Blog
Jani elkezdte darabolni a vezérlést. Elmondása szerint a láncok, a vezetők szépek, újszerűek. Két vezérlésmódosító cseréje megtörtént, az összeszerelési fázis elindult. A többi később kiderül.



Az előző blogban tárgyaltam - többek között - a váltógomb újrabőrözését. A váltógomb kupak (egyes helyeken fedélnek hívják) azonban nagyon csúnya volt, már mikor megvettem a kocsit. Így a bőrözéssel együtt ennek cseréjét is el akartam intézni. Ez egy héttel megcsúszott, de most már az utolsó részlet is a helyére került.
Ui: a fent említett blogban a váltóról készült képeken a váltószoknyát rossz helyre patentoltam, de ezen már a helyes konfiguráció látható.






Mivel a két kocsira összesen csak 5 szett felnim volt(igaz ebből egy szett vas felni..) vettem még egy szettet, h még kevesebb hely legyen itthon és még több cucc a kocsikhoz...
Így most van két 17'es két 16'os és lét 15'ös szettem... Van aki bélyeget én alfa felniket gyűjtök kényszeresen... Meglátok egyet jó árban és nem tudom ott hagyni....


Kiválóan működik. 'R' fokozatban csipog egyet hogy jelezze működik, és utána már csak akkor ha közel van valamihez. Minél közelebb van valamihez, annál sűrűbben csipog.

Március 15-én az M3-mason Mezőkövesd magasságában (nem én vezettem, nem voltam ott) a barátunk elmondása szerint elment az erő az autóból, majd egy benzinkúton félre állva már csak nehezen indult be, és irdatlan csörömpölés kíséretében kiírta a hibakódot az aszfaltra, az összes olaj elfolyt... Tréler Zé-hez.
A trélerről levéve annyit láttunk, hogy a karter hosszában végig van repedve. Sajnos mivel váratlan vendégek voltunk, az autó két hétig állt.
Március 31-én lett szétszedve. A hármas hajtókar csapágy megégve, a hajtókar keresztbe tört, hosszában megrepedt, a dugattyú kb. 5 forintos méretű darabokra tört és szétverte a hengerfalat is: Motorcsere.
A megfelelő donor beszerzése azonban nem volt egyszerű feladat. Zé is keresgélt, ígértek neki egy blokkot, ami nagy nehezen május elején odakerült, de valami probléma volt vele. Mi is keresgéltünk a különböző apróhirdetések között, de nem találtunk megfelelőt. Végül május közepén meglett a megfelelő donor blokk! 13-án úgy volt, hogy el tudjuk hozni, de sajnos kiderült, hogy a szelepvezetők is repedtek, cserélni kell. Május 18--án volt a következő időpont, este mi indíthattuk először az új szívvel az autót. Szép, egyenletesen járt, kipufogó nélkül még kicsit hangosan. Összeszerelték a maradékot, majd újra beindítottuk... és néhány perc után elment a kompresszió a 3. hengerben. Feltételeztük, hogy még van olyan szelep, ami nem zár rendesen bemelegedés után. Hengerfej újra le..
További egy hét telt el, mire sikerült megoldani a problémát, és el is hoztuk az autót, egy tökéletes, bejáratós motorral :)
1000 km-nél olajcsere.
Mivel ismét vízfogyás problémám volt, és láttam is csepegni kifelé a vizet a (3.) kiegyenlítő tartály aljából, szereztem egy bontott gyári tartályt, kupakkal együtt. Ezt a héten beszereltem, teszteltem kb. 500 km-en, eddig nem fogyott a víz, remélem ezzel nem lesz gond.
km 230.500
Már tavaly volt egy minimális olajszivárgás az autóból, az idei olajcsere után viszont drasztikusabb lett: naponta egy 45-ös lábnyi folt jelent meg az autó alatt... Mivel van szerelőaknám, először megpróbáltam meghúzni a csavart, de sajnos beigazolódott a félelmem: meg van szakítva a menete.
Az új réz tömítő gyűrű mellé szereztem olyan gumitömítést, ami pontosan felfekszik, az olajat leengedtem, majd még egy erősebb teflon szalaggal körbe tekertem a menet alját. Külön öröm, hogy az olajkartel leeresztő menete gyárilag be van metszve oldalról, így azzal is vigyázni kell, meddig tekered fel a szalagot.
A művelet után 1-2 éjszakát maradt a helyén az autó, alatta egy kartonlappal. Eddig nem jöttek újabb cseppek, remélem ideiglenesen megoldódott a dolog. Zé már megrendelte a menetjavításhoz szükséges apróságokat, a legközelebbi érkezésemkor megcsináljuk rendesen a menetet.
Szerencsére számottevő mennyiség nem fogyott az olajból, de azért még néhányszor ellenőrzöm a szintet.