Blog
Forgalomba helyezés előtt vizsgára gondoltam megkapja a kocsi a nagyszervizt. 4 éves volt a vezérműszij, olajban kb 8e km, szóval esedékes volt. Olajcsere: protec engine flush, olaj jól kicsöpögtetve, új olajleeresztő (alátét gumibetéttel), majd zöld Xado-val feltöltve. Vezérlés: gates power grip és Valeo vizpumpa. A műveletet saját magam végeztem. Mivel DPF-es a kocsi, visszaállitottam a motorvezérlőben az olaj állapotát és a szerviz intervallumot is nulláztam, periódust csökkentettem.



Ma beszereltem Il Topolino-éktól rendelt Novitec Powerrail 6os box-ot.
Azt ígérik, 212Le és 460Nm lesz a gyári adatokból :) Kiváncsian várom
Km:48653

Az elmúlt időben nem történt nagy kaland.
- kapott egy másik bontott MAF szenzort próbára, nagy változás nem történt, de legalább benne hagytam. Szkóppal még nem néztem rá. De legalább tudok összehasonlítani ha kell...
- Május elejére a nyári gumi visszarakás előtt vettem észre, hogy széthullott a baloldali féltengely külső gumiharangja. Szerencsére elég frissnek nézett ki.
- Kapott új lengőkarokat előlre, megszűnt a kopogás.
- Szerelő javaslatára cserélve lett az első féktárcsa + betétek. Sokkal jobb nem lett a fékhatás, de javult.
- Ezeket Szatmárinál csináltattam, mert idő és lehetőségem nem volt vele foglalkozni, meg hirtelen meg rosszkor jött a féltengely gumiharang.
- Közben elengedte a hátsó ajtókon a kárpit magát, ezzel is kell majd foglalkozni.
- Rendeltem hangszóróperemeket, a gyári hangszórókat újra kell peremezni, mert mindegyik pereme elporladt.
- Sajna úgy néz ki utána kell járni hogy a fékfőhenger vagy a fékrásegítő nem okés, mert mióta nálam van a kocsi azóta sose lehetett vele ablaklefejelős/ABS darálósat fékezni száraz úton, ami nem túl szerencsés. Körbe kell tesztelni a vákumcsövet, meg lehet szerezni egy bontott rásegítőt, vagy ezt elvinni felújíttatni....
Kapott 4 új nyárigumit a nyári felnire, így végre a 16 éves gumijait kidobtam. (Semelyik előző tulajt nem zavarta?)
kb. 800km oda-vissza a versenytávval.
PHuBi hibátlanul teljesítette.
14 perccel később érkeztünk, ami 28 pont levonást jelentett.
A tesztekből 105-öt szereztünk, így 77 maradt.
Az első 10-be nem kerültünk be.
A szálloda nagyon jó hely volt, teljes kényelemmel.
Jó hétvége volt, köszönet a szervezőknek!












Nagy vonalakban:
Dugattyúcsapszegek
Gyűrűgarnitúra
Csapágygarnitúra
Hengerfej síkolás
Komplett tömítéskészlet
Vezérlés, vízpumpa
Benzinpumpa
Hosszbordás szijjak
Összes folyadék,szűrők
Váltószimering
Első futómű
Első,hátsó fékek
Vízhűtő
Összeszerelés fázisban...












A kipufogó alapjáraton rázta az autót és nyekergett-nyikorgott melegen, mikor hogy volt kedve. Eleinte nem tudtam honnan jön a hang, úgyhogy kifüleltem. Mondták a cartársak, hogy sokuknál már eleve ez az újabb fajta flexibilis cső van (cserélték), úgyhogy vettem hozzá univerzális csövet, na meg persze leömlő oldali és katalizátor oldali tömítést. A hegesztés után kapott az egész hőálló cink spray-t és visszament a helyére.
Megérte dolgozni vele, semmi rezonancia és nyekergés.


215.000 Km-nél első-hátsó új állítható futómű került beszerelése. Emellett cseréltünk hátsó jobb lengőkart, kapott új féket és felújítottuk a fékmunka hengert. Kapott új stabpálcákat is. Elől cseréltünk baloldalt alsó lengőkart, bal-jobb féltengelyt, fékcsöveket, stabilizátor szilenteket. Ezeken kívül beszereltük végre az új erősített és kevlározott kuplungot, kinyomocsapágyat, kuplungszerkezetet és a kettőstömegűt.
Ezt kb 3 nap alatt sikerült is össze hozni. Első próbakör borzalmas volt, mert folyamat azt jelezte ,hogy nyitva az egyik ajtó pedig nem volt. Ezen kívül valami kopog még a jobb elejében szóval azt újra szét fogjuk szedni. Kíváncsian várom, brutális változás lett a fix ültetés és ez között. Nagyon tetszik és nagyon jó.






Cserélve lettek:
-motorolaj
-olajszűrő
-gázolajszűrő
-levegőszűrő
-kabinszűrő
-hátsó fékbetétek (Brembo)
-hűtőfolyadék
-emblémák
274 500 km


A csomagtér teleszkóp nem tartotta meg az ajtót már. Én meg utálok azon parázni hogy mikor csap le a guillotine...
Vettem egy pár Magnetti Marellit bele.
Beszereltem, ugyanúgy nem tartott. Oke. Gondoltam gyári hibás, visszaküldtem.
Kértem helyette egy pár Stabilust (gyári beszállító) gondolván ez már tuti jó lesz.
Bontom ki, nézem, motorháztető teleszkópot kaptam helyette.
Időközben angol fórumokon kiderítettem, hogy bizony a Zender szárny okozza a problémát. A plusz súlya miatt nem tart a teleszkóp. (170N)
Olvastam ugyanakkor, hogy a 156 motorháztető teleszkópja teljesen ugyanaz a méret, viszont majdnem 2x olyan erős (300N). Vettem egy párat és így már tökéletes.
Végül a 2 Stabilust is megtartottam. Az elsőknek sem ártott már a csere.
Egyébként az kiderült hogy a motorháztető teleszkóp 1998-ig 250N, utána 200N.

