Blog

Némi matekolás és szívszaggatás után úgy döntöttem, hogy márpedig télire is alufelnim lesz, mert ezen a szép formán barbarizmus az acélfelni pőrén, dísztárcsával meg alig volt különbség a két megoldás ára között. Végül egy szépen felújított klasszikus tojástartó dizájnos felnit vettem 50ezer viktoriánus valutáért. A nagy csoda az volt, hogy a Toyota acélfelnijeit bevették a munkadíjért cserébe, amikért én magam egy fillért nem adtam volna, de ők a szagemmerek, ők tudják. Gumiból a Toyotáról levetett Pirelli Snowcontrol2 lett felrakva, mert méretben "stimmel" a 195/60R15 ehhez az autóhoz is, eladni nem lehetett volna értelmes pénzért és egy szezont még vígan elfut 5mm mintával. Majd jövő télre kap új, méretes gumit.
(február 12-ig sikerült kb 2000km-t menni vele, úgyhogy jóformán nőtt rajta a profilmélység :P )

Persze tervezett ;)
DZ-ékhez ment az autó nagyszervizre, mert a telefonon megbeszéltek és az árajánlat is alátámasztotta a sok helyről hallott ajánlásokat. Ezt így utólag meg tudom erősíteni, minden rendben ment, aggódó hülyeügyfél-kezelésből is csillagos ötösre vizsgáztak :D
A következők cserélődtek: gyári vezérlésszett, vízpumpa, szűrők (olaj, levegő, pollen, gázolaj), Motul motorolaj, Tutela váltóolaj, Paraflu fagyálló, Bosch izzítógyertyák.
Emellett kértem egy megbontásos belenézést és ha szükséges, tisztítást, de szerencsére nagyon jó állapotban van a motor, így tisztítani nem is volt szükséges. Szép a hangja, halk is, nem inkontinens, szóval szerették és meghálálta.
Ugye az autót azzal a hibával vettem, hogy nem égett a gyári xenon jobboldalon. A probléma arra volt visszavezethető, hogy a fényszóró több helyen repedt volt, ezért megállt benne az eső- és mosóvíz, ami kiütötte a trafót. Az akváriumi állapotok megszüntetése érdekében a fényszóró elkerült a szervizhez közeli Hüllő Kft-hez, akik 5000Ft-ért befoltozták. A saját trafója menthetetlen volt, de szerencsére a vateráról vettem egy -amúgy szétgányolt- balos lámpatestet "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással -dobpergés- 12500Ft-ért, postával együtt. Szerencsére ennek a trafóját felcsattintva a kipofozott fényszóróra egyből fény gyúlt a szemében, így a szívemről is leesett a nagy kő. Ha már ilyen sikeresen abszolváltam a lámpa újraélesztését, akkor legyünk urak alapon -meg ne szopassuk se magunkat, se a szerelőt- rögtön kicseréltük az összes izzót mindkét fényszóróban, hogy ne kelljen ezért leszedni a lökhárítót a közeljövőben.
DZ-éknél az összes alkatrészért (izzók is) és a munkadíjért 185ezret hagytam, így jön ki a végösszeg.

>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-02-15

Kap az autó egy AppRadio 3 (SPH-DA110) Pioneer head-et, csak érkezzen meg, ahogy elvárom...kábeleket még be kell szerezni hozzá.
Ára 200millió...a másik kocsi projektje emiatt pihen...következő hónapban folytatódik.

>> Tuning és extraCsöri // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 170 LE Distinctive // 2016-03-15

Miután megérkeztek az elemek a fényezőtől, gyorsan fel is dobtam őket a gépre. A Zender cucc iszonyatosan méretpontos. Semmit nem kellett igazítani, minden ív, csavar illeszkedett a helyére.

 
>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-02-12

@173.300km
Már a vásárlás óta érlelődött ez a mértékű karbantartás, végre találkoztam egy olyan szerelővel aki lelkiismeretes és keni vágja a munkáját maximális lelkesedés mellett. Az egész úgy kezdődött, hogy az ex-szerelőm megjegyezte még november végén, hogy szar az aksim, lassan cserélni kellene, mert nehezen indul az autó. Tényleg nehezen indult, főleg rövid távú utak után. Volt egy alkalom, hogy a munkahelyem közelében járt, és megkértem ugorjon már be, hogy mérjünk egy töltőfeszültséget. Gondoltam, hogy nem az aksi a szar, amikor néha pislákolnak az izzóim, mert nem kapnak egyenletes feszültséget. Hát 13,9V volt a töltés... nem fényes.

Az alsó lengőkarok is nyiszogtak annak rendje és mondja szerint, volt szerelőmet idézve "kicsit lógnak a gömbfejek már mindkét oldalon". De csak jobb oldalt nyiszogott. 7000Km-et ment el így az autó minden féle probléma nélkül.

Megegyeztünk, február 2-án adom át a verdát, kb 300e Ft-ot tudok szánni a rendberakásra:
- első alsó lengőkarok
- generátor felújítás
- egr+dpf off
- segédvázkeret rozsdátlanítása
- olajak+szűrők
- 2 tubus Xado a váltóba.

1. nap
Annyit érdemes tudni, hogy imádja amit csinált, már a meló előtt egy héttel mondta, hogy leszedte a motorvezérlő progimat, meg is van írva egy jó kis chip is a motorhoz. Első nap ezzel telt el. Ugye EGR+DPF kiírva, és extrába felmászott a vezérlő progi, mert hát szerinte egy probléma van a kocsimmal: "gyenge mint a harmatos libafos" :D 150LE + 320NM programot írt rá.

2. nap
Második nap jöttek a bonyodalmak. Bontódik le a motortér:
- segédvázkeretet nem elég fényezni, lakatolni kell, több helyen el van repedve. (mostmár tudom mit basztam oda a Békés megyei úton... legalább nem a kartel ment)
- turbómból ömlik az olaj. (na ez rohadtul mellbevágott. Nem számítottam rá, hogy a turbóm hamarabb hal meg mint a kettős tömegű vagy a váltó...)
Sógoromtól sikerült szerezni olasz gyártmányú új turbóközepet, 64.000Ft.


4. nap
Turbó alkatrész megjött, turbó szétszed, kitakarít, geometria kitakarít, turbó összerak, öröm és boldogság. Bár lehet, hogy lesz még gond, nem biztos hogy a digó alkatrész beválik.
A turbó halálát az okozta, hogy a szívócső normál esetben fémöntvénnyel csatlakozik be a turbóba, nálam ez műanyag volt. A 3 tartó csavarból 1 hiányzott, 1 ki volt lazulva, és idegen dolgokat (homok) bírt felszívni a résen keresztül.

5. nap
Közben rozsdátlanítás. A segédvázról a rozsda átterjedt a szervó csövemre és pár karosszéria elemre. Lelkiismeretesen lepucolta, cink spray meg rücsi (nemtudom ez e a hivatalos neve, azt az alvázvédős fekete szurok jellegű cuccot nevezte így) .

Megjegyzés: kell szereznem egy bal első kerékdobot, mert ki van törve nekem egy rész, és ott jut be sok finomság ami elősegítette ezt. Hogy mi történt a kerék dobbal, azt isten se tudja, mert az autó eleje nem volt törve.

6. nap
Mert hát vasárnap se képes leállni.. :) A vadi újnak ható segédkeret visszakerült a kocsi alá, felkerültek az új trw lengőkarok, végre újra a saját lábán tudott állni az autó.

Generátorról még semmi infó.

7.nap
Generátorra várás... Olajak, szűrők cseréje. Selénia 5w40 Diesel a motorba, Tutela GI/R a szervóba, Tutela Car Matryx 2,5L + Xado a váltóba (az elvileg 7000km-t futott Castrol TAF-X Colás üvegbe leengedve kb Coca Colának is hatott, olyan fekete volt)

8. nap
Este.. kész a generátor. Dióda híd, feszültségszabályozó és csapágycsere. Szóval alig volt beteg. /Irónia vége
Generátor felrak, motor beindít. Az jó jel hogy a turbó nem esett szét. Generátor nem tölt semmit... Kurv@anyázás. Úgy adták vissza, hogy nem tesztelték le. Megígérték, hogy másnap ezzel kezdik a Ferwill-nél, csak hát szorított az idő, mert másnap délután már futómű állításra, meg a dpf fizikai kivételére volt hivatalos az olasz kislány.

9. nap
Generátor visszavisz, szar volt a feszültségszabályzó. Meg kiderült, hogy a "jóazmég" kategória generátor szabadonfutó még sem olyan "jóazmég". Na gyors Unixból polcról szereztünk egy Valeo szabadonfutót. Kocsi összerak, töltőfesz 14,3V. Boldogság! Na nyomás van az ismerőshöz, mert így is késés van már.

Futómű beállítva, kocsi fel, kikapja a DPF-et, és ott liheg a kipuffos nyakában, hogy kurv@ szépre a hegesztést ám! 3 óra munka és sok "szarolasz" után bent a 21. századi részecskeszűrő (nyíl egyenes acél cső).

Apróságok vannak már csak hátra, a motor burkolat, hővédő lemezek visszarakása és teszt. Nyugodtan várok otthon. Este 8-kor üzenet, hogy kell-e akkor a kocsim, vagy ott rohadjon el az udvarában, mert hogy kész van. :D Alig vártam másfél hét után, hogy végre vezessek. Na mentünk egy kört a városban, miközben vezetett. Hát, mintha ki lett volna cserélve az autó. Iszonyatosat gyorsul az eddigi állapothoz képest, megszűntek a nyiszogások, a súrlódó rossza hangok, a motorról csak alapjáraton hallani, hogy ez bizony dízel. Nem bírtam levakarni a vigyort a képemről. Mióta megvettem az autót most végre azt érzem, hogy ez egyben van, ahogy lennie kell. Most már csak apróságok vannak hátra.

Amik kiderültek az autóról:
- nem volt törve az eleje, jobb hátul volt csak fényezve három elem, amiről tudtam, mert körbe lett mérve a kocsi vásárláskor.
- az összes tárolót átnézve a kilométeróra 99% hogy valós értéket mutat (wow!)
- az a jelenség, hogy padlógáznál a turbónyomás felszalad, leesik, majd újra felszalad nem EGR hiba volt. Ilyen volt a gyári program.

Költségek:
370e Ft
64e Ft a TurboRail közép.
6e Ft a 2 tubus Xado adalék+posta.
Összesen:
440e Ft

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-02-12

A vásárlás óta nem volt tökéletes az aksi, ezért most kicseréltem nem töltögetem tovább.

Bosch 100 Ah

>> Egyébszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-11

Sziasztok!

Először is, sikerült beszereznem egy felragaszthatós Alfa emblémát hátra, a mostani kifakult helyett, ill. egy szivargyújtós USB töltő egységet, aminek nagy haszna lesz.

A jó hír, beszéltem a kereskedővel és jó fej volt, a porlasztó cseréjét, és az elromlott légtömegmérő utáni kis computer egységet is állja, ami cirka 50 ezer forint lenne / volt, mert a computer már ki lett cserélve.

Jövőhéten megyünk másodszor szervizbe, akkor lesz a 2. porlasztó kicserélve, egy felújított bemért darabra, illetve a turbó ki lesz tisztítva, és a kipufogórendszer átnézve.

Folyt. köv.

Bence

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-11

Megvolt az első optimalizálás. A kocsi már 200 lóerő körül van. Az ezután következő projektek:kuplung kevlározás,turbó felújítás!

 

Kemény nap volt a mai az életünkben. Azzal indítottam, hogy összeraktam ismét a féltengely csillagot. Szerencsétlen módon a szilon betét 50 km-t bírt ki, ez éppen annyira volt elég, hogy elvigyem műszakira. Most ideiglenesen bekerült fémből egy betét, remélem ez kibírja a hétvégét. Szétszedéskor sikerült véletlenül a csuklót lehúzni a tengelyről, ami kis galibát okozott később. Keservesen összetoltam a csuklót a tengellyel, de nem akart valami könnyen helyére találni. Gondoltam jól van, majd összeszereltem az agyat, feldobtam a kereket. Javítás közben belefért egy kis autóápolás is, ugyanis kiporszívóztam végre. Miután ezekkel a dolgokkal készen lettem, gondoltam mehetek haza. betoltam a rükvercet és go... gondoltam én. Miután kiértem a munkahelyem udvaráról, valami csörgő-csattogó rettenetet hallottam a bal első keréktől. A váltó 1-ben, a kuplung felengedve és állok egy helyben. Mennyei érzés ez délután 15:50-kor, 8 óra munka után. Gyors segítség kérés, de sajna senki nem tudott rajtam hirtelen segíteni. Végül faterom szállt a buszra és hozta magával a tévedésből vásárolt 166 féltengelyt is. Mire elért a munkahelyemhez, én már szétszedtem a komplett féltengelyt. A biztosító karika tört el és mikor teljesen balra fordítottam a kormányt, akkor kicsúszott a csuklóból a tengely. 10 perc alatt össze is lett rakva a féltengely, úgy ment a helyére. Az ideiglenes javítás miatt kicsit bizalmatlanul és félve indultam a 20 km-s útnak, de végül nem lett semmi baj útközben. Holnap élesben megy a dolog, kíváncsi vagyok mit sikerül kibírni a féltengely csillagnak.

 

Kicsit kopottak voltak az emblémák, most először nem gyárit raktam fel, elégedett vagyok vele.