Blog
Vásárlás óta, (2016.08.08.)
Érdekes jelenséget produkált az autó, menetközben leállogatott, de csak néha, volt h egymás után 4-5x. A hiba a motorvezérlőből jövő egyik vastag kábel tökre nem a helyén volt, neki verődõtt a blokknak a váltónak és szét volt menve benne két szál és letestelt. Javítva azóta nincs hiba.
Egyébként kötelező csere. Olaj(selenia) olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, szervóolaj, váltóolaj,fékolaj, hűtőfolyadék. Km: 220e.
Régóta zavart a féligkésznek tűnő hifi a csomagtartóban,tegnap nekiálltam kicsit átépítettem a dolgokat.

A GTV is kapott egy USB csatlakozót a szivargyújtó helyére. Szép zölden világít, akárcsak a műszerfal. Még a fejegységet kell lecserélni, mert nem illik a képbe a piros háttér világításával. :-)


A korábbi akkum cellazárlatos lett, élt 3 évet és 8 hónapot, egy ZAP Silver 80ah 700A volt. Mivel jó áron kaptam megint ZAP-ot ezért megpróbálom újra, Silver Premium 80ah 760A.

Mivel az autó 2010 óta 2. autóként "fut" havi kb 300 km-t így lassan, de csak elérkezett a futómű felújítás ideje.
Amik cserélve lettek:
- első alsó lengőkarok
- axiál csukló
-kormány gömbfej
-stabilizátor pálca, gumi
- hátsó stabilizátorok
-olaj
-olajszűrő
-levegőszűrő
-fékfolyadék
-hátsó fékbetétek
-komplett bontott sebességváltó ( 3. szinkrongyűrű probléma miatt, kidobta a 3. fokozatot)
-váltóolaj
-hátsó főtengely szimering
-kézifék bowdenek
Bal első és hátsó felni görőzése és futóműállítás (kátyú miatt)
82200 km
Légtömegmérő kicserélve, gyári Bosch-ra. Valóban az volt a ludas, most már minden rendben. Ezen kívül felkerült az alumínium motorvédő burkolat is szépen a helyére.
A szervizelést szokás szerint Német Misi végezte el.
Mivel már egy ideje nem működött, nem is használtam (1.év után elengedte a gázt), illetve közben a kompresszor csapágyas lett, időszerűvé vált ennek is a revíziója. Szükség volt egy bontott kompresszorra, klímahűtőre. A rendszerben volt egy lyukas klímacső, ebből rendelkezésemre állt cseredarab, illetve a tágulószelepnél eltömődött. Ez utóbbit tartalmazó cső megy a tűzfalhoz, a szervótartályt le kellett venni, hogy hozzá lehessen férni, így akkor már szervóolaj is ki lett cserélve. Ebből a csőből kellett csináltatni újat, illetve az alumínium részét forrasztani, mert ott is volt egy kis lyuk. Ezek rendbetétele után gázzal feltöltve, megfelelő csatlakozási helyeken tömítések cserélve, ismét jéghideg a klíma és végre a huzat nem viszi le a fejemet pályán.
km óra: 267500
Bal hátsó kerékcsapágy hangoskodott, csere (Moog). Hátsó gátlók (Marelli) elfáradtak 40ezer km után, csere (Kayaba). Klímakompresszor csapágyas lett, egyelőre lekötve, mert amúgy se fúj már hideget, későbbi teendők közé felírva. Illetve kicseréltem még az ablaktörlő karokat is, mert elég gatya állapotban voltak, konkrétan az anyós oldali hol törölt, hol nem.
Km óra 265000




245700km
Újabb sikeres műszaki vizsga :)