Blog
Bal első és hátsó felni görőzése és futóműállítás (kátyú miatt)
82200 km
Légtömegmérő kicserélve, gyári Bosch-ra. Valóban az volt a ludas, most már minden rendben. Ezen kívül felkerült az alumínium motorvédő burkolat is szépen a helyére.
A szervizelést szokás szerint Német Misi végezte el.
Mivel már egy ideje nem működött, nem is használtam (1.év után elengedte a gázt), illetve közben a kompresszor csapágyas lett, időszerűvé vált ennek is a revíziója. Szükség volt egy bontott kompresszorra, klímahűtőre. A rendszerben volt egy lyukas klímacső, ebből rendelkezésemre állt cseredarab, illetve a tágulószelepnél eltömődött. Ez utóbbit tartalmazó cső megy a tűzfalhoz, a szervótartályt le kellett venni, hogy hozzá lehessen férni, így akkor már szervóolaj is ki lett cserélve. Ebből a csőből kellett csináltatni újat, illetve az alumínium részét forrasztani, mert ott is volt egy kis lyuk. Ezek rendbetétele után gázzal feltöltve, megfelelő csatlakozási helyeken tömítések cserélve, ismét jéghideg a klíma és végre a huzat nem viszi le a fejemet pályán.
km óra: 267500
Bal hátsó kerékcsapágy hangoskodott, csere (Moog). Hátsó gátlók (Marelli) elfáradtak 40ezer km után, csere (Kayaba). Klímakompresszor csapágyas lett, egyelőre lekötve, mert amúgy se fúj már hideget, későbbi teendők közé felírva. Illetve kicseréltem még az ablaktörlő karokat is, mert elég gatya állapotban voltak, konkrétan az anyós oldali hol törölt, hol nem.
Km óra 265000




245700km
Újabb sikeres műszaki vizsga :)
Szőnyeg cseréhez érkeztem.Az előző hat évig bírta.Igazából csak a vezető oldali kopott el,de mivel ki lett cserélve a szőnyeg kárpit Bézsre ezért a fekete helyett a bézs mellett döntöttem.Az Eredmény szerintem gyönyörű.Ajánlom mindenkinek a Főnix autószönyeg webáruházat Költségem:Szőnyegszett+postával 9800ft




Másfél hete szombaton Győrből hazafele tartva kaptam egy jobb első defektet, a gumi belső pereme szétnyílt.
Mankókerék fel, irány haza, majd következő héten gumi rendelés és felrakás.
Bal első gumi is cserés lett, mert ugyan ilyen Marangoni gumit már nem találtam.
Hirtelen jött kiadás volt, olcsóbb kategóriájú gumi ment rá LingLong Greenmax márka, 2015 decemberi gyártás.
Mióta fent van 300 km-ert mentem vele, első tapasztalatok jók, halkabb , mint a V mintázatú Marangoni volt.
Km óra állás: 225100 km





Tisztelt Alfás Tagok, Tisztelt Alfa Amore Fórum!
Elváltam szeretett kocsimtól, ami vegyes érzelmeket hagyott maga után.
Megosztanám veletek azt a pár sort amit a Totalcar.hu ra írtam véleményként a járművemről.
" Imádni valóan gyűlölöm!
Szeretni és gyűlölni lehet egyszerre!
A gyártás során majdnem az utolsó darabok közül kikerülő, egy 2007-es évjáratú, 20 szelepes, 185 LE-s 166-os Alfa Romeóról fogalmazom meg gondolataimat.
Szép forma, nagyon tetszetős beltér, kitűnő kényelem, nagy csomagtér,stabil menettulajdonságok, hatalmasan jó fékek, maximális komfort a beltérben, nem egy átlagos megjelenés és bivaly erős 185 LE-s motor, 380Nm nyomatékkal már egészen alacsony fordulaton is, amit aztán szó szerint kordában kell tartani, mert különben könnyen jön a bírság.
Jó fogyasztás, országúton: 4,5-6,5 között, városban 5,5-8,5 között. A menet sebesség meghatározó, illetve városban az araszolás ideje.
Imádja a család és imádom én is! Ha... és most jön az apraja ami megmérgezi a szeretet.
Bosszantóan sok elektromos probléma, kicsik de ott vannak és váratlanul jönnek elő, többségében kontakt hibák. Így aztán hol ez hol az nem működik.
A korán kikopó bőr, ami nagyon szép fiatalon, de a farmernadrág erősebb nála, elkoptatja. De a kormánybőr is hamar elkopik.
A drága alkatrészek, és tartozékok. Sajnos az utángyártott alkatrészek NAGYON silány minőségűek, beépítés után kevés bírja az egy év strapát.
A magyar utak, de különösen Budapest útjai kegyetlenül megviselik a futóművet, különösen az elsőket.
Itt közzé tenném, hogy az üzemanyag árakba beépített útadóról már elfelejtkeztek az illetékesek!
Csak romlik az utak állaga, az üzemanyagárak meg változóak, de rendszerint drágák, volt már 400 Ft felett is, és akkor is rosszak voltak az utak!
Ezt a kocsit kimondhatjuk: NEM az elhanyagolt kátyús, SOHA SZINTBEN nem lévő aknatetővel teli tűzdelt pesti, illetve nem a magyar utakra készítették!
Most jön amiről a jármű és készítői nem tehetnek: a magyar mentalitás!
Kinyitja az ajtót, bumm lecsapja a szomszéd kocsi oldalát, sebaj, amivel lecsapta az nem érték a másikhoz képest! Nem tud tolatni? Esetleg csak kényelemből nem néz hátra, és megnyomja a másik kocsi lökhárítóját! Nem gond, amivel meglökte azon fényezetlen lökhárító van, azon nem látszik, a többi meg nem érdekes, mert nem látta senki az eseményt.
Borzasztó keserű gondolataim vannak ezekről az emberekről, mert bizony a jármű szépségét, megjelenését teszik tönkre névtelenül sok kis apró eseménnyel. A rendbehozatal gondja meg ott marad a tulajdonos nyakán.
Egy fényezés nem olcsó, ha elkészül és eladásra kínálja az ember a járművét a vevő rögtön azt látja, hogy - mért fényezték le, talán mert törött volt?
Nem! Csak az emberek nem vigyáznak egymás értékeire. Nincs tisztelet a másik jármű megóvása iránt, nincs becsület már az autósok közt egymás iránt.
Elváltam járművemtől békében, sajnáltam, a családom tagjai közül szó szerint megsiratták néhányan.
Talán soha nem lesz ennyire jó kocsim, ami a nagy motor ellenére ilyen jól fogyasztott, ilyen erős, és dinamikus volt, ilyen masszív karosszériával rendelkezne, és a szerviz igényessége sajnos ilyen nagy lenne. Egyszer hagyott cserben, de akkor is az után gyártott alkatrész silány minősége és annak meghibásodása volt az ok."
Bízom benne, hogy gondolataimmal senkit nem sértettem meg, és azzal a realitás talaján maradva korrekt értékelést nyújtottam.
El el fogok ide látogatni, hiszen fiammal azért még tovább is Alfás maradok!
Baráti üdvözlettel,
Földvári Gábor, Föcipapa
Reggelente indítás után rendszeresen nem megy egy pár henger, durrog is, egyenetlenül jár a motor. Ha bemelegszik, akkor már rendben van. Próbaképpen ránéztem a légmennyiség mérőre. Hát valami "noname" darab van benne. Több, mint valószínű, hogy ez lehet a hiba forrása. A saját és más tapasztalatai is azt mutatják, hogy sajnos csak a gyári Bosch jó. Úgyhogy csere. Még jó, hogy olcsó... Aztán utána a biztonság kedvéért ránézek a lambda-szondára is...
Kicsit eltolódott az esedékes olajcserém, mert már az előző óta 12500km-et is megtettem. Szokás szerint átnézte a szerelő a kocsit és kicserélt még pár dolgot:
- Féktárcsa porvédő
- Fékolaj
- Levegőszűrő
- Olajszűrő
- Pollenszűrő
- Klímatisztítás
- Olajcsere
- Felső lengőkar szilentek 4db