Blog
Téli gumi csere alkalmával kiderült, hogy a futómű rossz állása miatt az első gumik belső fele slickre kopott. 2db még használható lett volna, de nem találtam olyan gumit, vagy csak nagyon régieket, ezért, idén, még megelőzve az áremelkedést beszereztem 4 új nyári gumit. A választott végül Vredestein Ultrac Cento lett, 225/45 R17 méretben. Remélem beváltja a hozzáfűzött reményeket.




Olaj, olajszűrő, légszűrő csere.
Generátor szabadonfutó csere.
Km.: 284.142
Eléggé viseltesek volt a az első fékek (a hátsók is cserések majd jövőhéten lesz cserélve) ezért kicseréltem a tárcsát és a betétet is illetve a rögzítő pöcköt Rottinger+Textar kombóra szavaztam eddig úgy néz ki jól megférnek egymás mellett...Mivel a Rottinger tárcsák "agy" része nem volt kezelve ezért lefestettem őket fekete hőálló festékkel plusz állagmegóvás illetve az esztétika oltárán lefestettem a nyergeket pirosra.
Csere nem volt nehéz így jártam el :AR 147/GT/156 első féktárcsa csere
Költségeim:
Tárcsa: 29000 Huf
Betét: 10518 Huf
Munkadíj: Magamnak nem számoltam :)





Miutan elment a Gt-m igy vasarolni kellett masik alfat.
Volt tervben 156-os fl belsos es full fl sw is,hiszen nagyobb auto kell hisz bovulni szeretnenk a felesegemmel.
Ismerem az 56ost vezettem es szukosnek ereztem elol a Gt utan igy elkezdtem a 66ossal szemezgetni,bar regebben is voltra precedens. Neten talaltam egy szepet aztan kiderult itt is fenn van. Valmi belso hang megnezes elotti nap azt sugallta,hogy rendben lesz a vas.
Ugy is lett.. elmentuk megnezni minden oke volt es jott haza :)
Naprol -napra egyre jobban szeretem.
Meretehez kepest sportosan lehet vezetni es a sulyarol nem is beszelve. Tagas es kenyelmes hangtalan csak az 5v hangjat hallani smit imadok. Egesz jol megy,de o is megy majd Mankyhoz egy kis pluszert ;) km: 211370

Már az autó vételekor tudtam,hogy el fog jönni ez a nap.Elöl szolíd nyisszenés nagyobb úthibákon,hátul viszont szinte folyamatos nyekergés.Ez télen a hidegben tovább fokozódott.Gyakorlatilag már onedin kapitány hajóján éreztem magam,olyan hangok jöttek hátulról.Hosszas olvasgatás és tanakodás után a következőkre jutottam.A stab rúd szilenteket polieturánra cserélem,az összes többi viszont marad gumi.Az autó meg van ültetve és nyomtáv szélesítő is van rajta.Nem panaszkodok a menet komfortra.Egy bravábol ültem át,ez még így is egy más kategória.Az úttartása viszont lenyügöző számomra.Na de végetvetve az ömlengésnek.Hátra rendeltem két strongflexet a stabrúdhoz,ami a héten meg is jött.Pénteken elég hamar hazaértem,így gondoltam kicserélem.Aknám nincs,de ez nem állhatta utamat.egész jól indult minden.A szilentek tartócsavarja nem volt berohadva.Hurrá.Ekkor jött az első pofon.A szilentházat nem lehet csak úgy szétpattintani.Sabaj.Még két anya és már le is jött a két stabpálca.Ekkor azért már elszállt az első anyázás,az önzáró anyák miatt.Jól jött volna egy racsnis csillag kulcs.Szóval kivettem az egész stabrudat a kocsi alól.Irány a satu.A régi szilentet egy csavarhúzó és egy fogó segítségével csak úgy kiszagattam belőle.És most kezdődött a szívás.Bő másfél órát birkóztam,de az új szilenteket nem tudtam visszanyomni a helyére.Másfél óra után feladtam ezt a küzdelmet.Egy hidegvágó és egy jól irányzott kalapácsütés,és a szilent ház már szét is ugrott.A rögzítő furatban van összeperemezve.Strongflex beugrott a helyére,majd a ház másik felét is rátettem.Befogtam satuba és némi kocogtatás közben szépen össze is ment a ház.Visszaperemeztem a furatokban,és hurrá kész a fele.A másiknál kihagytam a birkózást,így az kb 10 perc alatt megszületett.Vissza minden a helyére és hurrá.Ma megvolt a próbakör is.Síri csend hátul.
Fangio cartárstól vételeztem ma egy kvázi új belteret - első + hátsó ülések, ajtó borítások, könyöklő. Csodaszép állapotban van minden bőr, az első ülések pedig fűtősek, elektromosak és memóriásak :-) Nem bírtam ki, az üléseket beműtöttem estig (egy légzsák csatlakozót majd babrálnom kell), majd a héten valamikor a többire panelre is sort kerítek.
Vásárlás utáni első nagytakarítás során készítettem pár képet, bár nem lettek túl jó minőségűek, köszönhetően a fénycsőnek.





Tegnap reggel indulás előtt vettem észre, hogy a két végén a ragasztás végleg elengedte. Gyors megoldásként kék ragasztó szalaggal rögzítettem.
A talin megnéztem a ragasztott rendszámokat és arra jutottam, hogy sima felületre ragasztva ott marad. A Giulietta tartója viszont nem sima, így a víz alá tud menni. Az elméletemet igazolja az is, hogy az összes ragasztó a rendszám hátulján maradt. A műanyagon csak nyomokban. Érdekes, hogy a középső részét még így is alig tudtam lefeszegetni, csak a két vége lefegett.
Első lépésként simára csiszoltam a műanyagot. Higítós, acetonos, majd féktisztítós tisztítás után újra ragasztottam. Hajszárítóval sokat melegítettem.
Ott is maradt. Kíváncsi leszek, hogy meddig.
Miközben csiszolgattam a kutyus az ablakon keresztül szemmel tartott :-)







Két és fél év alatt most először "hagyott cserben".
Péntek reggel beültem és amikor ki akartam tolatni a garázs elöl már éreztem a váltón, hogy valami nem stimmel. Próbáltam rükvercbe rakni de semmi... Csak 3-as és 4-es volt a kocsin. Bíztam benne, hogy "csak" váltó rudazat és ezzel hagytam is a dolgot, mivel mennem kellett melóba. Ahogy haza értem du, azzal kezdtem, hogy kitoltam a kocsit a garázs elöl, majd 3-asba szépen óvatosan elevickéltem apóshoz (ott van akna).
Alánéztem és rögtön láttam, hogy bizony váltó rudazat. El tört az egyik... Akinek van 155-öse tudja, hogy új alkatrészeket ehez egyre nehezebb kapni, a rudazat pont ilyen... mivel nem volt, és elérhető távolságba bontva se találtam, így alternatív módszert választottam: heggesztés. Találtam is egy embert aki tudott alut heggeszteni, szépen megcsinálta, vissza dobtam a helyére és már működik is :)




0
743