Blog
Az autóhoz kapott számlák alapján 2012-ben, mintegy 80 000 km-rel ezelőtt cserélték a vezérlést és a többi hozzá tartozó hóbelevancot, így az eltelt idő indokolttá tette a művelet megismétlését.
Amúgy is illik evvel kezdeni a közös kapcsolatot, hogy biztosan tudjuk mikor mi fog következni, s hol tart épp a szerviztörténet. Került tehát az autóba új vezérműszíj a hozzá tartozó feszítő és vezetőgörgővel, vízpumpa, hosszbordásszíj szintén minden görgőjével, valamint egy új termosztát is - ez utóbbi azért volt szükséges, mert a régi folyton nyitva volt egy picit.
Közben kiderült, hogy a főtengelyszíjtárcsa is elég repedezett, így ha már le volt bontva, ennek is új állta a helyét.
Aztán ahogy az lenni szokott, szerelés közben derült még ki ez az - a legutóbbi futómű javításnál még csak repedezett bal külső féltengely gumiharang már verte ki a zsírt, így ahelyett is újat kapott az autó.
Az első fékek a hamarosan esedékes olajcsere alkalmával lesznek cserélve, addig még biztosan kibírják, de napjaik bizonyosan meg vannak már számlálva. Egy garnitúra Delphi tárcsát már be is szereztem, így ehhez már csak egy garnitúra fékbetétet kell intéznem.
Vettem új pedálgumikat is a fék és kuplungpedálokra, mert a régieket már megrágta a több mint 300 000 megtett kilométer. Utángyártott darabok (az Alfa logót keresve sem találni rajtuk), ennyit biztosan nem is fognak kibírni, mint a gyárik, de minőségüknek megfelelő volt rajtuk az árcédula is.
Végül felkerült a két kígyó az oldalindexek fölé - ez utóbbira már régóta vágytam - mégiscsak így igazán Alfa egy Alfa...







Összeált a két szett kerék végre a téli gumik vásárlásával. Téliben is új szett kínai gumik mellett döntöttem, 225/50R17 méretben. Ár érték arány miatt.
Gumik 67200Ft
Szerelés 6800Ft


Cserére szorult a jobb oldali felső lengőkar, eléggé nyöszörgős volt már, meg gázadáskor és fékezéskor koppanás hallatszott jobb oldalon felül.




Lecseréltem a gyári rádiót egy 2 dines 7" Akai fejegységre, ami nagyon jó áron volt az Extrém digitálnál. Mindig is tetszettek ezek a kijelzős készülékek.
E-bayről rendeltem hozzá egy beépítő szettet, amiben minden benne van. Majdnem annyiba kerül, mint a készülék.
Beépítő szett 24000Ft
Fejegység 30000Ft





Még mindig nincs főtengely!
Megérettek az első kerékcsapágyak a cserére tempósabb kanyarban nagyon megjött a hangjuk. Mindkét oldal csere lett.
231630km






Megjött hozzá a gyárihoz hasonlító duplaküllős kerék készlet, kb. 100%-os gumikkal.
Kerék et3x-es, külön csavarokkal és nyomtávszélesítők nélkül szerelendők...
Powerflex szilentjei miatt cseréltem a felső lengőkart és az alsó lengőkar hátsó nagy szilentjét. Továbbá a kutyacsontokat is cserélten elöl Az Eibach 5mm-es nyomtávszélesítők és stabilizátor rudak meg a Bilstein B8-as gátlók maradtak benne. A komfortfokozat a sokszorosára nőtt a vezetési élmény csökkenése nélkül.