Blog
Jelentem, összecsiszolódtunk.
Az elmúlt két hónapban úgy érzem megismerkedtünk és azt hiszem eléggé összepasszolunk. Csak ugyanannyira hisztis mint én ;)
Apróbb hibák vannak rajta, amiket szépen lassan szeretnék megcsinálni, azaz csináltatni. A cél a következő Alfacity lenne.
Nem fogom felsorolni a hibákat, egy hölgy sem szereti, ha emlékeztetik a tökéletlenségeire :P Addig meg maradnak a jó szögből lőtt képek...
Hétvégén megjártuk KUL-t. Eddig ez volt a leghosszabb utam vele, és azt hiszem jól teljesített. pe-Ti Giuliettájával kellett tartanom a tempót, több-kevesebb sikerrel, azért lássuk be, mégsem egy kategória a két autó és a két sofőr tudása sem, így néha le-le maradtam, de azt hiszem fejlődőképes vagyok :)
Ez volt a negyedik KUL amin ott voltam, de az első, amin saját autóval vettem részt. Begördülni a kapun és átvenni a matricákat, szalagokat kb. olyan érzés volt, mint amikor először vezettem és az első Alfa villantott. Nem nagyon szeretek szentimentális túlzásokba esni, de kifejezetten jól esett :)
Végre van értelmes kép Miliről, Dekka jóvoltából, amit itt is köszönök és végre a rendszámkeretem sem Fordos már, köszi Amore Shop ;)
Azt hiszem szép, hosszú, boldog közös életnek nézünk elébe, az eddigi 3500 km is ezt bizonyította.


Kaposújlakra menet elérte az autó a 60 000km-t. A találkozó után megálltunk Balatonszemesen, majd az ebéd után sétáltunk egyet a tó partján.




@183.000km
M0 felhajtó kellős közepén esős időben egy kátyút telibe vertem, és ha már úgyis szerelő...
- új bal első SNR kerékcsapágy
- Olaj és szűrőcsere: Motul 8100 X-cess 5w40
- Szép színesek is lettek a féknyergek :)
picit előtte kapott üzemanyagszűrőt is.
Új felni: Toora T235 17" - rendbehozatva, újrafényezve.
Új gumi: Ling Long GreenMax 225/50R17 - vadi újak

Beltér kozmetika:
Rendes József úr:
- Kormány és váltógomb átalakítás és bőrözés. (Eszméletlen minőségű munkát végez!)
Márkatárstól vettem:
- Bontott pezsgő színű szál-húzott hatású műszerfalbetétek.

Hirtelen ötlettől vezérelve kiszereltem a légtömegmérőt. Az ház oldalán a Bosch szám stimmelt. Gyanús lett, hogy a szenzort rögzítő csavarok nem a gyári középen púpos Torxok, hanem hatlapúak. Kiszereltem a szenzort, mit látok? Euro 2-höz (136 lovashoz) való betét van benne.
Az EU3 és EU2 2.4 JTD motor más karakterisztikájú légtömegmérőt igényel, nem is hozza keresztreferenciaként a kettőt egymással az alkatrészkatalógus. Természetesen a gyári cikkszámuk is más.
Vadonatúj Magneti Marelli AMMQ19617 mérő került bele, ezzel VÉGRE ugyanúgy működik az autóm, mint az összes általam ismert JTD: nem kormol. Mondjuk a kipufogórendszerből idő kell, míg kidolgozza a sok lerakódott szart. Nagy az öröm.
Hűtővíz lecserélve. Nem mintha nem tudtam volna én megcsinálni, de inkább elvittem szerelőhöz. Kicserélte e vizet, majd mondta, hogy többet ne vigyem hozzá az autót..... :D

SanyiJTD barátommal nekiláttunk az 56-nak és a GT-nek az alvázvédelem felkenéséhez. Ő már teljesen kész van vele, nekem csak az alja van meg, majd péntek délelőtt a kerékjárati ívekkel én is befejezem.
Emellett meguntam a szivargyújtóba nem passzoló/kipotyogó usb töltőket, ezért beszereztem egy komplett usb aljzatot, és az került még beszerelésre. Mivel a szivargyújtót soha nem használtam, és nincs is szükségem rá, ezért inkább megkapta ezt az extrát :)

Télre készülünk. Az autó Olasz import, tehát rozsdamentes, ezt szeretném megőrizni, ezért le alvázvédőztem mindenhol.
Kivettem a dobbetéteket, lemostam, zsírtalanítottam, kicsit megcsiszoltam és kikentem mindenhol, na meg persze az egész alját.
Érdekes,hogy ahol gyárilag nincs alvázvédő felhordva, ott általában állt a sár....
Ecseteltem ,mert nem akartam megkockáztatni,hogy ha fújom összeködölődik.
Az Impa márka termékét használtam.
Ha már levettem a kerekeket, akkor felraktam a télit. Nem láttam értelmét még húzni, 1-2 hetet, és cserélni megint. Gondolkozom,hogy csak kéne 17-es szett...
A Superleggerakat gyönyörűen letakarítottam, és mennek aludni.
update: a Superleggerak el lettek adva! De jó helyre :)
km: 195.665
A nyári új gumikkal megtett km: 4665km






Nos pár hete sikerült találnom új szívet neki, ugyanis az előzőn a dugattyú fel köszönt. Azaz felnyomta a gyertyát, úgy hogy az ketté is tört valamint a dugattyú kilyukadt. Tehát új motor kell. Pesten találtam egy teljesen azonosat. Be is lett szerelve, viszont valamiért nem ad szikrát, és nem kommunikál a diagnosztikával. Szóval itt most megragadtam. Őszintén szólva kezd sok lenni nekem. Főleg, hogy talán ha 70 km-t mentem vele. Valahogy nincs szerencsém. Úgyhogy eladom így. Mivel a munkámat is elvesztettem nem látok rá sok esélyt, hogy mostanában használni tudjam.

