Blog
Ma a viszonylag üres úton, minden sebességhatárt szigorúan betartva 70 km/órás átlagnál 4,3 liter/100 km átlagfogyasztás jött ki bő 100 km-re. (országút, falvak, kisváros)
Hmmm....
update 2017.10.26.
"Normálisan" használva, némi forgalommal fűszerezve ugyanitt 5,6 liter/100km
2017 év vége közeledik, de az autó gyártók egyre inkább arra törekszenek hogy 5 évig használj egy autót utána vedd meg az újat. Minden autós ( Alfás tulajdonosok) tudják mennyire fontos dolog a motor olaj cseréje. Az autó gyártók egyre pimaszabb (szándékosan) olajcsere periódusokat határoznak meg. Az Alfa Romeo Giulietta QV autóm használati útmutatójában 35.000 km olajcsere periódust határoz meg. Ha egy laikus autó tulajdonos ezt betartja akkor 150E km után le is használta az autó motorját. Ez kell az autó gyártóknak. Méregdrága alkatrészek , motorfelújítás de legfőképpen vegyél újat szemlélet. Sajnos ez trend általánosnak mondható és sajnos ez alól a Fiat konszern sem kivétel. Van azonban egy kivétel. Ez pedig a Magyar Suzuki Zrt. Ezen a nyáron vásároltam egy új 0 KM Suzuki Vitara 1.6 benzines motorral. A szervizkönyvben határozott felszólítás 1000 Km első szigorú felülvizsgálat ennek elmulasztása garancia vesztés von maga után. Az autómban 980 Km volt amikor az első 1000 Km kötelező szerviz alkalmával lecserélték az olajat és a szűrőt a 900 km megtétele után. Gratulálok Magyar Suzuki RT !!!! Ezt kellene tennie minden gyártónak persze hogy nem teszik azért sem teszik ! A Suzuki nagyon hosszú élettartamú megbízható és egyszerű 1.6 szívó benzines motorja remek konstrukció És a gyár gondoskodik arról hogy valóban hosszú életű legyen a motor mert maximálisan 15.0000 km enged vagy szigorúan 12 hónapot a motor olaj cseréjét illetően. A közel 10 milliós Alfa Giulietta 1.7 TBi motorra a gyártó 35.000 km ! csereperiódust vagy apró betűs széljegyzetben 12 hónap (talán csak a lelkiismeret furdalásuk miatt ) Hangsúlyozom hogy a 12 hónapot széljegyzetben írja elő tehát az autó laikus tulajdonosa 3 év alatt elkoptatja a Giulietta 1.7 TBI motorját. A dologhoz hozzátartozik az olaj minősége de ez annyira fontos dolog hogy ezt egy másik blogba tenném

Úgy vettem észre, minthe lassabban tekerne reggelente.
Töltés check, az rendben. az áramfelvétel nem nőtt leállított autónál, így jött egy új Bosch akksi.
Kisbarátommal összefogva, egy nagy levegővétel után vettünk két waxot, Soft99 Scratch Remover és Soft99 Kiwami, szumma 19000Ft postával. Megejtettük a szeánszot, reggel f7-től 9-ig tartott a móka, a képen látható a végeredmény. Ha már ilyen szépen indult a nap, akkor feldobtam a téli kerekeket és elvittem azokat is lemosni, hogy ne fékporosan-dzsuvásan rakjam el őket.




Ha már hibrid a turbó, kevlár a kuplung akkor hadd szóljon!
1,2-ről 1,75barra húzott töltőnyomás, +32% üzemanyag. Majd tavasszal meglátjuk, hogy padon mit mutat.
Szerencsére nem lett nagyon smoke&charm-os, bár ehhez kellett az új légtömegmérő is, természetesen Bosch, mert az működni is fog rendesen.. Így lett 50+25ezer Ft a költség.
Végre lett egy kis szabadidőm,így-gondoltam-foglalkozom kicsit az Alfával.Sajnos az évek folyamán lett néhány rozsdafolt az autó alján,amiket le akartam kezelni.Felemeltem csápos emelővel a gépet és drótkefével,csiszolóvászonnal megtisztítottam a problémás felületeket.Zsírtalanítás higítós ronggyal,majd átkentem egy Korrant nevű cuccal,ami meggátolja a további rozsdásodást.Mikor ez megszáradt,lefújtam bitumenes alvázvédő spray-vel.Talán így nem fog tovább korrodálni a felület.
A téli kerekek felszerelését kicsit későbbre terveztem,igaz az ősz elején már szereltettem a téli felnikre új,jó ár/érték arányúnak tűnő Laufenn Fit márkájú gumikat,mert az előző szett már hat éve szolgált és eléggé meg voltak öregedve.
Szóval november közepére terveztem a cserét de észre vettem,hogy a hátsó nyári gumi belső peremén jobb és bal oldalon is csúnya repedés jelent meg.Ezek azok a gumik,amik széle lekopott még az előző Marso-s "szakember" által eszközölt "profi" futómű-beállításának köszönhetően:-((!Ezekkel így már nem akartam menni.
Így felkerültek a vadonatúj téli gumik is.Sokat már amúgy sem kell várni a téli útviszonyokra.
Töltöttem téli szélvédőmosó-folyadékot is a tartályba és ellenőriztem az egyéb folyadékszinteket is.
Amit még meg kell csinálni a hideg idő beállta előtt,az a termosztát csere:egyre gyakrabban esik vissza a motorhőfok menet közben is 70-80 fok környékére.Remélhetőleg a termosztát cseréjével újra állandó 90 fokon fog üzemelni a motor.Az említett alkatrészt már be is szereztem,csak a cserére kell vmikor időt keríteni.
km.ó.állás:157.920
A jobb hátsó hangszóróm elkezdett recsegni, aztán teljesen el is némult. Még a gyári volt benne (22 évet bírt), így ideje volt a cserének.


Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:
- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)
- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.
- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...
- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.
- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)
- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.
- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.
- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.





0
665
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV