Blog
A régi már nagyon bematult és a belső rész se volt tökéletes így a teljes csere lett a megoldás.
A művelet 1 óra alatt elvégezhető egy kis szerencsével.


Még nyáron történt,hogy egy kavicstól berepedt a bal oldali ködlámpám.Most jutottam el bontóba,ahol vettem egy másikat. Azt mondták 159-be való,de a régi kiszerelése után szembesültem a ténnyel,hogy nem azonos a kettő.A bontott búrájában nincs az a lépcsőzetes forma, ami által pont illeszkedne a takaró króm gyűrűbe.De ennek ellenére beszereltem,majd úgyis veszek párban újat .Ideiglenesen jó lesz.




Egy szimpatikus fiatalember ma elvitte. Remélem, legalább olyan jó gazdája lesz, mint én. (Jobb lesz, tudom).
Bizonyára sokan jártatok már úgy, hogy a motorháztetőben lévő zár bovdenje megszakadt.
Na velem ez történt. 2 szerelőt jártam meg vele, mind a 2 szerelő vállát rángatva mondta, hogy nem tudja mit is csináljon.
Fogtam magam, hazamentem és nekiestem.
Úgy gondoltam, hogy ha már nem tudok a kocsi alá feküdni, megoldom máshogy a témát. Kiszereltem a lökösben lévő hűtőbordát. Pontosabban a jobb oldalit. A hűtő fölött ott virított a zárszerkezet. Láttam 2 csavart, a 3. pedig eltakarta a nyitó kar.
A 2 csavart sikerült kicsavarnom, habár szenvedtem mire megtoldottam a csavarhúzómat. :) Szóval 2 csavar levéve, stimm. A 3. csavarhoz úgy fértem hozzá, hogy egy picit felnyitottam a motorháztetőt. Nem kell feszíteni, erőlködni, ameddig engedi, addig nyissuk. Kivillan a 3. csavar, azt is le kell csavarni és láss csodát, a motorháztetőt kitudod nyitni. Igaz, a zárral együtt, de legalább felnyitottad.
Ezután visszaszereltem a helyére, új bovdent kötöttem be és azóta is prímán működik. Az elszakadt bovden már kicsit korrodált volt.
Remélem tudok azoknak az embereknek segíteni, akik nem tudják hogy kezdjenek neki ennek a műveletnek. Nem kell törni, zúzni semmit. :)

Már korábban is gyanakodtam, hogy valami nincs rendben az első futóművel. Erről ezen a héten meg is bizonyosodtam, mert egyre rosszabbul kanyarodott a kicsike és a bal elejétől igen rusnya hang tört be a fülkébe, mindemellett a fék sem mutatott csúcs formát, nemhogy nem harapott, de már csak lassításnak lehetne nevezni. Eljött a vasárnap, gondoltam ennek fele sem tréfa, lássuk a medvét! Bal (jobb) első kerék le... de ami ott fogadott ezek után... :(
Beszéljenek a képek...
Természetesen azonnal be a placcra és bakra és kezdődhet a gyógyítás! :)




Már nagyon zavart, hogy a motorháztetőt nem tudom rendesen kitámasztani, merthogy a kitámasztó műanyag alkatrészei eltöredeztek és a géptető felnyitásakor az egyszerű kiakasztom mozdulat helyett mindig kellet kicsit bohóckodni a karral... DE ennek most vége! Az Autóház Budaörsnél beszereztem a gyári új alkatrészeket, melyeket egy perc alatt a helyükre pattintva, csodásan működik a géptetőkitámasztás. :)







Ma ránéztem a 6 -os hengerre ami nem megy... Hát nem csoda, a gyertya tele volt olajsárral és friss olajjal is! Kapott egy újat, de nem sok reményt fűzök hozzá! Bár elindult minden henger és a turbó is elkezdett tölteni, de annyi olaj van vagy lerakódva a turbóban és a kipufogóban vagy a hengerbe megy annyi olaj, hogy brutálisan füstöl kéken. Kiváncsi vagyok mikor hal meg ez a gyertya is... Majd ahogy időm engedi nyomozok honnan kaphatja. Addig meg ez van!



Végre elvittem szerelőhöz a kocsit EGR tisztításra mert folyamatosan motor control system failure hiba üzenet jött ki minden erősebb gyorsításra. P0238 hibát olvastak ki (turbófeltöltő) és az EGR szelepet.
Sokat olvastam utána és kiderült hogy az EGR a rossz ezért van ez a 2 hiba üzenet.
Ma végre ez orvosolva lett ;) (örökre) most már húz az kocsi ahogy kell.
Ki lettek cserélve a kopott konzolos tükrök is színre fújtakra.
Ja és a MAP szenzor is tisztítva lett...





A nyári kirándulgatások, AlfaCity és egyéb autózgatások után egy nagykanizsai út alkalmával észleletem, hogy nem akar a motor 2500-as fordulat fölé pörögni, majd visszafelé már annyit sem. Itt a fórumon kiderült, hogy mi lehet a baj -komplett üzemanyag rendszer ellenőrzés- , de hirtelen még augusztus 20.-án be kellett szaladnom a városba, ám sajna hazafelé már nem szaladgáltam... sőt, csak poroszkáltam némi füstöt okádva, majd fulladozva... leállva, újra indulva, megint leállva és így tovább... hazavergődtem. Hála Jorjie fényképes útmutatójának, úgy döntöttem, hogy rögtön az üzemanyagtartályban elhelyezkedő egységgel kezdem, mely magában foglalja az első szűrőt és az üzemanyagszint jelzőt is. Kisebb nehézségek árán ki, ill. szétszereltem és rögtön ráleltem a főbűnösre, ugyanis totálisan el volt dugulva minden! Csoda, hogy egy kicsi nafta át tudott azon a sok trutyin jutni, hogy még hazaérjünk, de szerencsére sikerült. Mindent kitisztítottam, majd összeraktam és természetesen minden a legnagyobb rendben működik, sőt... az alapjárati fordulatszám kissé meg is emelkedett. Nyilván az egyre szottyosodó trutyihalmazon keresztül egyre nehezebben jutott át az olaj, hogy táplálja a kicsikét. Ennek is utána nézek. Jó kis szereléssel telt az augusztus 20., de azért estére odaértünk a tüzijátéknéző helyünkre! :)
203000km









4
600
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- 159
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10