Blog

>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-02-20

Néhany évvel ezelőtt az utastér és a csomagtartó világítását LED-re cseréltem. Eljött az ideje, hogy a műszeregységbe és a középkonzolba is LED-ek kerüljenek. T5-ös SMD ledek kerültek mindkettőbe.

 
>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2016-02-20

Építettem egy mp3 adaptert a hamutálba.Alapjában véve jó volt,de kicsit halk lett és sok volt az alapzaj.Egy kedves cartársnő is hasonlót tett a 147-esében,és Ő nem panaszkodott ilyesmire.Jött a megvilágosodás,ez az e-bayos adapter bűne.Mivel nem volt ökör összeg az Ő kütyüje sem,és hazai a forrás gondoltam egy próbát megér.Meg is rendeltem,és 2 nap múlva már itt is volt.Amit gyanítottam beigazolódott.Ez bizony nem fér be a hamutál helyére.Viszont szétszedhető.Gyorsan a tettek mezejére léptem hát.A "hatalmas" fém házban 2 panel van.Egy elöl és egy hátul.A két panelt egy szalagkábel köti össze.Felcsillant a remény,befaragom.Az első panelnek vágtam elölapot ami illeszkedik a hamutál tetejéhez.A hátsót kétoldalú ragasztóval felragasztottam a hamutál egyik oldalára.A táp és a jack csatlakozót szétvágtam.Ezekből egyenes volt itthon nekem.Átforrasztottam őket,hogy a dugóra merőlegesen álljanak a kábelek.Ezzel is nyertem 1 centit.Határeset lett.Épp becsukódik a hamutál.Gyorsan visszaszereltem mindent az autóba,és próba.Bekapcsoltam mindent,és zene nélkül 50-ig tekertem a fejegységet.Hurrá.Nincs alapzaj.60-nál jelentkezik már valamennyi.Akkor jöjjön a mjuzik.Ismét hurá.Tényleg hangosabb mint a rádió.A negatívum annyi csupá,hogy az sd kártyát ki kell venni,ha be akarom csukni a volt hamust.Egy kijelző is jó lett volna ha van rajta,de hát ne legyünk telhetetlenek.Ennek ára tizede a loudlinkének.Ennyire nem zavar,hogy nem látom sehol a számcímeket.Zene projekt azt hiszem ezzel egyenlőre a végére is ért.Köszönet mégegyszer Skorpiocicamica kartársnőnek.

 
>> Autóápolásberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2016-02-20

Volt egy szabad hétvégém,így nekiláttam a régóta tervezett nagytakarításnak.A patentcentrum.hu-rol beszereztem tartalék patentokat.Gyorsak és korrektek.Ha egy kosár még segítené a rendelés menetét az maga lenne a menny.De így is elöl vannak nálam a webshoppos ranglistán.A két hátsó ajtómban 160 mm-es hangszórók vannak.Ezeket az előző "gondos" gazdi csak úgy huszárosan beakasztotta 2 csavarral.A hangszórók vezetéke mind a 4 ajtóban meg volt toldva,mivel a gyári saru nem passzolt a hangszóróra.Ez is roppant szakszerű volt,a rátekerem szigszalag módszerrel.A két hátsóhoz vágtam 5-ös rétegelt lemezböl beépítő keretet.Ezt 4 csavarral felfogattam az ajtóra,majd erre másik 4-el a hangszórót.A vezetékeket is rendbe tettem.A toldalékot ráforrasztottam a hangszóróra,és kapott rendes sarut is.A forrasztásokat lezsugorcsöveztem.Így viszonylag könnyen cserélhetők,de stabil a kötés.Nem mintha ez tervben lenne.:)Az első ajtóban lévő magassugárzók is zörögtek a helyükön.Ezek is kaptak melegragacsot.A kárpitok is elég gyászos állapotban voltak.A behúzónál lévő fém lötyögött zörgött mindegyiken.Meghúztam a csavarját és adtam neki egy kis meleg ragasztót is megelőzve az újabb kilazulást.A kárpitokat átsúroltam mosószodával.Sokat dobott rajta,főleg a szürke részen.Gyakorlatilag az összes cipőnyom és szutyok le jött róla,csak a kléder nyoma látható picit.A plűss betétek is málottak rendesen,ahogy illik.Lefaragtam hát öket a kárpitrol.A plüss alatt lévő szivacs porladt szét mindben.Leszedtem a plüsst,alaposan lekeféltem a szivacs maradványokat a műanyag vázrol és a plüssröl is.Ezután pálmatexxel ujraragasztottam a szövetet.Kicsit keményebb lett mint a szivacs nélkül,de nem zavar.A panelokat kétoldalú ragasztóval és melegragaccsal visszaragasztottam az ajtókárpitba.Pótoltam a hiányzó patentokat.Ajtonként átlagban kettőt.Megragasztottam a hangszigetelő szivacsot is.Most csend és tisztaság honol az ajtók környékén is.

 
>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2016-05-21

2018.04.22.
Mindig is tetszettek a sárga ködlámpák, de nem azok, amiknek telibe van fóliázva a búrája. Az valamiért nagyon nem jön be. Ezért - hogy ne legyen túl egyszerű - úgy döntöttem, hogy a foncsort fogom csak befóliázni! Ebay-ről rendeltem sárga fóliát hatalmas összegért. :-D Aztán végül nem én csináltam, hanem ismét William barátom sietett a segítségemre! :-) Szuperül megcsinálta, nagyon szép lett! Köszönöm neki itt is a segítséget! :-)
Ktg.: 630,-

2016.05.21.
Rendeltem Ripca J.P.T. 2 pólusú csatlakozókat és gumi záróelemet a befecskendező szelepekhez, mert már igen csak eljárt felettük az idő. A csatik széttörtek már, a gumik meg ronggyá szakadtak. Most szépek. Kapott még az alapjárati moci és a folytószelep érzékelő is új csatit és gumit.
Ktg.: 5536,-

2016.01.18.
Egy kis kihagyás után sor került a szívósor fényezésére is. Ezt már Schneider Péter okozta. Próbálta eltalálni a szelepfedél színét, elmondása szerint nem volt egyszerű, de szerintem sikerült. Szép lett. :-)
Ktg.: 25000,-

2015.12.26.
Nem tetszett a rendszámok felfogatása. Elöl a 2db csavar nagyon rondán nézett ki, hátul pedig még a vásárláskor az autókereskedés által feltett rendszámtábla keret volt fent. Csúnya volt és zörgött. Kétoldalú ragasztóval nem akartam feltenni a rendszámokat, mert nem bízom ezekben a cuccokban, így maradt a csavar. De az meg nem szép, ha látszik, így vettem redőnyös boltban csavartakaró kupakokat. Na így már szép. :-)

2015.02.08.
A motortér rendberakása nem merül ki abban, hogy lefestjük a szelepfedelet. Néhány alkatrészt úgy gondoltam, hogy horganyoztatni fogok. Így is lett, de a néhány alkatrészből rengeteg lett. És még nincs vége. :-)
Ktg.: 10000,-

2013.12.29.
Jött az agymenés, hogy rendbe kellene tenni a motorteret és ezen a napon meg is kezdődött a szelepfedél átfestésével, mert már eléggé lepattogzott a piros festék. Kapott egy alapozást, aztán a színt, majd a csíkok és a felirat polírozva lett. William barátom keze munkáját dicséri. Nagyon szép lett, de pontosan nem tudom, hogy milyen szín is ez. Bordó. :-)
Ktg.: 5000,-

 
>> SzervizGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2016-02-06

Egyik pénteken (január 29) a mélygarázsban nem indult szépen a kocsi. Felhúzott és rá is írtam Ferkére, hogy csináljunk vele valamit.
Vasárnap leadtuk a kocsit.
Nyomásszabályozó szelep volt a ludas, illetve 4 gyertyát is cserélt. Pénteken elvitte futóműveshez is, aki megállapította, hogy az első futómű rendben van, viszont hátul a stab pálcák és a szilentek már cserések lesznek, az nyekereg féloldalas mozgásra (feljáróra felgurulás közben). Szombaton érte mentünk és hazahoztuk. Már jobban indul.

Nyomászabályozó szelep: 25.000 Ft
Gyertyák (Bosch): 5300 x 4 db: 21.200 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft
Futóműves: 2000 Ft

 
>> SzervizGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2016-01-26

Január 24-én vasárnap Zéhez került újra az autó (Tozonak elvittem a váltó bowdenemet, de végül nem kellett. Az autóját rakták össze vasárnap.), mert visszahúzó tekercsre tippeltünk az indulásnál fennálló fura hangnál. Keddre ki is cserélte Zé, de a hang megmaradt. A lendkerék lesz a ludas, cserélni kell idővel...

 
>> EseménySKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2016-02-19

Vannak olyan évfordulók, amikről nem szabad megfeledkezni... és mégis megtesszük néha. Én szerencsére nem megfeledkeztem róla, mindössze kicsit később jött a lehetőség a blog bejegyzésre.

A bejegyzés apropója pedig az, hogy az én kis piros autóm elérte hivatalosan is a Youngtimer kort :-) 1996 január hónapban gurult le a gyártósorról és kezdte meg hosszú életét. A nagy szerencséje, hogy az elmúlt 13 évet nálam töltötte és ez nem múlt el nyom nélkül :-D Megkapta mindazt amit csak lehetett, kívül belül szépült, épült és elérkezett az idő, amikor ezt a törődést meghálálja és falja a kilométereket. A mai napig irigy és csodálkozó tekintetek követik a kis GTV útját és igazából senki nem érti, hogy 20 évesen hogy lehet egy ilyen autó ennyire friss, modern és gyönyörű! :-) Hát erre a receptet a GTV tulajok és Pininfarina mester tudja. A többiek pedig csak vágyakoznak erre a receptre :-)

 
>> EgyébMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2016-02-19

Nagykanizsai cartárshoz kerültek a nyári gurulók egy szép faceliftes 156kombi alá...

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2016-02-19

Olaj, szűrők és két stabpálca hátul. Km. állás: 174650. A műveletet most is az Alfariumban végezték, köszönet!

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2016-02-19

1-2 hónapja, leginkább melegen hallani lehetett kattogó/csörgő hangot. Terhelésre/padlógázra ez erősödött. A legnagyobb korrekció melegen 1.8 mm3 volt. Ez önmagában nem jelent semmit. Majd amikor ránéztem, a DPF regenerációk átlagára, bebizonyosodott amire gondoltam. 310 km-t írt (általában 600-700 között szokott mozogni)...úgyhogy valami nem klappol az üzemanyag rendszerben. Szerdán el is vittem egy dízel szervízbe, ahol rádugták a hiperszuper Bosch gépet és láttuk, hogy a korrekciók valóban nem fényesek. A kocsit ott hagytam, hogy próbapadon is le tudják tesztelni. Délután hívtak, hogy meg van az eredmény....mind a 4 porlasztót fel kell újítani. Levert a víz, mert azért mind a 4-re nem számítottam, de persze mondtam, hogy mehet a dolog. Másnap hívtak, hogy kész az autó és elvégeztek egy ultrahangos tisztítást is a nyomásszabályzó szelepen. A motort mint ha kicserélték volna...szebben indul, szebben/halkabban jár, rugalmasabb is lett egy kicsit.

Az előző tulaj valószínűleg sz*rt rá, hogy milyen szutykot tankol, ezért hasaltak el viszonylag hamar. Tőlem eddig is, de most meg aztán pláne, hogy prémiumot kap.


Üa. szűrő cserélve.