Blog

>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2018-07-27

Motorvezérlő egységen megtörtént a frissítés az Autóház Budaörsnél. Gyári program frissítésről van szó, ne gondoljunk semmi rosszra. Érzésre semmi extra, manuális váltós az autó, szóval esetemben nem volt kritikus a frissítés hiánya. Pontosan mit, illetve miket érintett, arra én sem kaptam széles körű választ, de nem is vártam el. Nagy vonalakban: optimalizálásra került a rendszer, illetve a 8 év alatt felmerült lehetséges hibák kiküszöbölésének megoldásai, új algoritmusok kerültek feltöltése. NAV frissítése 200 EUR lenne, így az nem kapott upgrade-et. Ennyit nem ér pár új útszakasz. :) Telefonnal kommunikál a rendszer, rádió rendben van, írja amit kell. Frissítéshez az alvázszám kevés, rá kell dugni a gépet, hogy lássák milyen progi van rajta. Sajnos el kell menni és le kell ellenőrizni, másképp nem megy. Számlát kaptam róla. Programozó lennék, akkor érteném is a részleteket. :)

Km: 36011

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-06-12

1. Olajcsere
2. Légszűrő
3. Olajszűrő
4. Üzemanyagszűrő
5. Panaszkodtam a visszatérő rángatásra, újabb EGR tisztítás
6. Klímatöltés, UV színezéssel

A kormánymű rosszalkodik, néha nyekereg, néha kopog nagyobb terhelésnél. Még várok vele, körbejárom a dolgot mi a leghatékonyabb megoldás.

Indulhat a nyaralás!

59.000Ft

 
>> AutóápolásGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-05-26

Sajnos már semmi tartása nem volt az ülőlapnak. Hosszas keresgélés után megtaláltam a FlexItFoam nevezetű purhab szivacs készítő elegyet, mellyel könnyedén újra tudtam formázni az ülés oldalsó részét! Szépen kitölti a szakadt réseket, majd el kezd tágulni. A fölösleget éles pengével vagy sniccerrel le lehet vágni az ülés formájárara, majd finom csiszolóval simára csiszolni. A normális hab elegyhez 1:1 keverési arány szükséges, ha keményebb gumi szerű anyagot szeretnénk 2:1-be kell keverni( kékből 2). A huzatot rögzítő fém kapcsok helyet gyorskötözőt alkalmaztam visszaszerelésnél.

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-07-27

A téli alufelnik új görgőzést kívántak.

25.000Ft

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2017-08-04

Toyo 215/55 R16 szett

100.000Ft

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2017-06-13

Nagyszervíz:

1. Első, jobb alső lengőkar kotyogott, csere.
2. Olajcsere, lég és olajszűrő csere.
3. 1500as fordulaton jelentkező rángatás, EGR szelep tisztítás.


75.000Ft

 

349 nappal és 10.000 km-el ezelőtt tankoltam először a kereskedés mellett és vágtunk neki a közös útnak.
A 10e km eddigi útjának több mint 15%-a, az életének 6% alatt.
Nálam 28,31 km-t tett meg átlagosan naponta, míg korábban 9,92 km-t.
Magyarul időarányosan nálam ment eddig a legtöbbet, korábbi gazdái szerencsére nem hajtották ennyit.

Jártunk sok helyen, sok felé. Minden km élvezetes volt, remélem még nagyon sokáig így is lesz.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-07-26

Sajnos a klíma kapcsoló és utána kicsivel később a belső levegő kapcsoló megadta magát:
Mind a kettő kapcsoló gyújtásnál egyből világít, és hallani ahogy elindul a ventilátor illetve ha figyelek azt is hallani, ahogy lezárja a levegő útját és csak keringteti a levegőt. Amikor benyomom a gombok valamelyikét, akkor reagál. (elalszik a fény és peldául a klíma kapcsoló: leáll a ventilátor) De csak ha nyomva tartom, mert ha elengedem újból bekapcsol. Kompletten cseréltem a mögötte lévő zöld kis panellal együtt. Újból működik.

 
>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2018-07-26

Olajcsere
Szűrőcserék
Bal első ablakemelő szerkezet javítás
Hátsó ablaktörlő motor csere
Rendszámtábla izzó csere és helyzetjelző izzócsere
Klíma feltöltés

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-26

Sávelhagyás figyelőből sokfélét volt már alkalmam kipróbálni, de igazából egyik sem tetszett. Vannak kulturáltabbak, amik csak a kormányt rezgetik, és kellemetlenkedők, amik ordenáré csipogást rendeznek. Sajnos az Alfa is az utóbbiakhoz tartozik, habár a hangja ennek nem olyan vészes, de mindegy is, mert nem tartom bekapcsolva. Lehet, hogy én vezetek túlságosan szertelenül, de nekem ennyi "vakriasztással" értelmetlennek tűnik a rendszer. Ez van, belátható helyeken, kicsi forgalomban szeretem egyengetni az íveket. :) Talán hosszú autópályás utakhoz jól jöhet.

A holttérfigyelő jól működik, habár erős forgalomban ez is sokszor riaszt be olyan szituációkban, amikor tudatosan cselekszem, viszont konfigurálható, hogy az akusztikus jelzést ne erőltesse, csak a tükörben elhelyezett visszajelzőt használja. Ki van egészítve hátsó keresztirányúforgalom-figyelővel is, ez szuperül működik, de csak előbbivel együtt lehet konfigurálni.

A frontális ütközésre figyelmeztetést is egész jól megoldották. Finomhangolható, hogy mennyire jelezzen korán, és felismeri a gyalogosokat is (tapasztalat). Mióta az érzékenységét "medium"-ról "near"-re állítottam, azóta nem nagyon vannak vakriasztások sem. Érdekesség, hogy az USA változatban be lehet állítani, hogy csak figyelmeztessen vagy fékezzen is, az enyémet csak kikapcsolni lehet, de az infotainment leírásában benne felejtették. :) A kezelési útmutató pedig azt írja, hogy ha a figyelmeztetésre nincs reakció, akkor fékez is - ezt még nem próbáltam ki.

A radarok teljesen jók, a szoftver is átgondolt. Az első és a hátsó különböző hangmagasságon szól (sajnos nincs minden gyártónál így), és ha pár másodpercig nem mozdul az autó, akkor elhallgat, nem zaklat a végtelenségig (ezt is eltanulhatnák páran). Emellé még a hangereje is állítható. Pont azokat tudja, amiket várok tőle, habár előfordul, hogy a lökhárító alatt még bőven elférő padkákra is ráizgul, de ezek ilyenek.

A tolatókamera képe viccesen rossz minőségű, és a segédvonalak grafikája is lemaradt 1-2 évtizeddel. Funkcióját így is betölti, csak a prémium érzés marad el. :)