Blog
Félve ugrottam neki a dolognak. Sokan mondták, hogy nem egy egyszerű dolog ez a jel csere, de szegényt annyira kiszívta a nap, hogy már nem bírtam tovább, és vettem egyet. Állítólag több módszer létezik a jel profi cseréjére, a hőlégfúvós dologtól kezdve, a pajzsleszedős feszegetősig. Én többek tanácsára nem bontottam le a pajzsot, csak két helyen, ami a jel domború tulajdonsága miatt a legmélyebb pont, megfúrtam 5-ös fúrószárral, majd óvatosan ráfeszítettem, és szikével körbevágtam a kétoldalú ragasztót. Kb. 2-3 perces munka az egész. A ragsztó maradékát eltávolítottam, letisztítottam, majd mehetett is vissza az új Alfa-jel.
Alfa-jel első pajzsba: 6.600
...hát igen, megannyi száguldás után kissé megkopott a papucskészlet, de ezt nem nézhettem jó szemmel. Irány a gumis és az első kereskedőnél megvettem a legjobban tetsző gumikat. Kisvártatva boldogan kanyarodtunk be ismerősünk gumis telephelyére bízva a haveri gumicsere alacsonyabb áraiban. A haveri árak még jobban kezdtek alakulni amikoris megegyeztünk a jobb, ütősebb de olcsóbb gumik árában amit ő ad el nekem. Nem volt mit tenni sűrű sajnálkozások közepette visszavittem az ideig-óráig nálam vendégeskedő nem annyira ütős gumikat. De létrejött a jövedelmező üzlet: Amit az olcsóbb gumikon spóroltam azt a nyári felnik renoválására költhettem, de ez már egy másik történet.
Időközben arra gondoltam, hogy engem is magával ragadhatna a tuning őrület. No persze elöször csak apróbb változtatásokat eszközöltem, így lett a motortér világításunk egyszerre sárgából szép kék. Bár a teljes fénypompában mégoly haloványan is sejlik fel a kék fény, mégis megadja a ragyogás eszenciáját.
A balesetünk után kicsit fellélegezén rögtön nekiláttunk a károk helyreállításának. Korban igen, bár színben nem hozzáillő cseredarabokkal orvosoltuk a károkat. A szörnyű időszakon kezdtük túltenni magunkat, bár a munkának még nem volt vége.
Amikor megvettem 2003 november 15-ét mutatott a naptár, rögtön megszerettem ezt a típust: Alfa 75 2.0 TD. Egészen 2005 decemberéig boldogan róttuk együtt utunkat mikoris a jeges úton nagyon közel jött egy konténer, és némi károsodást okozott nekünk. Neki az orra sérült, nekem a lelkem. Máig fájó nyomot hasított belénk az eset.
Hangulatos, családias rendezvény volt, jól éreztük magunkat. Ragyogó napsütés, szép autók, jó társaság... :-)
(És végre letesztelhettem új fotómasinám tudását is...)
:-D
Ma az Alfa Romeo Club szervezésében levő Gorenje Mediterrán partyra mentünk el. A találkozó elsősorban arra volt jó, hogy ismerősökkel beszélgessünk. Rettentő meleg volt, természetesen le is égtem :)
A találkozón részt vett néhány Maserati is. Gyönyörű hangjuk van! :)
Mivel ma van a születésnapom, kaptam egy Giulia TZ2 modellt is. :)
a bal elejénél a felső trapéz lengőkar két szilentjét cseréltettem ki!
Vétel után pár ezer km-el, sikerült végre Bandinak köszönhetően a vezérlés cserét megoldani.
Bár folyamatosan szakszervízben volt az autó, mikor szétszedtük, (mint kiderült, voltak már cserélve előtte a szíjak-görgők-vezérlésmódosító, stb. alkatrészek) látszott, hogy a vezérlés nem volt rendesen a helyén. Nem a kellő szerszámmal, hanem összejelölgetős módszerrel cserélték a szíjakat, görgőket. Bandi tanácsára, én megvettem a 2.0 TS-hez való sablont, amivel a vezérmű tengelyeket abban a pozícióban lehet rögzíteni, ahogy annak állnia kell. A többi célszerszámmal szerencsére ő rendelkezett. Így cseréltünk rajta ketten mindent ki egy hétvégi délelőtt alkalmával, és tettük helyére a vezérlést, és fagytunk halálra többször is a téli hidegben. Ezúton is köszönöm neki a munkát, és segítséget!
Vezérműszíjszett (szíj+görgők): 31.200
Vezérlésmódosító: 42.000
Vízpumpa: 16.800
Balanszszíjfeszítő: 10.200
Balanszszíj: 15.900
Hosszbordás szíj, feszítő, vezető: 30.000
Szelepfedél tömítés: 7.300
Szívó oldali szimmering: 4.100
Paraflu hűtőfolyadék (4 liter): 8.000
1l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 2.500
Usag szerszám a vezérmű tengelyekhez: 19.000
0
445