya olyan állapotban van, hogy ezt a következő jó pár évben előreláthatóan repedezettség miatt nem kell cserélni.
A konzolt fordított sorrendben visszaszereltem, viszont a rádió teljes egészében nem rögzül a helyén, 1-2 millimétert kilóg. Erre később találok majd megoldást, a mostani pozíció sem gáz.
A kormány már neccesebb volt, mivel másfél órát szenvedtem, hogy ki tudjam pattintani a légzsákot szigorúan akksilekötés után. Youtube-on sok video van erről, viszont a probléma az volt, hogy a csavarhúzót nem dugtam be kellően, hogy a rögzítő fület benyomja. Erre az új kormányban való próbálgatás is rávezetett, fogóval forgatva a csavarhúzót a légzsák már ki is ugtótt egy oldalon. Megtéve ezt a másik oldalon, a légzsák kint is volt. Majd egy műanag takaró kézzel, majd a rögzító csavar csőkulccsal való eltávolítása után már le is lehetett venni a kormányt. Légzsáktartó ki, hogy a vezetéket át tudjam tenni, majd vissza, a kormányközépben pedig a kormánykapcsolók már be voltak szerelve. A művelet fordítva, és már a kormány is a helyén volt rögzíteni.
Maradt a kárpitban lévő díszcsík, ehhez már tapasztaltan a kárpit le. A díszcsíkok melegelnyomással voltak rögzíteni, ezeket levágtam, majd flexszel visszavágtam, alátétes csavarral rögzítettem. Jobb lett, mint új korában.
Összeségében 9 óra ráment, viszont a cserélt vagy visszahelyezett elemek nem zörögnek, a látvány pedig magáért beszél.
1. kép régi állapot
2. kép köztes a konzolról
3. kép kormányközép
4. kép a végeredmény




Találtam helyben futóművest aki a hátsó részt is tudja állítani.
Egyedül a bal hátsó kerék dőlése maradt kicsit határin kívül, de azt nem is lehet állítani.
Kormány egyenes, autó nem húz semerre, könnyen gurul.
Lassan indulhatunk....
Mai napon volt időpontom a győri Rieglerben, a következőkre:
- első féktárcsák és betétek cseréje (TRW - Erhardtól)
- fékolaj csere - gyári a Rieglerből
- váltóolaj csere - gyári (Riegler)
- a korábban a tatabányai bontóban vett gyári új jobb első dobbetétem is helyére került, az alsó csavarnál megadta magát a régi és kilyukadt.
Költségek sorban:
54.000(fékcsomag - postaköltséggel és kis borravalóval)+20.000(olajak, munkadíj)+20.000(dobbetét)
Küszöbvédő fólia "projekt":
Szerintem alapban nem az igazi a fólia, hisz pont ott nem védi a lemezt, ahol leginkább kellene...lásd a csatolt fotón az eredeti méretet. Kaptam kőfelverődés fóliát és hozzá 3M fényes fekete fóliát egy dekoros ismerőstől. Igyekeztem a problémás területet lefedni, nem volt egyszerű...nem is sikerült túl szépre...végül két darabban oldottam meg, egy az eredetihez hasonló méret, plusz egy kisebb ívelt, ami követi a lemez vonalát. Sajnos nem lett tökéletes, de annyira nem is rossz, kíváncsi vagyok meddig bírja majd. Ha nem tetszik, a következő körnél legalább már okosabb leszek.
Két sztori a közelmúltból:
- múlt hétvégén (06.10) - vasárnap - mentünk haza a szüleimhez, jött 8 év Alfázás alatt az első check engine lámpám...idegroncsot is kaptam, hogy mi a fck lehet...Víz ok, olajszint ok, teljesítmény van, turbónyomás rendben...konzultáció a szerelőmmel, mehetek tovább, valószínű kilazult talán egy vákumcső és amiatt dobta a hibát...Az első hosszabb megálló után a jel eltűnt, rendesen indult. Kedden kiolvasásra került, csatlakozó megigazítva, minden ok.
- ma reggel, épp a szervizbe indultam volna...Kulcs be, rádió elindul, aztán 1 másodperc és se kép, se hang...na szép, mondom...egy tippem volt (folyadékok rendben, tegnap lemostam, mindent ellenőriztem), csekkolni az akksi csatlakozóit...Szerencsére az volt, megigazítottam, indult szépen egyből, a szerviz megtörtént...(Nem vagyok egy autószerelő, örültem, hogy sikerült nagyobb para nélkül megoldani a dolgot)
1 hét múlva kap Llumar fóliát.
km: 172.840.
Azóta pihen a céges parkolóban egy 156 mellett, izgalmakból nekem egy jó időre elég volt...:-)








Pénteken megszólalt hátulról a betétek kopottságát jelző surlódó hang. Ma beugrottam Zé-hez egy gyorsszervízre. Ate betéteket kapott az autó, és bár még nem volt vészesen kopott, cseréltük a tárcsákat is, szintén Ate-re.
Km: 230.000