Blog

>> Egyébtuckle // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-08-03

Át adta a helyét az új szerelemnek :) DE nagyon jó helyre került és még nagyon sokáig fogja falni a kilómétereket!

 

A jelzés szerint kiégett a rendszámmegvilágító lámpák közül az egyik.
s ilyenkor miért is lenne nálam egy db is, beszerzés és csere,

 

A 2. izzító gyertya csere
BOSCH (Unix Nr: 683116)

 
>> EseményBlacky // Alfa GT 1.8TS // 2016-08-02

Megvan az első 50 ezredik kilométer :-)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-08-02

Km: 207065

 
>> EseményAdiArsenal // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde // 2016-08-02

18000 km

 

Szombat este próbaút gyanánt elnéztünk Nyíregyházára. Elég sokan voltunk, jó volt a hangulat is, bár elég sokan játszották magukból a pilótát. Magán a találkozón sok Alfát nem láttunk, sőt olasz autóból is minimális volt a létszám, ennek ellenére mégis sok kedves ismerőssel összefutottunk. Nagyon jól éreztem magam, és végre élvezni tudtam az utazást is maximálisan.

 
>> Egyébamagic // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-08-02

Rövid áttekintés az elmúlt kb 2 évről. 2014 novemberében vettem Olaszországban, 215000 km-el,első tulajdonosától,aki, bár 2 másik nagy értékű autó parkolt a garázsában, elmondása szerint, és láthatóan is, ehhez ragaszkodott leginkább.pl csak egy apróság: amikor körbe akartam nézni,addig nem állt ki a garázsból amíg meg nem melegedett kicsit az olaj benne.Gyári fényezéssel és egy rakás szervízszámlával hoztam el, az alufelniken újszerű gumik, valamint pluszban még új téli gumik acélfelniken is jártak hozzá.
A műszaki egy hónappal korábbi, a nagyszervíz pedig 15000 km-el, és másfél évvel korábbi volt, így a forgalomba helyezésen kívül itthon mindössze az olaj és a szűrők cseréjét láttam szükségesnek.
Nagyon keveset megyek vele, mert van másik ami mindenre jó, egy dolgot kivéve: azt érezni amit ebben.
Most 224000-nél tart a számláló, és az elmúlt két évben egy apró bosszantó malőrt kivéve megbízható társnak bizonyult. Pályán hazafelé hasítva megállt alattam, majd némi idő után újraindult és hazahozott, aztán ezt még párszor eljátszotta.Alfás körökben érdeklődve és gépre téve a gyanú a főtengely jeladóra irányult, de beírta még a vezérműtengely jeladót is.Kezdtük ezzel, mert már az eltelt idő miatt a szíjakat és feszítőket és cseréni akartam ez meg ugye mögöttük van.A problémát nem oldotta meg, ezután vettem egy főtengely jeladót és elkezdtem kiépíteni természetesen alulról felfelé, majd jött a meglepi. A csatlakozóhoz érve, az kis érintésre szétugrott.
Vagyis mindössze egy kontakthibám volt, amiből sikerült nagy ügyet csinálnom. Na mindegy, ezek a dolgok mostmár újak benne.
Múlt héten kapott még első felső lengőkarokat, mert azért a magyar utakon azok megszólaltak, valamint egy futóműállítást.
Jórészt a garázsban áll letakarva, de ha menni kell, tudom hogy egy megbízható és élményt nyújtó autóba ülhetek.
Mostanában fejembe vettem , hogy kéne bele tempomat.
A kapcsolót már megvettem, ám kiderült, hogy az én autóm pont olyan darab ami nincs bekábelezve.
Egyenlőre itt tartok, ha bárkinek van tanácsa hogyan tovább, mit kell tennem,kérlek segítsetek előrébb jutnom.
Valamit ha tudtok Szeged, Kecskemét környékén szakit, akihez esetleges probléma esetén bizalommal lehet fordulni, azt is megköszönném.
Jó utat mindenkinek !!!

 
>> SzervizL.A.Z. // Alfa 166 2.4 JTD // 2016-08-01

A drága új Textar betéteket és tàrcsàkat kapott. Féltengely gumiharangok cserélve. A vonóhorgot leszedtem mert utàlom ! Olajvezetékek cseréje megtörtént mert cseppentgetett egy picit , pont a katira. Műszaki vizsga történt ,természetesen csont nélkül. Olahcsere a jövő héten 240.000-nél. Textar szett:76000 , gumiharangok 7500, olajvezetékek 75000 munkadíjak :50.000 vizsgadíj 20000

 

A megvásárolt autó az első 300 km után szerelembe ejtett. Gyermekkorom óta imádom az alfa vonalvezetését, formáját, hangját. Most végre beleültem egybe, ami asajátom. Imádom azt a nyers erőst, amit a v6-tól megszoktam, de ebben az alfában mégis más. mint az előző egyterű.
Kicsi, alacsony, viszonylag könnyű (a 2 tonnás amcsi vashoz képest) és nagyon fürge.
Ha egy mondattal kéne jellemeznem: egy aranyos kiskutya bőrébe bújtatott vadállat :D

Sajnos 300km után elszállt a rózsaszín köd, meghalt a váltó. Aisin aw 50-40, 4 sebességes kis pöcök, először a hátramenetet felejtette el, utána már felfelés sem akaródzott kapcsolni neki. Rettentően csalódott vagyok. Nem, nem az alfában, hanem a helyzet miatt, több okból is. Nagy szükség van az autóra munkába járáshoz, és amúgy is. Emellett egy szárnya szegett sárkánynak érzem, és amikor ránézek összeszorul a gyomrom. Több sikertelen kilvasás, rengeteg telefonálgatás után úgy döntöttem, lecserélem a váltót és reménykedek, hogy az eladó a garanciát nem csak rámondja.
Remélem sikerül hamar rendbehozni, és élvezhetem a vad paripák okozta örömet amit meglve vágtat ez a kis szörnyeteg.