Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kicseréltem a bőrbelsőm, egy másik bőrbelsőre.
1; Légzsákos (a gyári is az volt, így talán ki tudom majd ütni a hibát)
2; Kartámaszos
Szereztem már Audi TT kartámaszt, de macerás lett volna a beszerelés, így a gyári mellett döntöttem.

Rendeltem új szőnyegeket is , Alfa Romeo logo hímzéssel.
Bejelöltem ,hogy vannak rögzítési pontok, küldtek egy csomó patentnak látszó műanyagot, de a szőnyeg nincs kilyukasztva, ami bosszant, meg nem is értem ,hogy lehet rögzíteni igényesen. Akinek ilyen "Főnixes" szőnyege van , felvilágosíthatna...

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kicsit átalakítottam a lámpám (megint).
Mivel hiába a projector, és abban a xenon semmit nem láttam vele akár, hogy állítgattam ezért minek kockáztassak átalakítottam halogénre, a refibe viszont raktam 55W-os xenon szettet, ez az erdő között nagyon jól jön, évek óta így használom az autóim.
Ha már szétszedtem kapott szélességjező, avagy USA modult, eddig nem tudok ilyen 156-ról amibe lenne.
Van eredeti Californiai rendszámom, veszett jól néz ki vele az autó szerintem. Kár,hogy ilyen ocsmányak a magyar nagy dög rendszámok... Ez van.

Szerk. Kikötöttem az angyal szemeket, nem tetszettek, vissza lett csinálva gyári helyzetjelzőre, és kivettem az USA modult is ideiglenesen.

A baloldali ablaktörlőlapát visszafele törléskor elpattogott, ezért úgy gondoltam, hogy a lapátok megértek a cserére.

Valeora esett a választás, meglátjuk majd hogy bírja a strapát. Érdekes, hogy a jobb oldalra nem lehetett ráhúzni az új lapátot, mert a lyuk túl kicsinek bizonyult. Szerencsére egy 5ös fúrófej megoldotta a problémát. :)

KM-óra állása 133 842.

 
>> SzervizMero // Alfa 145 1.8 TS // 2016-04-09

04.03-án vettem az autót egy két hibája volt. de erről korrekt infót kaptam!
tehát cserélve lett: komplett kuplung szett+ kinyomó munkahenger+ váltó olaj+ hosszú bordás szíj

 
>> AutóápolásKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-03-02

Ha már ott voltak a csomagtartóban, akkor elvittem a téligumi garnitúrát egy benzinkút önkiszolgáló mosójába. Felesleges volt. Ezek a benzinkúti mosók annyira le vannak fojtva, hogy képtelenek lehozni bármiről is a koszt. Többek között ezért vagyok kénytelen a kocsit is kézimosóba hordani, mert a nagyvárosban lehetőségek híján nem tudom normálisan lemosni. Szóval a kosz egy részét feloldotta a benzinkúti mosó, utána maradt a vödör víz és rongy. Hihetetlen mennyi koszt összeszedtek a frissen felújított felnik, pedig nem mondanám hogy sokat használtam. A kosz végül teljesen lejött róluk és nagyon szépen ragyognak.

 
>> EgyébKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-03-02

Megálmodtam a felnik sorsát. Úgy döntöttem, hogy felújíttatom őket. Mivel csak a felnipofákon kellett kisebb-nagyobb esztétikai beavatkozást végezni így az előzetes árajánlatkérés után belefért az elképzelt keretbe. Ahhoz képest mekkora parát rendeztek a szakik a felpattogzott festés láttán, végül nagyon profin megcsinálták. Én meg a padkázáson aggódtam, arra meg azt mondták, hogy sima ügy...
Nem értem be ennyivel, rendeltem új felnikupakokat is, mivel azokat is kissé kikezdte már az idő, megfakultak, hámlik róluk a festés. Mivel az itthoni bontókban csak aranyáron kapni ezeket a parányi műanyagokat, ezért az eBay-ről rendeltem őket.
A rozsdás kerékcsavarok helyett is rendeltem újakat, szintén eBay-es beszerzés.
A nyári gumik közül a hátsók már csak ezt a szezont fogják megfutni. A felnifelújítás után oldalcserével kerültek fel.
Költségeim:
- Felnifelújítás, gumi fel- és leszerelés, kerékcsere: 26000 Ft
- Négy új felnikupak postaköltséggel: 10261 Ft
- Új kerékcsavarok postaköltséggel (20 db): 7579 Ft

 

Pont raneztem a km orara mikor 117000 km-t mutatott, ezert szuletett ez a bejegyzes es mert jol nez ki ez a Q2-es oracsoport sotetben is.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-04-08

Idén már használhatatlan állapotúnak nyilvánítottam a JTD-ről örökölt nyári gumikat. Egyrészt közel 10 évesek, ezen túl kezd láthatóan öregedni, repedezni, a belső éle pedig nullára kopott. A téli kerekek se frissek, 8 év körül járnak, minta még ugyan van rajta.

Végiggondoltam mit is szeretnénk. Két garnitúra új gumit egy évi 6e-res városi futásra tökéletesen felesleges venni. 10 év alatt kopna el talán. 20 éves autóra nem biztos hogy jó döntés.
A használt gumi... lehet bejön, lehet nem. A JTD-ről örökölt gumikkal nem lehetett melléfogni, azokat ismertem, de minkét garnitúra a végét járja. Akkor meg már ne legyen használt gumi.
Pár ellenvélemény és a családon belüli pozitív tapasztalat után úgy döntöttem, hogy a TD-t négyévszakos gumival szereltetem fel.

Tudom, többen győzködtek, hogy se nem nyári, se nem téli, nem lesz jó. Biztos életveszélyes döntés azzal egyetemben, hogy magam cserélem a kerekeket és nem nyomatékkulccsal húzom le véglegesre a kerékcsavarokat... :-)

Szóval Vredestein Quatrac 5 lett. Egyrészt mostmár minden gumim Vredestein, a JTD téli és nyári garnitúrájával is tökéletesen elégedett vagyok, nagyon jó gumik.
Másrészt ha már négyévszakos, akkor azon viszont nem spórolok, legyen az élmezőnyből.

Pár 10km tapasztalata 20 fokban. Köze nincs egy téli gumi viselkedéséhez. Nem nyúlik, nem visít. Minden eddigi használt nyárinál lényegesen(!) jobb. Eddig nem bántam meg. Kíváncsi leszek vízen és majd télen mit tud.

Ja és a TD visszakapta a gyári felniket, mégis ez tetszik jobban. Kingának is.

>> EgyébMattee89 // Alfa 159 SW Progression // 2016-03-26

Hol is kezdjem... a nagyszervíz során arra lettünk figyelmesek, hogy a szívósori pillangószelepek tengelyeinél szivárog kifelé a cucc, nem is kicsit. Abban maradtunk, hogy egy következő nekifutásra megoldjuk, nézzek utána hogy mit hogyan. Itt a fórumon tanácsolták a kiiktatást és a ledugózást, és mivel másik szívósort beszerezni nincs kedvem, ezért emellett a megoldás mellett döntöttem. Nagysokára szerelő barátomnak lett egy szabad délutánja, uccu vigyem az autót és ugorjunk neki, estére készlesz... no igen, ahogy azt Móricka elképzeli.... :D az egy délutánból lett három, mivel a szívósor leszereléséhez le kell szedni a nagynyomású üzemanyag oldalt (szivattyúval együtt, melyhez meg kell bontani az egész vezérlést stb), a motor mögötti összes lehetséges alkatrészt, na és így nagy nehezen lejön... :D A dugózáshoz alumíniumból lett forgácsolva megfelelő méretű peremes dugó, ami csapágyrögzítővel és tömítőanyaggal lett a helyére rakva. Természetesen belülről ki lett tisztítva, mert kb 2-3 mm vastag korom állt benne. A visszaszerelés már gyorsan ment, nem kellett annyit matekozni, kb 3 óra alatt egyben volt. 1-2 indítózás után tökéletesen indult. Első tapasztalatok szerint kicsit simábban jár a motor, hosszabb távon még nem próbáltam, a későbbiekben még beszámolok.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-04-06

Csepelen szedték le a téli Michelineket és tették fel a nyáriakat. A levett garnitúrának sajnos nem volt hely, szóval a tárolás egy másik gumisnál sikerült, Miklóson.

Kilométeróra állása: 154 068