Blog
Hazfelé menet beszaladtam csirkemellért a boltba. Csirkemell megvan irány a kocsi indítom semmi megint, semmi. Motor control system failure. Hmm. Még jó, hogy volt nálam wifis diag. Meglett a hiba. Miután visszahült a jeladó szepen 30 as tempóban hazaengedett menni. Néha néha azért menetközben le le állt a motor, de hazavitt. Szerelő pár óra alatt kicserélte a jeladót es már gurulunk is tovább.

AlfaCityn mi is ott voltunk,ahogy mar jo par eve,mert nem maradhat el!
Ahogy a tobbi kartas is en is kitakaritottam az autot es le apoltam mindent,bor apolas is volt stb.. kivul gyonyoruen lemosva,muanyagok lekezelve ahogy kell es illik!
Elotte 1-2hettel le lett cserelve elol az emblema fekete-feherre es a pajzs meletti beomlok kozepso resze carbon foliat kapott ahogy a ket ajton az ablak kozotti fekete muanyag is be lett vonva vele. Aprosagok,de feldobjak az autot nagyon.
A tukor mogotti fekete haromszog muanyagot még meg kell csinalnom,hogy egyseges legyen.
Szamitasaim szerint a hetekben ez is meg lesz csinalva es meg par aprosag.




Mar egy jo ideje nem irtam ide,pedig volt par dolog..
Alufelnit meg vettem borzalmas allapotban,valami kajha ezustel volt lefujva.
Nagy melo volt lekapni rola,de vegul sikerult.
A folyamatok rogzitve lettek csak sajnos a telom ugy gondolta kitorli az osszes kepet igy csak a vegeredmeny maradt.
Vettem ra havertol,haveri aron 4db gumit 2db pirelli p zero nerot es 2db kumho ecsta sport gumit. Mind a 4db 6-6.5mm
205/45 R17 jo peres lett es enyhen kifeszul.




Kicsit lemaradtam a blog írásával, de most pótolom a hiányosságokat. Időrendi sorrendben:
2016.06.06. Egyik reggel nem indult el a klíma, meghalt benne a ventillátor meg valami csatlakozó. Garanciában cserélve. Itt a jó idő, úgyhogy ráfért az autóra egy klímatisztítás és egy pollenszűrő (gyári) csere is.
2016.06.23. Megtettem kb. 10 ezer km-t, úgyhogy itt volt az olajcsere ideje. Olajból Selénia Star Pure Energy 5W40 került bele gyári olajszűrővel, valamint a levegőszűrő is ki lett cserélve, szintén gyárira. A hátsó ablaktörlőm sem működött (így vettem, tudtam róla), így ezt is megcsináltattam garanciában. A kábelezéssel voltak gondok, de kicserélték és most már minden rendben.
2016.08.09. A mai napon 4 éves lett az autó, így sajnos a garancia lejárt. Túl vagyunk a műszaki vizsgán is, szerencsére mindent rendben találtak, úgyhogy 2 évre le van tudva ez is. A műszakira már új első fékekkel ment az autó; Brembo tárcsák és gyári (egyébként szintén Brembo) betétek kerültek rá.
Km: 157646
A szervizekért és a műszaki vizsgáztatásért köszönet a kecskeméti Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz munkatársainak! Mindig rugalmasak voltak, alaposan és gyorsak dolgoztak.
Klímahűtő csere,mert egy lyuk volt rajta. A km.óra állása 167450. Bal hátsó ablakemelő csere szintén itt.
Vélhetően egy korábbi sérülés és annak javítása, fényezése miatt a motortérben nincsenek meg a gyári matricák. A működést ugyan egyáltalán nem befolyásolják, de mivel szép lassan a gyári állapot visszaállítása a cél, zavart, hogy hiányoznak. Neki álltam bújni a netet ilyen matricák után. Végül egy tajvani kis cég honlapján találtam, 10 dollárért. Meg is rendeltem, meg is jöttek. A teljes készlet megvan a motortérből. Egyelőre még csak félre rakom, majd ha túl vagyunk a tervezett fényezésen, akkor felragasztom a helyükre szépen. :)

Olaj szigoruan Selenia, Olaj szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő csere. Fékek átnézve, folyadék szintek átnézve :)

Kb egy hete átcseréltük az első gumikat a hátsókkal.
Ki is lettek egyensúlyozva.
A hétvégén többször is feltűnt, hogy sima úton hupogva gurul a kocsi, mint amikor meg van ütve a felni és ovális a kerék. Pedig nem fogtunk kátyút...
Ma visszavittem a gumishoz, újra átpörgette a kerekeket. Semmi bajuk, szépen futnak. (Egyiken kicsivel odébb kellett rakni az 5 grammos súlyt.)
Mivel semmi látható oka sem volt a nem egyenletes gördülési zajnak, visszacseréltük őket. Ami eredetileg hátul volt, visszakerült hátra.
Mentem egy 10 km-es kört és semmit se hallani!
Szóval maradnak.
Beállítottuk a légnyomásokat.
Nagy valószínűséggel az elsők jóval hamarabb elkopnak a hátsóknál. Remélem jövőre még lehet kapni majd ilyen gumit.
Ma végre sikerült átíratni a kocsit! Az eredetvizsgát már régen megcsináltattam, de utána mikor bementem a kormányablakba közölték velem, hogy hiába van itt minden irata a kocsinak (törzskönyv, forgalmi, biztosítás, eredetvizsga) mégsem tudják átírni. Mivel a régi tulaj hitelre vette anno, és bár igaz hogy a hitel régen ki van fizetve (hiszen ott a törzskönyv) kell kérnie a hitelintézettől egy igazolást (2300Ft) hogy valóban törlesztette és ezzel a papírral kell bemenni az okmányirodába. Ez múlt héten hétfőn történt. Telefonáltam a régi tulajnak, hogy mi a probléma. Intézkedett, megkapta a papírt a banktól. Ma telefonált hogy elintézte, mehetek átíratni.