Blog

>> Tuning és extraZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2010-11-21

Megkaptam a páromtól a karácsonyi ajándékomat egy teljes Ti belső képében. Ma be is raktuk. Eszméletlen jó!!!

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-11-21

A hátsó alfa jelről lepattogott a lakk és az embléma is kezdett eltűnni, ezért ki lett cserélve. A hátsó részénél, ahol egy rugó van beakasztva vizet kapott és attól ment szét. A rugó szerintem túl hosszú is lehet, mert már ki is lyukasztotta a jelet. Most nyomtam bele egy kis sziloplasztot, hogy a víz ne menjen bele.

Mivel többen írták a fórumon, hogy mennyire sokat jelent a +50-90%-os fényerejű izzó, ezért gondoltam kipróbálom. A GE +90%-os izzóját (H7) tettem bele, tapasztalatok később.

A fékem egy ideje annyira nyikorgott, hogy az őrületbe kergetett, ezért kapott új betéteket. AZ előző mintex volt, és a brembo tárcsával szerintem nem szerették egymást. Most ferodo ment bele, és végre csendesen tudok fékezni.

Megtörtén a vezérlés cseréje a mai napon. (2010.10.19.)

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-11-20

Az ősz hosszúra nyúlt, halogattam a téli kerekek felrakását. Mégis csak nyáriakkal szebb a látvány! :-) A szerelés szokás szerint GabCsiéknál történt.

>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2010-11-20

Hátsó lökhárítóba beszereltem egy 4 fejes parkoló szenzort, belső kijelzős-hangjelzéses.

 
>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2010-11-19

Beszerelésre került egy ZAVOLI Super Kit típusú AutóGáz berendezés. Így próbálom csökkenteni a havi kb. 300 €uros üzemanyag költségeket.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2010-11-20

Miután a múltkor visszahozta a szerelő az autót, nagy örömömben úgy huppantam bele, hogy a nem kis termetemmel az egyesben hagyott sebváltóba sikerült úgy belerúgnom, hogy a műanyag mechanikája eltört. Ezt 144.800 km-nél cserélni kellett. Az alkatrész hozzá 5700 Ft volt, de darabokra kellett szedni a gépállatot a cseréjéhez.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2010-11-12

144.200 km-nél nagyon hangosan zakatolt már a motor, ezért elvittem szerelőhöz. Kiderült, hogy összefüggésben van a probléma a közel egy éve jelentkező, hideg indítás utáni lassú olajnyomás megérkezésével. Az auto alja fel lett ütve valamikor, és kilyukadt, és az olajpumpa ugyan működött, de a lyukból levegőt is szívott hozzá, ezért volt alacsony az olajnyomás. Végülis VVT-i és 4 gyertya cseréje lett a vége. Plusz akkor már csináltattam egy olajcserét is.

 
>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)