Blog

>> EgyébLaurent // Alfa 146 1.6 TS // 2010-11-07

A mai nap megcsináltam az elektromos tükröket és tankoltam a gépbe. Kiváncsi leszek a városi fogyasztásra.

 
>> EgyébLaurent // Alfa 146 1.6 TS // 2010-11-07

A mai napon vettem meg az autót. A belseje elszomorító, de legalább megvan.

 

Szerda délelőtt Pestországban észrevettem egy másik autó hátulján, hogy a jobb oldali lámpa halványabban világít, vagyis tiszta kéken. Először a trafóra gyanakodtam, hogy megadta magát, de amikor megcseréltem a két trafót, akkor lett biztos, hogy az izzó a hibás. Ma elmentem egy xenon üzletbe, vettem egy izzót, berakattam, és tíz perc múlva már ott sem voltam.

Végre ideértek a még nyáron megrendelt első müanyag sárvédőbetétek (köszönet Erhardt). Kezd körvonalazódni mi is történhetett a gyáriakkal... Gyanús, hogy az előző tulaj (szlovén) hóláncot használt és mivel rosszul rögzíthette, így az mind szét verte a müanyag betétet. Össze volt "stoppolva" dróttal, de engedte a vizet át mint az állat. Sok sarat dobált be azelső lökősbe és ennek egy része a fényszórók alatt távozott, csúnya egy látvány volt...de remélhetőleg ennek mostmár vége :)
Megmostam az acélfelniket is, amikre remélhetőleg jövő hét folyamán felkerülnek a téli gumik is.

>> Szervizaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2010-11-07

Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)

Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő

>> EgyébGIORGIONE // Alfa 145 1.6 TS // 2010-11-07

Már vagy 30 ezret mentem vele,
3-4 havonta ki kell üríteni,
az LMM és az alapjárati motor
azóta is jól üzemel,
pedig csak utángyártottak,
szóval bevált,
a fogyasztás továbbra is átlag 8 L

 
>> Tuning és extraGIORGIONE // Alfa 145 1.6 TS // 2010-11-07

50-50 %-ban próbáltuk ki mindenféle kütyü és állítás nélkül,
megy vele, nem fogyaszt többet, csak parton fölfelé nyomatékszegény,
azt viszont nem tudom miért.
Lehet kipróbáljuk 70-30 -ban is.

 
>> SzervizGIORGIONE // Alfa 145 1.6 TS // 2010-11-07

kipufogó le, nagyonkirályhaverBalázs segítségével teljesen újjászületett - és persze hangolt - rendszer, lengőkar - kormányösszekötő csere, futóműállítás, fékbetét és tárcsák csere, új téli gumi -michelin alpin, megrepedt szélvédő- a jóannyát - javítás, ködlámpa és tolatólámpa javít vmint pollenszűrő és ventillátor-fokozatok csere, indítómotor felújítás, olajcsere, kézifékbowden állítás, hátsó ablaktörlő csere, bal oldali bajuszkapcsoló (a hátsó ködlámpa kapcsolóhibája miatt) csere, bordás ékszíj csere, friss műszaki :-)
Na így már kijön a 120 paci.....

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-11-06

Nem vagyok nagy játékos. De ki akartam magam próbálni asztalnál is azok után, hogy a neten gyakoroltam pár helyen. Persze ez nem teljesen ugyan az a feeling, így élőben sokkal komolyabb és izgalmasabb az egész. Nagyon élveztem a játékot, és így visszagondolva az estére, már azt is tudom, hogy melyik volt az a pillanat, amikor többet gondoltam a tudásomról, illetve a kártyalapjaim értékéről, mint amennyit kellett volna. Viszont elégedett vagyok magammal, mert a döntőasztalhoz is odakerültem, majd végül 26 indulóból a kilencedik helyen végeztem. Gerissimo ejtett ki, róla tudom, hogy magasabb szinten űzi a pókert, mint én, úgyhogy nem szégyen. Főleg, hogy a versenyt Ő nyerte meg. Jó és emlékezetes este volt, a következő pókerversenyre is elfogok menni, ha tudok! Addig is gyakorolok tovább! :-)

>> Egyébferike159 // Alfa 159 1.8 // 2010-11-06

Most vásárolt autómmal a múlt hétvégén tesztvezetős hétvégét tartottam.
a megtett km-ek vegyesen, autópálya, országút, város Budapest.
A legfontosabb adat, amire általában kíváncsi az ember a fogyasztás: autópályán:7.5l országúton:6.5-7l városban:10l, az átlag így 8l körül van.
Ami számomra fontos a fogyasztáson túl, az az autó maga.
Vásárlása, szerelem volt az első beülésre, ami meghatározza viszonyomat az autóval.
A külső: talán a legszebb limuzin ami eddig legurult a gyártósorokról.
Letisztult formák, sportos vonalak igazi olaszos kinézet. Az eleje szinte mindent elmond a tervező hitvallásáról. A sportosság mindenek felett. A számomra egy kicsit negatív:
Csomagtér nyílása kicsi, és nem igazán lehet kinyitni anélkül, hogy az ember ne koszolná össze magát.
Nagyon merev karosszéria, sportosra húzott futómű.
Beülve az autóba mintha egy sportkocsiba ülnék. A sportosság érzetét fokozza a start gombbal indítható motor, a három küllős kormánykerék, feszes ülések.
A műszerfal, az az egyik legjobbra sikeredett műszerfal amit eddig valaha is autóban láttam.
Minden a vezető elvárása szerint van elhelyezve, logikusan és teljesen egyszerűen átgondolva. Mindennek megvan a helye, ott ahol az ember keresné egyébként is. Minden kézre esik, mindent megtalálni elsőre.
Olyan érzés mintha mindig is ebben az autóban ültem volna.
Sok rakodó rekesz nincs benne, kicsi szűk ajtózsebek, kesztyűtartó mérete is lehetne nagyobb, de mindez nem hiányzik mihelyst elindulunk az autóval.
Az 1.8 140le motor relatíve jól mozgatja a 1.5 tonnás karosszériát.
Más tesztek panaszkodnak ennek a motornak a lomhaságára, illetve gyengeségére, de bátran állíthatom, hogy megközelítőleg ugyanazt az élményt nyújtja mint a 120 le disel motorral szerelt változat.
Kíváncsisággal indultam el, mit tud a 140 lóerő kezdeni az 5 sebességes váltóval.
Az első meglepetésre, egészen jól autózható, szinte 50-töl használható 210-ig. Benzineshez képest nem kell visszaváltani előzéseknél, sem pedig hegymenetnél.
Megjegyzem, azért egy hatodik sebességi fokozat elkelne benne, mivel a fogyasztására is kedvező hatással lenne, és nagy sebességnél csökkentené az amúgy sem nagy motorzajt.
A fenti sorok az átlagos, normális vezetési stílusú vezetőkre érvényesek. Nyilvánvaló, hogy ha szeretnénk az autó sportosságából adódó érzetet kicsikarni akkor férfiasan bevallom, vissza kell kapcsolni és talán tényleg kevésnek bizonyul a nyomaték a motorban.
A futómű páratlan vezetési élményt nyújt. Limuzinhoz képest nagyon jól viselkedik kanyarokban, szélsőséges helyzetekben. Kanyarokban, íveken nem nyúlik, nem csúszik, befordul úgy, ahogy a kormánykereket elfordítom. Már már az az érzése támad a vezetőnek mintha egy sportkocsiban ülne, és rosszabb minőségű utakon ez érezhető is. Kissé kemény, de nem zavaró.
A fékek jók, nagy sebességnél használva sem ijeszti meg a vezetőt, pontosan jól adagolhatóan működik.
Kormányzás pontos, kanyarokban semlegesen viselkedik, jól érezhető kapcsolat az úttal.
Ami egy kényelmes, jó kiránduláshoz kell az is megvan benne, Ülések a hosszú vezetés során sem bizonyultak fárasztónak, kemények, jól tartanak. Vezetési pozíció jól beállítható, visszapillantó tükrök nagyok, A műszerek a vezető felé fordulnak, jól és pontosan leolvashatóak az értékek napsütésben is. A műszerek, kezelési berendezések megvilágítása esti, illetve éjszakai vezetéshez nagyon kellemes szín árnyalattal bír, otthonossá teszi az autó belsejét, amiben a gyári hifi berendezés is hozzájárul.
A teszt során összegyűjtött tapasztalat: kissé magas fogyasztás, 6 sebességi fokozat hiánya, kevés rakódó illetve pakoló rekesz, de mindez nem érdekes mert mindezért kárpótol minket az autó vezetési élménye. Szinte ki sem akartam belőle szállni.

2010 11 05