Blog

>> SzervizBagee // Alfa 156 2.0 JTS SW // 2018-06-20

Új gyertyák NGK PFR6B

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2018-06-20

Meghalt a katalizátor utáni lambda szonda. Gyári új Bosch-t kapott helyette.

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-06-19

Régóta esedékes volt, végre bekerültek elölre új féktárcsák, fékbetétek.
232ezer(csak, hogy tudjam, minden cetlit elhagyok)
Álomjó a fék, csak nem fog, ahhoz képest amilyen volt.
Mire megszokom, hogy nem úgy fog, pont bekopik.
Na, hogy ne legyen felhőtlen az öröm, mivel szerelőtől garázsba ment egyből morgó, egy hét után tegnap volt első utunk.
Féket nemigen próbálgattam, nem szeretek fékezni, ezen új fék sem segít. Szóval nagyjából 6km után. Elhallgatott rádió, elment klíma, hőmérő, ablakemelő, csomagtartó.
Necces volt, ablak félig lent, bevásárolni indultam. Gyorsba megjártam egy boltot, onnan is kocsit lesve.
Majd kutakodás, utastérben végigmértem minden ellenállást(végen van két pólus, mindegyiknél sipolt. Ezt nem értem. Ma szétdöntöttem motortér biztosítékait egyenként kiszedve mérve, minden jó.
Én hiszek műszereknek, és örök hála kommentelőnek, aki szólt, hogy van biztosítéktáblában egy kiszedő, igy nem a ma vett vacakkal kellett kinlódni.
Szóval bal alsó sor 3. Vagy 4. 15A biztosítéka nem sipolt. Nofene, zseblámpa, ez kakukk, csere, s lőn, minden van. Kitört a boldogság.

 
>> AutóápolásFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2018-06-19

Az egy hónap szerviz azért hagyott kisebb nyomokat az autó külsején és belsején. Apák napja révén azt kaptam ajándékba a családtól ,hogy egész nap nyugodtan hagytak dolgozni az Alfin. Szép lett kívül belül minden apró részlet rendbe lett téve bár azért kaptam segítséget is ahogy az a képeken is látható.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-06-19

Megejtettük az éves szervizelést.

- Mobil 1 Super 3000 5W-40
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

km állás: 198.371km

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2018-06-19

D.Z. ma lecserélte a motorolajat és az összes szűrőt. Minden korrekten működött.
Fék, futómű rendben.

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2018-07-05

Mai nap végre sikeres vizsgát tett a Bocinátor. Már 9 órakor hívott a szerelő,hogy kész az autó.Tökéletes minden. Pár apeóságot azért felírtak a vizsgalapra. Pl a gumikat,mondjuk ezt nem értem.Hibátlan állapotuak.Meg olajfolyás..,sose volt ilyen száraz a motortér ,mióta nálam van a verda.Fékcső rozsdás ,azt nem tudom..
Kipufogó cső ,és hátsó dob rozsdás,az mondjuk elképzelhető.,.
Meg a visszapillantó tükrök..igaz azoknak az alsó pereme tényleg meg van picit vakulva.
A km állás nem lett pontosan felírva kétszázhetvenötezervalamennyit írtak,pedig már több ,mint 278e-nél áll😃Na mindegy ,lényeg ,hogy ,nem volt plusz költség ,és kész van.

 

Úgy alakult, hogy a büntetőjogi szakvizsgámat egy olaszországi túrával ünnepeltem :)

Firenzébe mentünk, ahol az általam még nem ismert város mellé egy hatalmas plusz is volt: a Firenze Rocks fesztivál. Ami 4 nap konstans 10/10-es nevű zenekart jelentett, a városnézést súlyosítva.

A nevek: Foo Fighters, Iron Maiden, Guns n' Roses, Ozzy Osbourne, Judas Priest, Avenged Sevenfold...
Mit mondjak, elég nívós kis lista... :) Ráadásul Firenzében, ráadásul autóval... :)

A gond csakcsupán annyi volt, hogy az odautazásra a Foo Fighters koncert napján került sor, mert egyrészt nem volt több szabadságom (így is kimaxolom magam év végére), másrészt a szállás így is komoly költségvetési lyukat alakított ki.

Na de a lényeg: reggel 9-kor indulás, az M7-es néhány ordenáré hatalmas vihartól eltekintve eseménytelenül telt, a szokásos INA kutas tankolás + szlovén matrica vásárlás, aztán gyí Szlovéniába. Százszor jobb idő volt, de az általam már sokszor megtapasztalt gyönyörű hegyeken átkelve nem pihenhettünk sokat, ezért egy újabb, már jól bevett megálló: OMV kút "a" hágó után, 50 km-rel Koper előtt. Most viszont nem arra mentünk, hanem egyenesen át Trieszt felé. Az olasz határon a vámosok megállítottak beszélgetni, nem akarták elhinni, hogy nincs nálam semmi érdekes, de szerintem szimpatikus volt nekik az, hogy - ugyan évek óta nem szólaltam meg, de a maradékból is megéltem - olaszul próbáltam kommunikálni.

Ez eddig egy tök eseménytelen út, nem? De. Csak azért amikor egy fenékkel levezetsz 800 km-t, majd az utolsó 100-at végigülöd egy helyben, mert akkora a dugó az autópályán, hogy azt menésnek bajos lenne nevezni, na akkor azért elfáradsz. Plusz nehezítésnek még a dugó előtt (de közvetlenül), mikor már bíztam benne, hogy nincs sok hátra, a Panoramica autópályán (a google szerint ez volt a leggyorsabb, pedig a Direttamente nevében is benne van, hogy közvetlen, no sebaj :)) összeakadtam egy B osztályos Mercivel, aki nyilván helyi volt, és nyomta mint a süket a csengőt. Egyébként semmiféle előzési manőver nem volt senki részéről, csak a kanyargós autópályán mentünk egymás mögött 140-150-nel (az olasz rendőrök úgyse olvassák :)), elöl a Mercivel, mögötte meg én. Ekkor jöttem rá, hogy kuurva jó futóműve van a 156-nak. Meg sem moccant az úton ugyanannál a tempónál, aminél a Merci hol le akart repülni, hol le akart sodródni, de az rohadt élet, hogy az ember belül úgy érezte, hogy ő a sumaher.

A fáradtságra visszatérve: velem is ez volt, a nap végére hiába értünk oda időben (kb este 8-ra), már nagyon feküdtem volna, pedig még csak akkor jött a lényeg: Foo Fighters koncert!!!
Előbb azonban parkolni kellett valahol, mert ugyan csábítóan hangzott az utcán hagyni az autót, de mégsem feltétlenül próbáltam volna ki. Lett a szállástól nem messze egy parkolóház, ahol iszonyatosan sok pénzért állhattam 4 napon keresztül (100 Euro), de az Alfi legalább feltöltődött olasz élményekkel, ugyanis egy régi szerviz volt a tetthely, tele Mille Migliás meg Alfás relikviákkal. Iszonyú szimpatikusak voltak egyébként a tulajék is, egy idős nénivel egyeztünk meg abban, hogy vigyáz az autóra.

A szállásunk megtalálása ugyan nem volt nagy feladat (a GPS-ek korában semmi sem az), viszont a félsz bennünk volt, ugyanis a booking.com-ról már levették, és előtte is 1.6-os (a 10-ből!!!) volt az értékelése... személy szerint én a pokol legmélyebb bugyrára számítottam, legalább 30 -40 üvöltő olasszal, akik belehánynak a fülembe, ezzel szemben abszolút pozitív meglepetésként ért az, hogy nagyon rendben volt minden szinten az egész. Nem csak tisztaság volt (minden nap takarítottak, ahogyan azt illik), de csend is (az ablakból legalábbis, az üvöltő olaszok ugyanis mégiscsak jelen voltak:)), az ágy pedig kényelmes volt.

A koncerttel kapcsolatban csak ódákat tudok zengeni, Dave Grohlék kitettek magukért, két és fél órát nyomták, koncert közben feljött a Guns (!!!), és úgy egyébként is... Dave Grohl egy zseniális frontember. Az látszik, hogy igazán szereti csinálni ezt az egészet, imád kommunikálni a közönséggel, és egy rossz pillanata sincsen.

Mondanom sem kell, hogy a 6 euros Heineken (0.33 ám!) nem lepett meg túlságosan :)

Első éjszaka tehát nem feltétlenül kellett altató, és állítólag egész éjjel randalíroztak az olaszok. Fogalmam sincs... :)

Mivel nem különösebben hajtott a tatár, az autóval pedig nem kellett foglalkozni (ilyen eseménytelen 900 km-t kívánok mindenkinek), úgyhogy másnap sokáig alvás után jöhetett a városnézés. Amit ugyan nem akarok letudni egy mondatban, de lehet, hogy nem lesz túl sok, ugyanis: Firenze csodálatos, mindenki menjen el, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve. :) Nem csak a templomok gyönyörűek, de a sima lakóházak, vagy éppen az átlagos utcák is, az Arno teljes látképe, a százezer tetőterasz, a Ponte Vecchio...
A Dóm szerintem egészen elképesztő, nem véletlenül készült olyan sokáig a kupola... megérte a melót :)

És mindenkinek kell ennie legalább egyszer az életben olasz fagyit. Minden alkalommal összerosálom magam a gyönyörtől, a gyümölcsfagyi gyümölcsből van, a noccsola noccsolából :))) Lehet, hogy nem 150 forint egy gombóc, de ez megéri. Ahogyan egyébként minden amiért pénzt kérnek, van abban valami, hogy amiért az olaszok pénzt kérnek, azért adnak is cserébe valamit.

Az esti Guns n' Roses koncerten HÁROM ÉS FÉL ÓRÁBAN adták ki magukból a srácok, ami bennük volt, az én magánvéleményem szerint Axl kicsit többet is, mert sokszor volt túl sok a kiabálás, de tényleg mindent megtettek, amit tudtak. Slash szerintem nagyjából egyben le tudna szólózni egy hetet anélkül, hogy megunná, az egész zenekar pedig iszonyatosan profi. A háttérben futó animációkból egyben benne van annyi munka, mint a Halott Pénz összes dalszövegében ever, a többiről nem is beszélve. Tényleg vérprofik, és tényleg nem véletlenül keresnek annyi pénzt, amennyit elképzelni sem lehet.

Az Iron Maiden sem véletlenül lett az, ami. Ők nem ilyen monstre koncerttel készültek, de nem is bántam, hogy két óra után vége lett, már nagyon nehezen bírta a lábam a mókázást... és hiányoltam a Blood Brotherst :)

Ami hatalmas meglepetés volt, az az idén hetven (!!!) éves Ozzy Osbourne. Képzelj el egy nagypapát, aki nem a Vásárcsarnokba megy a 47-49-es villamossal reggel csirkefarhátért, hanem rohadt nagy hangulatot varázsolva többtízezer embert szórakoztat (mondjuk amikor a villamoson mindenkinek áthúzza a lábán a banyatankot, akkor is szórakoztatásról van szó), teljesen ritmusban és dallamban maradva, mozogva, önmagán és az egész sátánista kultuszon is rohadt jókat röhögve... Na ez az Ozzy. Persze hogy volt indokolatlanul hosszú gitár és dobszóló (az oxigénmaszk meg nyilván hátul várta a Mestert), de nem vette félvállról, nem szart rá, hogy kik ezek a hülye olaszok... Odatette magát, ahogyan kell, riszpekt! Aztán utána ingyen utazott a villamoson, hisz 65 év felett ez már jár :))) És elment olasz csirkefarhátért reggel :)

Minden napot városnézéssel töltöttünk, erre külön a fent említett ok miatt (MENJ FIRENZÉBE!!!!!!!!!) nem térek ki, csak arra, hogy végezetül sikerült baromi olcsón. olyan utazótáskára beruházni, amilyet igazán stílusosan csak egy Alfából lehet kivenni... De hát ha másért nem is, emiatt életem végéig Alfát kell használnom :)

Hazafelé abszolút eseménytelenül jöttünk újabb 900-at, ez az autó (és a tempomat) nagyon sokat hozzátesz ahhoz, hogy az ember ne fáradjon el szinte semennyire. Azért itthon már nem kicsit voltam készen, a fürdés is jól esett.

Az egész út margójára annyit tennék, hogy: szerettem én a 155-öst, de abban meghaltam volna, ha egyszerre ennyit kell menni. Egyben 600 is túl sok volt, (Koperig anno) nem hogy 900, dugóban ácsorogva...

Ebben meg a 22 fokra állított klímával csak azon kellett aggódni, hogy mi legyen a következő szám amit Bluetoothról bejátszok. (Lesz majd bejegyzés arról is)

És igen, emiatt kell mellé valami kevésbé eseménytelen hobbiautó is :)

A tükrös képen 1850 km bogárgyűjteménye található :)

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2018-06-18

Nos a történet ott kezdődött hogy régóta szerettem volna Gta kinézetűre alakítatni a Q4 et... Egy sokak által ismert céget kerestem meg a terveimmel. Aki pár nap mulva válaszolt az üzenetemre. El küldtem a képeket, majd egy hónap mulva jött a válasz küldjek e mailt. Közben jöttek új kiadások, elfeljtettem válaszolni is... Meg a Gta szettet is feledésbe merült. Majd böngészve az üzeneteket rátaláltam. Vissza írtam. Adott is egy körübelüli idő pontot ami ha megfelel jelezzek vissza. Vissza is jeleztem hogy megfelel. De pár nap mulva sajnos vissza kellet mondanom mivel elestem motorral így nem tudtam a kocsit nélkülözni, De a következő hónapra már igen. jött a válasz 20. A körül tudják válalni, meg adta a srác nevét számát címét akivel egyeztessek ( egy másik cég). 23.ára beszéltük meg. 23.án reggel már ott is voltam a kocsival meg mutattam mit szeretnék át is küldtem neki meg is beszéltünk mindent. Egyelőre csak az első lökhárítót kértem hogy csinálják meg. 1,5- 2 hetet mondott határidőnek. Meg is lepődtem hogy elég gyors...Pár nap mulva hívott is hogy nem működik az autó... Lehúzták az ablakot de nem megy fel... Hiába rakják gyujtásra nem történik semmi.( Nos nem tudom hogy miért is kell egy lökhárító átalakításhoz le engedni az ablakot. De mindegy) elmagyaráztam telefonon hogy kell az utólagos immót aktiválni.
Eltelt a másfél hét. Kezdtem izgulni. Már bármikor hívhatnak.
Eltelt két hét de még semmi híre. Gondoltam rá írok hogy hogy áll és kértem hogy küldjön képet. De válasz nem jött.
Eltelt 3 hét de még mindíg semmi válasz. Gondoltam felhívom.
Fel is vette kicsit csúszik de ne izguljak a fele már kész van de az alját nem tudja hogy csinálja meg. De legkésőbb vasárnap kész lesz! Meg is köszöntem valamint meg beszéltük hogy viberen küld képet. Írtam is viberen hogy fent vagyok.
A válasz "Rendben".
Vártam a képeket de azzal kellet szembesülnöm hogy nem kapok
.. Eltelt megint egy hét.
Vasárnap van. Egésznap készültségben áltam mikor hív...
De nem hívott.
Hétfő van.
Otthon megkértem szüleimet hogy legyenek szívesek vigyenek el a sráchoz. Meg is érkeztünk szét néztem de a kocsit sehol sem láttam.
Be mentem párommal hogy megkérdezzem miujság.
Nos értesem meg hogy beteg a gyereke ezért elcsúszott a munkával. De egy hét mulva igéri kész lesz. Meg is beszéltük hogy a 80000Ft/ elem ára így csökken úgy hogy nekem jó legyen.

Remek ez jól hangzik viszont szeretném látni az autóm.

Azt nem lehet!
Kiszeretnénk venni belőle valamit.

Nem lehet mert a lökhárító az otthon van mert otthon is azt csinálom hogy kész legyen neked!

a kocsit meg bezártuk egy sárga garázsba ahol az autókat tároljuk. És a tulaj csak reggel van itt a kulcsal.

Teljesen hülyének nézet...

A műhely elött elmeséltem kedves családomnak aki rögtön bevágtatott kaptok 10 percet hogy előhozzátok a kocsit vagy a rendőrök keresik meg.
Nagy keresgetés milyen volt a kulcs
A kulcs érdekes modon rögtön elő került.

Ez után jött a kínos igazság...

A kocsi elött pár mustangal a műhelytől egy külön nyitott részen rohad. És a lökhárító is rajta van. Igazából le se vették.

Így tudtam elhozni nagy bocsánat kérések közbe.

Majd amint hátat fordítottam már magyaráztak is hogy mit képzelek én hogy idejövök...
Többet nem fogok.
A kocsit elhoztam.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2018-06-18

Sikeresen elkèszült az Alfi.Kèt hàtsò sàrvèdő ìven korroziò javìtàs , üregvèdelemmel ès ki viaszolva, a hàtsò lökhàrìtòn a fènyezèsen a lakk fel volt jőve ìgy annak a fènyezèse is megtörtènt.Vezèrműtengely szimering csere ès az olaj fùvòkàk cserèje Zoli tanàcsàra.Futòmű ès fèkek hibàtlanok.Jelenleg nincs hiba a gèpezeten.Javìtàsi idő 1 hònap volt.