Blog

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-10-15

Már nálam is felkerültek a téligumik és kapott egy teljes alvázvédelmet a kerékjáratokat is bele értve, biztos ami biztos. Fagyálló és téli szélvédőmosó beállítása, plusz az ajtózsanérok és zárak zsírzása meg a kédergumik szilikonozása is pipa. Még kap egy bőrápolást mielőtt jönnének a mínuszok és kész van.

>> AutóápolásRB 83 // Alfa 159 1.8 TBI SW // 2016-10-15

Régóta zavart a rendszámtartó keret, mert egy kinti autóház szerepel rajta stb... A régi 166 autómhoz is rendeltem annó, innen egy alfaamore.hu feliratút, de valahogy nem birta a strapát... néztem az ebay-en itt-ott, de nemigazán tetszettek... Majd a http://shop.alfisti.net , megtaláltam a megfelelöt.
Rendeltem még egy kulcstartót is mert amit hozzá kaptam egy fém 159-es kulcstartót levettem már az elején mert féltem hogy összekarcolja a középkonzolt.

A hátsó ajtómnál már a megvételkor hiányoztak ezek a gumi takarók-vagy minek nevezelek :) - én arra gondolok hogy mikor az elözö tulaj a hátsó részeknél sötétitő foliát tett a üvegekre, a szerviz ezt szépen elfelejtette visszarakni, és látszódtak a rögzitö csavarok.

Költségek:
Rendszámtartó: 1.00 euro/db
Kulcstartó: 12.90 euro
Posta: 5.90 euro

Gumi takarók: 11.50 euro / db

 
>> EgyébPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2016-10-15

Mikor megvettem az autót, átfutottam a leírását és már akkor feltűnt, hogy a DNA kapcsolót bemutató résznél az egyik képen a pillanatnyi sebesség szerepelt, a másikon pedig a turbónyomás. Ez már akkor megtetszett, de valahogy nem sikerült megtalálni, hogyan hozható elő. Már kezdtem feladni, ugyanis oda volt írva, hogy "adott változat/piac esetén", gondoltam ez nem tudja ezt a funkciót. Tegnap csak úgy kapcsolgattam a menüben és amikor odaértem a "radio repetition" funkcióhoz, gondoltam minek ez ide és kikapcsoltam. Hirtelen ötlettől vezérelve átraktam A-ba. Ekkor a főmenüben előjött a pillanatnyi sebesség. Hasznos dolog bizonyos helyzetekben, hogy pontosan látod, mennyivel mész. Kár, hogy N-ben a dátum van ezen a helyen. Remélem valahogy ezt is le lehet cserélni. Aztán persze később kipróbáltam D-ben is és nagy örömömre megjelent a turbónyomás :) Persze ezek lehet csak nekem voltak újdonságok, biztos van olyan cartárs aki tudta ezt. De tök jó hogy ezt is lehet állítani.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-10-15

Mivel eléggé be vannak mattulva az első fényszórók Silverfox-on, már egy ideje keresgéltem valami megoldás után. Első körben az volt a terv, hogy felpolíroztatom és meglátjuk mennyit használ. Ugyanakkor szerettem volna megcsinálni "GTA style-ra", tehát, hogy sötét legyen a lámpa háttere. Ez az ezüst autón nagyon jól néz ki szerintem. Láttam másnál, hogy szét lehet szedni és lefújni a belsejét, majd újra összerakni, de ismerve saját korlátaimat, ebbe azért nem mertem egyedül belevágni. Lehet kapni utángyártott fényszórókat fekete háttérrel, általában DEPO és TYC márkájúak. A DEPO-t, ami a legolcsóbb egyből elvetettem, mert sok helyen olvastam, hogy nagyon rossz minőségű - látni meg azért kell :). A TYC-ről már nem olvastam olyan rossz véleményeket, de azért az drágább is. Szóval egyelőre kivártam. Aztán tegnap kis ráérő időmben átböngésztem az olaszautobonto.hu oldalát és ráakadtam egy pár GYÁRI új(!) Carello GTA első fényszóróra. Ezek egyébként hihetetlenül drágák szoktak lenni, de itt most nagyon le voltak árazva. Nem sokat gondolkodtam, felhívtam őket:
- Halló, meg van még?
- Halló, meg.
- Akkor kell.
- OK, holnap postázzuk.

És igen, másnap meg is érkezett szépen. Nagyon elégedett vagyok az olaszautobonto hozzáállásával, korrektek és gyorsak voltak.

Szóval most van egy pár gyári, új GTA első fényszóróm. Nem utángyártott, nem csak "GTA style", hanem eredeti GTA. Már csak be kell rakni. :)

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-14

Vezérléscseréig garázsban mentegetett morgó vágtába indult...volna, de mi van ezzel a vízzel...nem akarta elhagyni a hatvan fokot mutató.
Kérdés fórumba, és olvasás is...termosztát csere. Youtube okosodás, kb van minden, berendeltem termosztátot, nem is néztem mi van kocsiba, élből garnitúra bilincs.
Bontogatás. Szépen ment minden bilincsekig. Hátsó, amitől legjobban féltem csavaros bilincs volt, minden más az a nem tudom minek nevezett gyári...egyszer szívesen megnézném, hogy kell levenni, nem kísérleteztem, romboltam. Összességében három és fél óra volt kiszedni termosztátot. Igaz közben meg kellett állnom kiereszteni a gőzt.
Szeretem, imádom morgót, nem vagyok hajlandó idegesen nyúlni szívéhez. Lenyugodva folytattam. Vízcsövek nagyon nehezen jöttek le. Kínomban vastagot levettem hűtőről...bezzeg onnan simán lejött...nehogy törjön valami. Ha régi termosztát törik az ok, de hűtőt eszetlenség miatt bűn lenne cserélni. Minden járulékos kár nélkül kikerült termosztát, fél óra alatt összeraktam, friss fagyálló bele...
Jött a hidegzuhany...szerelés közben morfondíroztam is, nem kellett volna e egy kicsit elindítani, hogy melegedjen csöppet víz, mégis lágyabb lenne cső, de végül óvatosság győzött, hidegen szereltem.
A hidegzuhany: nincs áram..vagyis van, de kevés. Akksi koppra lemerült. Utólag rájöttem csomagtartó négy napig nyitva volt, ne kelljen bemászkálni nyitni zárat. Ez többet nem fog előfordulni. Ősöreg töltő reaktivál, akksi ki nagyfokozatú töltés, két óra tipródás, akku vissza, indul. Jó.
Sasolás. Minden oké, nem folyat, nem szivárog, minden rendben. Óráknak tűnő percek, mutató vánszorog feljebb, na akkor próba.
S lőn kotor lassan melegszik. Ritka randa idő volt, hat fok. Hát menjünk, sose derül ki mi van. Egy kilométer után még csak hatvanöt fok, persze nyugis tempó, max 2000 fordulat váltásnál, óvatos settenkedés. Gondoltam menni nem lehet nézzük fűtést. Áradó meleg(addig nem bolt értékelhető fűtés) ó, egy élmény volt hat fokos garázs után. Persze fűtés visszahúzta hőfokot, de nem állt meg, már sosem látott nyolcvan fok, klímát be is löktem 28 fokra. Meg is lett 88 fok, ott megállt nem ment sehova. Sötét volt, így maradt az alacsony fordulatú poroszkálás a mai napig.
Ma Fangio mesterhez elszaladván, jó vezérlés, melegebb idő, napsütés, kicsit autózhattam végre. Sajnos nagyon futottam, kerekek be, tűz haza.
Téli kerekek fel. Pihi.
Minden jó.

 
>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-10-14

11 év után már nagyon lógott a gyári motorvédőm, középen már hasa volt és sokszor hallottam, hogy leér. Ezt megunván rendeltem egy Magneti Marelli márkájút, amit ma fel is raktunk.

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-10-14

Hi!

A történet ott kezdődött, hogy rendeltem a fűtésvezérlő egységbe 3 ledes izzót.
Egyedi foglalatos izzók ezek, amik nem a megszokott rizsszemizzó pikk-pakk cserével megoldhatók.
Ha vicces kedvemben lennék akkor azt mondanám, hogy a műtét sikerült csak a beteg halt meg. A lényeg a ledes fényforrásoknál, hogy polaritás függők, magyarán ha egyik beszerelt helyzetben nem világít akkor 180 fok fordítás után már világítaniuk kell.
Betettem hát ezeket....még mielőtt végképp összeraktam volna a közép boxot a csatikat visszatettem,,próba...,a két szélsőt meg is kellett fordítani,,újabb próba... szépen világít...Összeraktam a kocsit készre...este
Reggeli hűvös indulás...na fűtést odatekertem..de sajna akkor vettem észre, hogy szépen világító tekerőgombom csak dísznek van...fűtés nincs..
Minden más funkció (klímakapcs. belső keringetés, ventillátor és ütváló tekerő) működik, bár lassabban talán a megszokottnál.
Átnéztem még pár apróságot (termosztát, kinyit, meleg a fütéscső) mielőtt ráfogtam, hogy a fűtés vezérlő a ledek eltávolítása után sem kelt életre. Aki belekukkantott az tudja: két nyáklap nyomtatott áramkör tele mindennel.
4 nap fűtés nélkül, esőben, párában utazni nem kellemes. Közben kerestem cserealkatrészt.
A mai nap hála sikeres vadászat volt. Nevetségesen olcsón számtalan használt alkatrésszel és kiegészítőkkel együtt beszerelésre került.
Van fűtés!!!! Hurrá! Hmmm..de nem világít!! Beletegyem a ledet? :-D

Alkatrészlista és egyebek amiket kicseréltem ma

-Fűtésvezérlő
-3-mas óracsoport (a középső nekem nem működött)
-középső üza. tank pánt (szétrágta a rozsda és darabokra esett)
-bal hátsó ablakemelő mechanika és tekerő (bowdenszakadt)
-hátsó lámpatest belső borításának pótlása (nem volt)
-kerékcsere box beszerelése (nem kaptam a kocsival)

Tartalékban maradt alkatrészek:
-első lökhárító rácsbetét
-aksi lefogató kengyel
-ködlámpa és tükörállító kapcsolók
-hűtőtartó lemez
-4 injektor
-légtömeg mérő
- egyéb

Munkaidő: egész nap

A költség nem elírás! Privátban elmondom akit érdekel hogy is van ez! ;-)

>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2016-10-14

Vettem egy komplett szürke bőrbelsőt, egy hátsó ajtóhatárolót és fényszóró magasság állító motort is. A bőr kis tőrődést igényel, de szép állapotú nincs kiszakadva, megsérülve sehol.

 
>> Szervizrichard // Alfa 156 SW // 2016-10-14

Beszerelték a futóművet, cserélve lettek a hátsó stabilizátor pálcák, összes toronycsapágy jobb első lengőkar.

Kuplungot is szét kellett szedni mert csúszott, javítás erősítés után visszakerült.
Kevlározás miatt 1000 km bejáratás.

 
>> AutóápolásTotokid // Alfa 156 1.9 JTD // 2016-10-14

Utolsó simítások is megvannak az alvázvédelemmel kapcsolatban. :)
A kerékjárati ívek is ki lettek kenve, így késznek tekinthető a munka.