Blog
Elsö stabilizátorok cseréje segített a futómü csörgésen, teljesen azonban még mindig nem tünt el. Föleg hideg idöben jön elö a probléma.
Jimmi T. cartárs adta a tippet hogy idönként kenösprayel kell befújni a szilenteket.
Ki is próbáltam azonnal, nem volt nagy tétel (kb 5 euró).
A csörgés abszolúte megszünt, néma csend van a legrosszabb úton is.
Müszakilag most lett számomra tökéletes a kocsi :))))
Köszi Jimmi!!!!
Az említett váltógondokat követöen mélyebbre ástam magam a témában.
Több tölem tapasztaltabb tulajdonos/szerelö is a rendszeres hidraulika olaj cseréjét javasolja a TCT váltóban. Ez van, inkább cserélem rendszeresen minthogy tönkre menjen a hidraulika.
Valamint cserélni kellett az elsö stabilizátorokat. 100 000 kilométer után megadták magukat, a legkisebb bukkanón is csörgött az eleje.
Végre elérkeztünk egy kulcsfontosságu dologhoz. Intercooler.
550x180x65. 55mm-es kiállásokkal. 55 ös csövezéssel, fekete szilikonokkal ( annyira ne verje ki a rendőrök szemét :D)
a lökhárító mögé sikerült eldugni ugy, hogy a csövezésből semmi sem látszik, és a cooler sem annyira feltűnő, és a ködlámpám is megmaradt a gyári helyén.
az eredmény: sokkal hidegebb beszívott levegő ( gyilkoláskor kinti 5 fokos hőmérsékletnél 63-65fok helyett 18-20fok a beszívott levegő hőmrséklete) a 100 feletti gyorsításoknál érzem igazán a külömbséget, nem fogy el 150km/h után, végig van benne erő. 1 baron is érezhető volt a differencia de most 1.4 barhoz igyekszem belőni a programot füstmentesen, enyhe korommal jelenleg az eddigi kb 185le és 400nm helyett van kb 210le és 490nm. ugyh bíztató :D ha sikerül eltüntetnem azt a kis ködöt akkor ujra "saccolunk" egy teljesítményt :D
közben szétszakadt a kuplungom. a tárcsáról elhagytam a ferodolt, elszakadt a szegecselés és a szerkezet sem volt már olyan hűde jó állapotban,
ugyhogy kapott egy uj kinyomószerkezetet, uj kinyomócsapággyal és kevlártárcsával ( a tárcsán lévő kopófelület 5mm el vastagabb 35 helyett 40mm széles. a külső átmérő maradt 235mm)






Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.


Múlt héten egy zsákutcába tolattam be, amikor az út szélén parkoló autónak kinyitották az ajtaját amibe a bal oldali tükröm beleakadt és szét is tört a belseje. Nemcsak előre/hátra lehetett hajtani, hanem felfelé is... Gyorskötözővel rögzítettem ideiglenesen. A burkolata amúgy is lötyögős volt, most eljött az ideje a cserének. A jobb oldalon bevált és olcsó Alkar tükröt szereztem be bal oldalra is. Szerencsére a csere nem bonyolult, csak egy burkolat, három csavar meg egy csatlakozó amit meg kell bontani, pár perc alatt megvan... :)








Bal oldali felső lengőkar csere és a kiegyenlitő tartáyból arra lettem figyelmes hogy fogy a folyadék még úgy is ha nem megy a verda, többször is utána töltöttem, aztán azt javasolták öntsek bele K-seal-t ( coolant leak repair). Megtettem, meglátjuk mi lesz, egyelőre oké a szint jó a hőfok is 90 és ha nem akkor vízpumpa csere.
ugy tunik oke es nem kell az egy eves vizpumpat cserelni
