Blog

>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-07-29

Az autó last minute ajánlattal részt vehetett egy 1 hetes Erdélyi körúton. Eredetileg tesóm A4-esével terveztünk menni, a román utak minőségére való tekintettel, de tesó úgy gondolta, hogy indulás előtt 10 perccel ellenőrzi a zöldkártya meglétét, ami ahogy kiderült hiányzott...
Sebaj átcuccoltunk az Alfába majd gyors folyadék szintek, guminyomás ellenőrzése után indulhattunk. Hibátlanul teljesítette a kb. 2300 km-es túrát. Átmentünk a Transzalpina és Transzfogaras hágóutakon, majd a Hargita lábánál szálltunk meg. Onnan egyik nap megjártuk vele az 1000 éves határt, csíki medencét stb. Egyébként a román utak minősége kellemes csalódás volt, azt lehet mondani - sajnos - hogy összességében jobbak az utak mint nálunk. Amire inkább vigyázni kell, hogy hirtelen változik az útminőség, hirtelen dózerúttá válhat a tüköraszfalt, illetve a vasúti átjárók építését is gyakorolniuk kellene még, mert az könnyen kiszedi a futóművet, ha 5 km/h-nál többel haladunk át rajta, úgy hogy előtte- utána hibátlan a flaszter...

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-07-26

Tetőfényezés.

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2018-08-10

Olaj lecserelve (Selenia Racing) bár csúnyán elkésetem vele.
Olajszűrő, és levegőszűrő is.
A computer görcsöt kapott, Gergely Vaday-tól sikerült vennem egy másikat. Ezúton is köszönöm!
Átléptük a 200000Km, valamint elmúltunk 26 évesek.
Leömlőtől kimászott egy csavar, egy masik atvette a helyét.
Tompított xenont, és a led helyzetjelzőket (10db/hét) kiszedtem.

 

Elment újabb 10000 km, úgyhogy ledobattam az olajat. A szokásos Selenia WR Diesel került bele.
Levegőszűrő szintén cserélve.
Km óra állása: 247981 km

 

Egy éve és egy órája találkoztunk először.
A képek készültek: 2017.08.10. 20:25

 
>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-10

Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.

Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)

Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-10

Sajna a múlthéten valamelyik nap találtam a lábtérben a pedálok előtt egy kb. 20 Ft-os nagyságú műanyag lapkát... nem tudtam hova tenni, mi lehet?! Következő alkalommal, ahogy húztam az ablakmosó kart, hogy spricceljen is az ablaktörléshez, egyszer csak lefittyedt az egész kar. Majd kisvártatva kicsit kerregett az egész rész. Szombatra már egy megbeszélt kirándulásra még elmentünk, de hazafelé már kattogott az egész kormányrész, minden mozdulatra, tekerésre... és megint hullott ki műanyag darabka. Szerencsésen hazaértünk.
Autó leállít és másnap már szedtem is szét.
Elképedve láttam ahogy a kormány alatti burkolatot leszereltem, hogy darabokra van törve az egész műanyag blokk, ami magába foglalja a gyújtáskapcsolót, a bajuszkapcsolókat, a kormányzárat... és ahogy bontogattam, szépen darabokban hullott szét, mígnem csak a kormány tengely maradt ott. Lehet, hogy egyszer valaki megerőltette, talán épp el akarta lopni... és most a nagy hőségben meg széthullott. Kormányoszlopcsere. : /
Gyors keresés a neten és szerencsére Alexandro cartársnál volt is egy hibátlan darab, amit mára (péntek) fel is küldött, szuper állapotban, tökéletes csomagolásban! Mindkettőt nagyon köszönöm neki! :)
Szóval a komplett kormányoszlop ma beköltözött a régi széttört helyére és minden klappol!
A próba csak későbbre kerülhet, mert közben az aksi lemerült és tölteni kell. :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-09

Eléggé csúszott már és ezáltal megkopott a hosszbordás szíj. Sajnos még ebben a régi konstrukcióban nincs automata feszítő...ez nagyon hiányzik is. Így a régi szíj csak cca. 38 ezer km-t bírt ki. Ugyanolyat kapott, mint korábban. Görgő még jó.
Dayco 5PK986

248.800 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-09

Szóval, ahogy már írtam, az önindító miatt le kellett szerelnem az olajszűrőt, ami sajna kilyukadt. Kicsit bosszankodtam, de eszembe jutott, hogy akkor már nézzem meg a szűrő "alatt" lévő hűtőbekötés közdarabját, hogy mit lehet vele tenni... merthogy hozzánk már úgy került az autó, hogy nincs fent hűtő, hanem amúgy rövidre van zárva egy gumicsővel az ügylet. Mivel úgy láttam már, hogy kicsit hozzáér valamihez elől és kicsit elkezdte izzadni az olajat, gondoltam kezdek vele valamit. Mivel sajna a környéken sehol sem tudták nekem felújítani, vagy cserélni a gumitömlőt, vagy rövidebbre kötni valamilyen fémcsővel, így úgy határoztam komplett kihagyom. A hosszú rögzítőcsavarját rövidebbre vágtam, amire Bluestrain cartárs előbb további menetet gyártott. Így már mehetett vissza az olajszűrő a helyére. Akiktől érdeklődtem, mind azt mondták, hogy nem fog hiányozni... ahogy maga a hűtő sem... főleg, hogy egy-két kivétellel inkább csak városi használatban van a kocsi.
248.800 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-08

Egyszer csak nem indult. Egy darabig tologattuk, majd jött a műtét. Sajnos csak úgy jött le, hogy ha az olajszűrőt is leszereltem... ami sajna közben kilyukadt... de ezt majd külön blogban... Szóval az indítómotor kijött és egy gyors tisztításon esett át. Azt hittem először, hogy szénkefés. Az egyszerű lenne, bütyköltem már olyat... de szétszedés után konstatáltam, hogy teljesen szépek, épek. Akkor mágneskapcsoló. Irány a villanyos. Másnapra kész is lett. Mehetett vissza a helyére.
248.800 km