Blog
Szép szombat estét. Ma 15 percet kellett beszélnem, hogy a forgalmimat visszakapjam. Mozogtam egy kicsit az autóval. Nem nagyon teszem ezt, mert a lengéscsillapítom még nincs megcsinálva. Intéztem a szélvédő cserét és elindultam a nagynyomású mosóhoz. Rendőrök kint. Áh gondoltam magamban mi bajom lehetne. Le is int. Már látom, hogy az elejét bámulja. :-/ ÉS akkor rákezdtek:
Fordítsam ki valamelyik irányba a kormányt. A gumi állapotát nézték. Xenon nem gyári? Nem gyári. Nem válaszoltam. "D" típúsú rendszám? Be van jegyeztetve? Na mondom komoly. Lekérte az adatait és hát természetesen nem volt. Ki gondolta volna? ( :-) ). Akkor forgalmi nála marad diktálta a fejembe. Mondtam legyen úgy elfogadom és persze igazat adok. Megpróbáltam nem kötekedni. Azzal futottam össze, aki annó a fólia miatt akarta elvenni a forgalmit, de akkor csak 5ezerre büntetett. Emlékezett is rám. Mondta, hogy Attila magával a fólia miatt már találkoztam. Mondom igen és? Leszedtem, mutassam? :-) Nem érdekelte. Azt mondta ez két dolog, ami miatt nem csak figyelmeztethet, hanem ugrik a forgalmim. Húzta az időt. Megjegyeztem neki, hogy két hónap van műszaki vizsgáig és arra készítem fel. De ő csak mondta a kpm vizsgát + hatalmas büntetés, stb. Mondtam neki, ha annyira tartanék tőlük, akkor lett volna 60 helyem, hogy leforduljak előttük. Erre válaszolta, hogy úgyis megtalál a városban. :-)) Egy idő után visszaadta a papírjaim, hogy tegyem le az autót, amíg rendbe nem lesz. De azért megkérdeztem, hogy lemoshatom-e még? Ő nem garantálja, hogy a kollegája az utca végén nem állít meg.
Most a xenon mellett bent van a halogén. A rendszámom a víz alatt van az aknába. Azzal nem tudom mi lesz. Derékig ér a víz. Nagyon nyomják itt a xenon dolgot, de úgy látom a fólia jön vissza a divatba. :-) Mindegy műszakira úgyis kell alakítani még.
Asszony mondta is, hogy van beszélőkém keményen. Kellett. Anyós kérdezte, hogy kiszedem-e az izzót. A PUGba is az van. :-)

Múlthéten hétfőn a rengeteg intéznivalómat időben letudtam Budapesten, hát ismét felhívtam Kollár Szabolcsot, hogy ráér e. Tavaly ősz óta nem jött össze egy időpont. Most végre...Igaz sose eröltettem, lesz ahogy lesz. Én a Gyömrői útról indultam hazafelé, ő Pécelre tartott, még kerülnöm sem kellett, csak épp útbaejteni Pécelt.
Volt előttem is egy "ügyfél", bonyolult ügy volt, eltartott egy darabig. Addig legalább megebédeltem. Mire visszaértem, már kint volt az Eprom a vezérlőből. Sok sok szanaszét heverő turbo közt megkapta az új programot, majd Szabi hihetetlen biztos kézzel beforrasztotta az IC-t. Ennyi. Elmentem egy próbakörre és ámultam. A gázpedál normál használata mellet ugyanaz az autó, semmi változás. De ha kicsit mélyebbre nyomom, átváltozik, kivetkőzik önmagából. Fura, de tényleg ilyen érzés. A békés traktor egyszercsak meghülyül, megváltozik a hangja, és elkezd tolni..és pörögni mint a búgócsiga.
Névleg 136Le és 300Nm, de igazán nem fontos hogy ennyi e. A karaktere nagyon telitalálat lett. Ez a nyugis traktor ha túlinzultáljuk bepörög fíling egyszerűen illik az autóhoz. 140 körül még érezhetően elemében van, 170-ig elég meggyőző. Eddig egy-egy Astra, Focus tudott kellemetlenkedni, most ebből a kategóriából szépen feljött, egy pöccintés a gázon és.....bye :-) És így bizony sokkal kevésbé fárasztó egy-egy utam...miért nem csináltattam én ezt meg már rég...?
GaBcsi-nak, az amore méltán népszerű gumisának hála, a két első - gatyára kopott - gumi cserélve lett. Mostanság IS van mire lapátolnom a pénzt ( lakásfelújítás - többek között ), ezért használt, de jó állapotú ( koptató felett 3-4 mm. ) Michelin-eket raktunk fel. Nyugodtabb vagyok, nem parázok már a vizes autópályán nagyobb sebességnél. A két hátsó Hankook még teljesen faxa állapotú, maradnak.
Régen írtam ide, így pár dolog ami volt/lesz:
Vezérlés csere +történt
- Hepu vízpumpa
- Conti vmsz. +görgők
- vezmódosító felújító "szett" :D
=30-40e+15e munkadíj= ~45-55e
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1276280351-5134-blog.jpg
Azóta nem kerreg, szépen egészségesen jár a motor.
LMM+pill.sz. tisztítás
Antennánál beáztam,javítva.
Ajtóhatároló baloldali cserélve.
Fékek......alkatrész megjött,csere hamarosan:
- TRW tárcsák és betétek előre
- Bosch tárcsák és betétek hátra
- Dot4 fékfolyadék
- +1 pollenszűrő búnuszba (7főn jön meg)
- festéket még nem vettem de holnap az is beesik
Ez eddig ~55e+javítás
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1276280370-5134-blog.jpg
Minden alkatrészt B16A2 (Hondás) barátomnak köszönhetek,aki nagyon jóóóóóárusította nekema cuccokat. Köszi!
Vezérléscserét Czap Péter végezte, vele sajna nem találkoztam mert Vale07 vitte-hozta az autót míg dolgoztam, Köszönet érte Nekik is!
Klímatöltést kellene beiktatni még, de most arra nincs pííííz :S helyette lemostam :D


Ma elmentem a helyi gumishoz, az észlelt vibráció kiszűrése miatt egy kis centírozásra, amiből a két hátsó abroncs leselejtezése lett.
A Goog Year Hydragrip , már nem kapható abroncsok helyére Optigrip papucsok kerültek.
Az újak kerültek előre, s a tavalyi hydragripek hátra
egész más lett az autó



Újabb apró javításokkal próbálkozom. Az első képen látható (pirossal megjelölt) csövet szeretném kicserélni, mert el van repedve. Még nem találtam meg a cseredarabot.
A második képen látható nyílásból hiányzik egy műanyag elem. A másik oldali megvan.Szóval ezt is be kell szereznem.


A mai napon sikeresen levizsgázott a vas. :)
Olaj, szűrők lecserélve, ventilátor előtét ellenállás is új.
Olajfogyás 15e km alatt nem észlelhető.
Elkészült Lucifer.
Munkák:
- ajtóhatároló
- kereszthimba felül bal
- kereszthimba felül jobb
- féltengely-csukló betét
- lengőtámasz
- indexrelé
- fékcső
- fékfolyadék
Tegnap az 51-sen mentem. Haraszti után volt 1 félpályás utlezárás. Kb. 2 percet álltunk ott, majd mehettünk is tovább. Ijedten láttam, hogy az elindulást követően emelkedik a hűtővíz hőmérséklete. Gyorsan fűtés a maximumra kapcsol, ablakok leengedve. Felment elég rendesen! Hú, vazze, most mi lesz?
Majd vissza lemagy normálra. Majd ismét felkúszik! És megint le!
Új a vízpumpa, új a termosztát, új az ékszíj a tárcsákkal! Fenébe!
Szerencsére rövid táv után, - kb. 2-3 km - meg is érkeztem. Víz nagyjából rendben.
Imát rebegtem, hogy a hengerfej is kibírja.
Ma levittem kicsikémet a szervizbe. Rákötötték az infúziót, és kiírta, hogy két fals fel nem dolgozható jelet kap a lambda szondától, és a hűtőventilátor második fokozatának jele is fals. Hiba kiütve, csatlakozók átnézve, tisztítva.
Ezt követően a műszerfalon injektor piktogram vörösen világít!
Csatlakozók ismét szét, pucol, össze. Műszeren minden OK.
És lőn csoda, az autó ismét szépen megy, nem fullad, nem melegszik!
Lehet, hogy nem is szív fals levegőt?
Újra jó lesz a fogyasztása?
Kicsit még bizalmatlan vagyok, de majd meglátjuk!