Blog
Vannak olyan évfordulók, amikről nem szabad megfeledkezni... és mégis megtesszük néha. Én szerencsére nem megfeledkeztem róla, mindössze kicsit később jött a lehetőség a blog bejegyzésre.
A bejegyzés apropója pedig az, hogy az én kis piros autóm elérte hivatalosan is a Youngtimer kort :-) 1996 január hónapban gurult le a gyártósorról és kezdte meg hosszú életét. A nagy szerencséje, hogy az elmúlt 13 évet nálam töltötte és ez nem múlt el nyom nélkül :-D Megkapta mindazt amit csak lehetett, kívül belül szépült, épült és elérkezett az idő, amikor ezt a törődést meghálálja és falja a kilométereket. A mai napig irigy és csodálkozó tekintetek követik a kis GTV útját és igazából senki nem érti, hogy 20 évesen hogy lehet egy ilyen autó ennyire friss, modern és gyönyörű! :-) Hát erre a receptet a GTV tulajok és Pininfarina mester tudja. A többiek pedig csak vágyakoznak erre a receptre :-)


Nagykanizsai cartárshoz kerültek a nyári gurulók egy szép faceliftes 156kombi alá...
Olaj, szűrők és két stabpálca hátul. Km. állás: 174650. A műveletet most is az Alfariumban végezték, köszönet!
1-2 hónapja, leginkább melegen hallani lehetett kattogó/csörgő hangot. Terhelésre/padlógázra ez erősödött. A legnagyobb korrekció melegen 1.8 mm3 volt. Ez önmagában nem jelent semmit. Majd amikor ránéztem, a DPF regenerációk átlagára, bebizonyosodott amire gondoltam. 310 km-t írt (általában 600-700 között szokott mozogni)...úgyhogy valami nem klappol az üzemanyag rendszerben. Szerdán el is vittem egy dízel szervízbe, ahol rádugták a hiperszuper Bosch gépet és láttuk, hogy a korrekciók valóban nem fényesek. A kocsit ott hagytam, hogy próbapadon is le tudják tesztelni. Délután hívtak, hogy meg van az eredmény....mind a 4 porlasztót fel kell újítani. Levert a víz, mert azért mind a 4-re nem számítottam, de persze mondtam, hogy mehet a dolog. Másnap hívtak, hogy kész az autó és elvégeztek egy ultrahangos tisztítást is a nyomásszabályzó szelepen. A motort mint ha kicserélték volna...szebben indul, szebben/halkabban jár, rugalmasabb is lett egy kicsit.
Az előző tulaj valószínűleg sz*rt rá, hogy milyen szutykot tankol, ezért hasaltak el viszonylag hamar. Tőlem eddig is, de most meg aztán pláne, hogy prémiumot kap.
Üa. szűrő cserélve.
A csomagtartóban, a kesztyűtartóban "sötét" volt és a sminktükör világítás sem volt túl fényes (ezt harmincon túli férfiként kardinális problémának tartom XD ).
Nagy örömömre csak az izzók voltak kiégve. Itt is. Cserélve.
A régi rádiónak nem volt baja, csak az akksit szívta le folyamatosan és nem szólt, egyébként sem a gyári rádió volt már, hanem valami egyszer használatos Tesco-s márka. KENWOOD KMM-101GY fejegység került a helyére, a műszerfal világításhoz passzoló zöld gombsor világítással!
Már az autó megvásárlása előtt a Jézuska meghozta az Osram DRL 401 szettet. Beszerelését magam megoldottam. Hozzáteszem, nekem 4 órámba került.
Autós filmeken szocializálódott fiaink konzekvensen transformers világításnak nevezik az új szerzeményt.
A jobb oldali helyzetjelző és a bal oldali rendszámtábla világítás kiégett. Ha már cseréltem, kicseréltem mindegyik párját is.
Vásárláskor a műszerfal világítások fele nem működött. Az itt olvasott infók összegyűjtése után 2,3 Wattos rizs szem izzók beszerezve. Az összeset kicseréltem, az ajánlások alapján a klíma panelbe forrasztva kerültek.
Az első gumik kapufák voltak. 2 db Barum Polaris beszerezve, szerelve.