Blog
Ózonos klímatisztítás: 5000 Ft
Pollenszűrő: 3500 Ft
Olaj cseréje Selenia 20K-ra. Motor mosása.
A sofőr ajtóról nem akarta rendesen emelni-leengedni a jobb hátsó ablakot, mint kiderült a gomb volt eltörve. TZoli segítségével ez is megoldódott :)
Egy ismerősöm e-bay-ezte nekem ezt a szép Alfa Romeo logo-s kuplungpedál gumit a régi elkopott helyére. Köszönet érte! :-)

2014.06.06
„Have Engine checked „ P1206
Részecskeszűrő
Pár napja nagy fürdőzés után Kiskunmajsáról hazafelé jövet sípoló hang, majd motor diagnosztika lámpa villant ki és a rettegett "Have engine checked" felirat a műszerfalon.
Megálltam motor megállít, motorháztető fel. Hibakeresés hátha látok valamit. Hát ez nem jött be. Beültem beindítottam. Elindulás után a motor teljesítmény lecsökkent. Na, hát gondoltam ez remek már megint valami hiba. Soltvadkerti fagyozóig elmentünk magunkat lehűteni, teknős üzemben. Fagyizónál Akkumulátorról a saru le és fagyi elfogyasztása. Fagyi elfogyasztása után Akkumulátor saru fel. Beindítás után a motor hibajelzés továbbra is jelez. Elindulás és láss csodát a motor teljesítmény visszajött. Legalább annyi hogy haza tudtunk menni. Másnap mentem a szerelőhöz hiba kiolvasása miatt.
Hiba „ Részecskeszűrő P1206 „ nyugtázása után rendben. A részecske szűrő ellenőrzése. Eltömődve a szűrő nincs.
Kiolvasás után érdekes, hogy a vezérlő szerint 58km-el korábban regenerált, pont akkor, amikor vészüzembe vágta magát. Kényszerített regenerálás lement. Na majd meglátjuk.
VTT 2.0-ról hazafelé
Otthontól 1-2 km-re már szinte majdnem hazaértünk mikor a motorház alól síró búgó hang volt halható kormánytekergetés közben. Na, gondoltam a szervo tartályban a szűrő eddig bírta. Elmozdult a helyéről és a szervo szivattyúra nem teljes cső átmérőjében folyik a szervo olaj.Na akkor gondoltam másnap most már időszerű lesz a tartály csere.Tartály és olaj csere után ismét hibátlan. Kiváncsiság képpen a régi tartályból a szűrőt kivadásztam / kiráztam. A tartályban lévő hullámtörők miatt nem egyszerű a kiszedése.

VTT 2.0-ön távirányítóval 2 első ablak felhúzásakor a jobb hátsó zárt/felhúzott ablakra a motor még ráindult. (Egy reccsenés után) a hátsó ablakom leesett. Műanyag evőeszközökkel az ablak kitámasztva hogy fenn maradjon hazáig. Dunaújvárosig bírta majd szépen lassan lecsúszott. Hazaérkezés után a hiba orvoslása kezdődött.
Az üveget tartó műanyag elemről a felső fül tört le. Hajtottam 1.5mm-es alulemezből egy "Z” alakú sin megvezetőt, ami helyettesíti a letört fülecskéket. Majd rögzítettem 2db M3-as csavarokkal.
Szerintem jobb, mint a gyári, mert teljes felületen fog, nem csak két kis fülecske viszi a terhet. Beszerelés után
a „ C „ sin megzsírózva. Ablak rendben működik.



Izzítási hibajelzés "Pre-heating glow plugs not available" után izzító gyertyák ellenőrzése. 4 gyertyából 2 nem volt megfelelő.
4db NGK gyertya csere után a hibajelzés megszűnt.

Pár napja az autó indításakor a motorház felől kormányzáskor „síró, búgó „hang volt halható. A kormány végállásba tekerésekor a „síró „hang megszűnt. Szervo olajtartály ellenőrzése, az olajszint rendben nem volt az olaj habos.
Kartársak blogjai olvasása után a szervo tartályban a szűrő elmozdulása okozhatja a hibát.
Szervo tartály megrendeléséig próbáltam a vasat nem használni. De egyik nap kénytelen voltam használni a járgányt.
Beindítás után a hiba többet nem jelentkezett. Tartály megérkezése után a tartály nem lett kicserélve.
1
511
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV