Blog
Kicsit drasztikus...
Nem is írom le...
3perc volt az egész...
Hozzávalók: 2db új embléma
1db kalapács
1db csavarhúzó
1db giulietta








Elröppent 10 ezer km így hát ledobtam belőle a fárdt olajat. Természetesen most is Selénia 20K Alfás olajat raktam bele MANN FILTER szűrővel.
Az első meglepetés akkor ért mikor levettem az alsó motorvédőt. Tudtam hogy picit csöppenik a motor és a váltó közül az olaj, de nem volt eddig vészes. Na most egy egész emberes olajfolt volt a motorvédőn. Nagyon örültem.... elkeztem nyomozni hogy honnan jön mert az előbb leirt csöpögés még mindíg nem volt vészes. Nézegettem és láttam hogy Piros !! :( Szervó .... Fa**a. A nemrég felújított szervó csőből csöpög a szervó olaj.
Tovább nyomoztam és láttam hogy a Klíma kompresszora is csupa olaj zöld olaj. elengedte megát a tömítés.
Szóval lesz mit javítani.
Az olajcsere zökkenő mentes zajlott. Cserélve lettek a következők :
- Olaj : Selénia 20K for Alfa 5L
- Olaszűrő : Mann Filter
- Levegő szűrő : Müller Filter
- Pollen Szűrő : Müller Filtert aktív szenes
- Hűtőfolyadék : AZ Meisterteil -35
Hiba lista :
- Kipufogó tartó
- Szervó cső olajszivárgás
- Klímakompresszor olajszivárgás
- Termosztát ( lassan csereérett szerintem )
- Váltó oldali szimering olajszivárgás
- Lambdaszonda hidegen nem az igazi.
Km: 257.074








Felpimpeltük a hátsó futóművet...kapott új felső lengőkarokat(banán), alsó lengőkarokban az összes szilent(uniball)!Vége a terpesztésnek!!!!A hídszilenteket nem cseréltük mert semmi bajuk.
Elől kapott új féktárcsákat, új betétekkel(mindkettő Textar).


Még mindig költözik hifi...vezérlés, izzítógyertyacsere megvolt.
Már egekbe magasztalt csipogó bal oldalt kikerült, helyén a nagy kedvenc kicx selyemmagasa feszít..direktbe kötve, mert ideiglenesen ez egyszer gyári váltóval próbáltam beszerelni. Hibás. Ilyen se volt még, utána teszteltem, másik ugyan jó, de már nem raktam bele, új váltónak anyag összekészítve, valamelyik este összerakom, és mehet be. Talán ma kikapom jobbos magast is, és egybe meglesz a kettő.
Hanem az a gumírozott bevonat ami ragad mint... Bal ablakemelő panel, fogantyú, kilincs burkolat megevett 3/4 flakon körömlakklemosót.
Azért csak bal, mert fontosabb dolgok is vannak, nem akartam én hangszórókat cserélni, de ha már okoska elfelejtette ablakemelő kapcsoló rögzítőcsavarját kiszedni, sikeresen szétpattant, és belefolyt minden ajtóba, szét kellett berhelni, kárpit, minden, ha már lent volt kárpit, megkapta jbl, kicx párost, és amúgy kapcsolóhibás panel is meggyógyult...uh 91 ezer újan, akciósan 43 bontottan 22 ezer...
Végül vettem egy jobbost donornak. Győztem, sikerült. Többet ilyent sem csinálok...vert a víz rendesen.
Magas miatt fédereltem előre hátra...ez a pioneer fej...készen van. Zörög kárpit hátul rendesen. Hátúlról adja mélyet..egyenlőre. Ott is le kell szedni kárpitot, kikötni hangszórókat, nem lesz rájuk szükség.
Hangszórókiemelő keretet nem sikerült kapnom, így megoldottam házilag, ejj ez a hobby pvc ragasztópisztoly mire nem jó. Zörgött is kárpit, benyomtam minden gyanús helynek.
Gyártottam füleket hangszórónak, most az ajtóhoz van rögzítve, fa távtartókhoz. teljesen zörgésmentes lett minden ebben az ajtóban. Már csak három van hátra.
Ha már napellenző lefittyenős modell volt, azt is cseréltem. Javulunk, szépülünk.
A teleszkóp egyre kevésbé akarta megtartani a csomagtartót. Ez akkor vált igazán problémává, amikor már az asszony hátára ereszkedett, így azonnali javítás lett belőle. A http://www.alfadepo.hu/ lett a megoldás, hívtam, volt, érte mentünk, ott helyben gyors csere. Azóta újra tökéletes.
Hát első ránézésre nem gondoltam volna hogy ilyen nagy javítás szükséges, ez igazán akkor derült ki mikor levettem a műanyag küszöböt , és jött ki a patent a rohadt lemezzel együtt, alul meg a csavar jött csavarozás nélkül. Sok helyen rajta volt még a gyári vedőréteg és nem látszódott alatta a rozsda. Valószínűleg nem volt hegesztve az autó, legalábbis még nem találtam rajta foltot, meg alváz védőzve sem volt. Meglátásom szerint ez jó, mert nincs agyon össze vissza javítgatva. Az első lakatos munkám, nagyon szépen alakul is. Van csere küszöb egy 1.6 boxerről amin szep volt az a része ami kell nekem (csak egy kis helyen volt kezdődő korrózió, de csak felszínes)

Pacemakerre várok. Remélem még időben megkapom.
4 éve voltunk utoljára Kaposújlakon. Mindig közbe jött valami, de általában munka miatt nem jutottunk el. Az egész heti esőzés után szerencsére egész jó idő volt, bár melegebbet is el tudtam volna képzelni.
Egy menetet mentem, ennyi elég is volt. A féltengely nem tökéletes, foglalkozást igényel. Felesleges lett volna erőltetni.



