Blog
Az önindító sikeresen leégett:( Először azt hittem csak az akku döglött be ezért biztos ami biztos alapon kapott egy új akksit, mivel ezután sem indult egy másik autóval behúztuk és elgurultunk vele Tárnokra, ahol kapott egy új önindítót!
Köszönet Grósz Ferinek a gyors javításért!
Már a vásárlás utána hallottam hangokat a hosszbordás szíj felől és gondoltam mikor megy műszakira megnézzük azt is. Cserélve lett a szíj, a rugós feszítő és az összes görgő. Kapott egy friss műszakit és felkerült az új hátsó dob amit még Gerber166-tól kaptam az autó mellé.
A munkálatokat Grósz Feri végezte a már megszokott minőségben, köszönet érte!
Km: 266500
Bal hátsó ajtó belső kis műanyagot a az ajtónyitó mögötit nagyon óvatosan húzzuk le erős patent fogja általában eltörik . Tehát kárpit leszedése egybe jön az egész patentok vannak amik szeretnek törni nem vészes csak az idő megeszi őket aztán törnek le darabok belőlük . Én 2 szer megszívtam mert amit marek bontos sráctól hoztam bowdsen szakadhoz régebbi tipusú bal hátsó ablakemelő szerkezetet motorral együtt bazira nem lett jó tehát mindenki mindig azt vegye ami olyan és ugyan úgy néz ki mint ami a kocsiban van most ezt megtanultam .Hiába hogy a bontós azt mondja hogy egyforma a bowden benne hát kurvára nem .Nah mindegy ezt is megszívtam lényegtelen de hál istennek olcsón pestről hoztak egyet le mert pont jött a srác tetováltatni egyik ismerősömhöz aztán találkoztunk és 6 ezret kért érte mondom nagyon jó :) Pont erre volt szükségem haza vittem kipróbáltam megy működik a motort se kell áttenni meg semmi nem kell tekergetnem a bowdent se semmi..... felzsíroztam a bowdent amennyire tudtam meg kapott wd 40 -t aztán úgy szalad fel s le az ablak ahogy kell :) Örülök hogy ezt is meg bírtam csinálni . A vezérléshez nem nyúlok mert ha azt elbaszom akkor vége :) ezért vannak a szaki bácsik .Olajat mondjuk tudtam volna cserélni meg szűrőt de olcsón megúsztam szóval nem kínlódtam ,meg hideg is van már ,egybe a vezérléssel együtt cseréltettem. Nos működik az ablakemelő a millió kis patentot vissza tettem beigazítottam meg a szigetelést is ovatósan vissza raktam + csavarok anyák stb..
Másik az alattam lévő ülésben kontakt hiba lép fel néha néha hiába birizgálom meg tűvel a kis sarukat néha előjön pedig befujtam wd 40 végül is kontakt javító hatása is van ... azt írja az üveg :) lehet az lesz hogy szét szedem és összecsokizom vagy összeforrasztom és kész egyenlőre így jó aztán majd meglátjuk :)
tféklámpa a helyén spoilerel együtt ! ez is 6 ezer volt két csavar egy kis fbs ragasztó + vezeték toldás mert az előző tulaj elvágta ....
Sajnos az egyik eltűnik de a másik szépül tőle. Egy szarvast fogott sötétkék 156sw áldozta magát fel,így sikerült jó áron hozzájutnom pár dologhoz Sziszkócartársnak köszönhetően.Mint pl. vízlehúzógumik, csomi lámpa,hátsó ablaktörlőmotor és légszűrőház.Amit szombaton el is hoztam tőle,innen is nagy köszönet érte! Már a vízlehúzók és a lámpa a helyén a többi majd folyt.köv.









Km állás: 212405
Nos az autó megvétele után egyből nem tudtam anyagi okok miatt vezérlést cserélni így 4000 ezer km-t még mentem vele ,de most ez is el jött .Hála az égnek van egy jó ismerősöm aki a Honda motoromat szervizeli aztán neki van kedvezménye kb 40 % egyik autósboltban így olcsóbban tudtam hozzájutni jó alkatrészekhez .Mindenből törekedtem minőségit venni ,szóval nem dayco meg ilyenek hanem Gates vagy Continentál .Tehát ami meg lett véve első körben :) :
1.Hoszbordás Szíj (Égszíj más néven )
2.Feszítőkar a hosszbordászíjhoz mivel már nem a fém volt benne hanem műanyag így az is cserélve lett ! (Utángyártott ugyan úgy műanyag görgős....)
3.Vezérműszíj készlet Természetesen ez is GATES : ez tartalmazta a vezérműszíjat a vezető és a feszítőgörgőt + a vízpumpát
4.Monroe Lengéscsillapítók egyenlőre csak hátra + a hozzá tartozó csavarok mivel ami át megy a lengéscsillapítón az általában berohad és el kell vágni csak úgy lehet cserélni.
5.Fagyálló folyadék 3 Liter + Desztillált víz 5 Liter
6.Olajválasztásból most a Castrol Magnatech 5w40 választottam mert castrolt még nem használtam .Biztos helyről van ez nem hamisítvány .Mert manapság az olajakat is hamisítják úgy hallottam. Ehhez olajszűrő.
7.Levegőszűrő + pollenszűrő
8.Hátsó stabilizátor rúdban szilentek cseréje
Szerelés 12 ezer forint baráti áron ! Zoli bácsinál :) Utána autó mosatás 1500 ft + kitakarítottam (porszívóztam törölgettem ,meg le szilikonoztam belül a műanyagokat meg a gumikat .Összesen a költségem :------>110040Ft
1-2 hónappal ezelőtt diagnosztizálta Csöri mester, hogy a porlasztócsúcsok alatti réz tömítés már nem az igazi és sajnos odáig halogattuk a cserét, míg észre nem vettük, hogy az egyik hengernél már sziszeg, kifúj a kipufogógáz. Le is adtam az autót Várpalotán és meg is dolgoztatta a fiúkat, mert nem akartak megindulni a porlasztócsúcsok egykönnyen. 1,5 nap után a 4 csúcsból 3 adta meg magát, de a 4. meg sem moccant.
Így csak 3db tömítőgyűrű lett kicserélve, a 4. maradt a helyén, természetesen tesztelve a tömítetségét. Hát iszonyat jó hangja lett ismét az autónak. Ha a 4. is cserés lesz, akkor pedig majd izgulunk, hogy meginduljon az is.
Ha már ott jártam kapott friss váltóolajat is, mert a váltó ugyan tökéletes, picit keménynek éreztem néha. Most ez is újra a régi.
A tél közeledte miatt pedig kapott egy új motorvédő alsó burkolatot az autó, mert a régi már szanaszét volt szaggatva.
Km.: 210800
Köszönöm innen is a remek munkát a Csörgő családnak!



A vásárlás napja előtt 1 héttel sikerült először megnéznem az autót, és hát nagy benyomással volt rám. Az autó Németországból származik, ott 160 ezer km-ig szervizkönyves, most 205 ezer van benne, rengeteg extra, amik működnek is, a motor gyönyörűen ketyeg, és teljesen gyári állapot! Amore tag volt az előző tulaj, látszott az autón, foglalkozott vele, megnéztem ezelőtt nem keveset de sajnos mind elhanyagolt volt. Ezután egyik kollégámmal is elmentünk "megszakérteni" az autót, ő is rábólintott. Így az autót meg kellett vennem! Nem volt mit tenni. Azóta eltelt egy hét, és az autó már most a szívemhez nőtt! Egy 2/B Punto után ég és föld. Péntekre beszéltem időpontot Grósz Ferivel, ahol a jelenleg felmerülő gondokat / általam szükségesnek tartott karbantartásokat végzik el az autón. Vezérléscsere, váltóolaj, termosztát, izzítógyertyák (motorolaj és szűrők vásárlás előtt lett cserélve). De lesz majd közben fejegység csere. Elsőre ennyi dolog merült fel, de lesz még mit tenni ezeken kívül is. Ami még durva az a fogyasztás: 5,7 l !!!!
Németországba szólított a meló. A hasznosat a kellemessel összekötve útközben - kis kitérővel - levadásztunk 4 hágót. Nem túl magasak, de errefelé jók az utak, érdemes volt a TCT-t kézi üzemmódban is használni:
0404 - Markbuchener Sattel/Sankt Englmar - 901m
0413 - Ruselabsatz - 855m
0416 - Ecker Sattel - 843m
0430 - Kalteck (Bayerischer Wald) - 750m
Az első szám a listámon elfoglalt helyezést jelenti.
Már 77 van meg a 483-ból :-)












Ma eltettem a vasat télire. Délelőtt még mentem egy kört vele, kicsit megkergettük a lovakat és élveztem a TS hangját... aztán beálltunk a garázsba. Váltottam néhány gondolatot Piritu-val a napokban a téli tárolásról, végül az alábbiakat végeztem:
- Akksit kivettem, behoztam a házba. Majd néha töltöm egy CTEK szerű töltővel.
- A hűtőfolyadék szint max-on volt, a kiegyenlítő tartály sapkáját letekertem (mivel a hűtőfolyadékot elfelejtettem cserélni, de még a fagyáspontot is megnézni
- Kerékbe nyomás és nagytakarítás már két hete megvolt, most egy alap portörlést elegendőnek találtam
- Kerekek kiékelve, üresbe, kézifék nélkül áll
- Ablakok résnyire nyitva, ajtók csukva
- Bár garázs, néha beázik, ezért kapott egy takaró ponyvát is.
Várom a tavaszt...