Blog
Mivel hamarabb kiszemeltem a sárkányt, így előre dolgoztam kicsit. dec 29-30-31én reggel 9-től este 10ig vizsgáltam át és cseréltem le benne ezt azt, később felsorolom. szétszedtem és kitakarítottam jó alaposan hogy mindenhol megállja a helyét és azt hiszem sikerült is. A cserélt dolgok a következők voltak a három napban:
- motor-, váltó-, szervo-, fékolaj.
- izzítás új volt
- olaj, levegő, gázolaj, pollenszűrő
- gewinde beállítva
- fékeket még járatni kell ugyan is 3 hónapig állt a telepen, de egyre harapósabb.
- lmm, mapszenzor egr takarítva illetve egr lefalazva
- műszerfalizzók cserélve, klímapanel hőfok érzékelő takarítva
- motor öblítés, üzemanyag adalék ( Xado 5w40 olaj, illetve Xado féle üzemanyag tisztító. ajánlom mindenkinek a saját verzióját, tapasztalatból mondom nagyon jó
- ablaktörlő lapátok cserélve
- kuplunk, kettőstömegű hibátlan
- turbo úgyszint hibátlan..
218.000km-el vágtunk neki a jövőnek



Eljött a pillanat mikor meg kellett váljak az alfámtól. Hálás volt, nem hagyott cserben, sok emlékem fűződik hozzá és nem kevés munka órám van benne. Helyette egy 1.9 jtdm kombi lett. egy úl élet kezdődik.
Téli gumi + felni beszerezve Csabi cartárstól.
Aksi csere. A régi feladta...
Elég kopott volt a hátásó emblémám, úgyhogy rendeltem egyet a mostanában népszerű ragasztható jelvényből, és kicseréltem.
Ha valaki nekiállna én így csináltam:
- egy éles szikével végigvágtam az emblémát
- csavarhúzóval széthajtottam
- harapofogóval óvatosan lehúztam
Ha így csinálod, akkor fent fog maradni a régi embléma műanyag alja, amire tökéletesen illeszkedik az új ragasztható embléma. Az alján vagy egy pöcök, ami segít a pozicionálásban.


Amikor megvettem az autót már akkor nagyon idegesített hogy ragadnak a kosztól és a máló gyári bevonattól a belső elemek.
Próbáltam sokmindennel letakarítani, (Féktisztító, WD40, alkoholos kendő) de nem igazán hozta a várt eredményt.
Ma lementem a már említett elektromos ablak hibát orvosolni, megtanítani, félsiker. Bal oldalt működik rendesen le és fel is, jobb oldalt lefelé mostmár tudja az automata módot, felfelé viszont még mindig csak akkor jön az ablak, ha a kapcsolót tartom az állásában. Nem örülök. Nem tudom mi lenne a megoldás?!
Ha már szétszedtem a kapcsoló házat akkor mondom meg is takarítom.
Teljesen véletlenül akadtam rá az OFF szúnyogriasztóra. Nem hiszitek el, de ez a medoldás. Szépen leoldotta a ragacsot, teljesen lehozta a mocskot. Képeken van előtte-utána.





Sajnos ahogy megjött a hideg (5 fok alatt), egyre nehezebben indult be a kocsi. Volt, hogy már 7-et tekert az önindító. Nem bírtam tovább és Zéhez elvittem az autót.
Zsolti (Zé egyik munkatársa) kezelésbe vette az autót. Kimérte az injektorokat, a gyertyákat, a motor hengerenkénti veszteségét hidegen és az aksit. Kiderült, hogy a kocsi rendben van, de az aksi "kuka". Nála már alig pörgette az önindítót.
Szerencsére egy aksicserével megúsztam a dolgot és megerősítést kaptam, hogy a motor sokáig el fog menni.
Aksi: Exide Excell EB740 74Ah 680 A: 25.000 Ft
Mérések: 10.000 Ft
A mérés eredménye:
1. henger: 20%
2. henger: 26%
3. henger: 21%
4. henger: 21%
Egy erős közepes állapot.
Szerkesztve: Mégsem oldotta meg az új aksi a nehezen indulást. Javítás folyamatban...
Majd elfelejtettem, a kereskedő természetesen kicserélte az akksit amikor megvettem és vártuk a papírokat, meg rendszámot, meg honosítást (ez kb. 2 hét volt).
Azt mondta gyengélkedett az akksi, persze amikor először megnéztem 2 hete nem volt indítva és simán elindult a régivel is. Mindegy végülis, így is úgy is csere lett volna, mert már megvolt az előző autóban is, kicsit drága akksi ahhoz, hogy csak úgy odaadtam volna vele.
Alig vártam, hogy hazaérjek és kicseréljem.
A új akksi típusa Optima 12V 50Ah 815A indítóárammal. Évtizedek óta bevált nekem ez a spirálcellás akksi. Csak ajánlani tudom, bár az ára nem olcsó.

Hetek (na jó, hónapok) óta csereérettek voltak az ablaktörlőim, de mindig csak akkor jutott eszembe, amikor autóban ültem. Tegnap végre egy Tescóban is. Ugyanolyan Valeókat lőttem, mint ezelőtt. Ha megint kihúznak egy évet, egy rossz szavam se lesz rájuk.
Kilométeróra állása: 145 823