Blog
Nos, mint kiderült, a fura hangok (hideg motornál elég durva csúszó szíjhang, később mély moraj és kattogás) tényleg minden helyről érkeztek a motortérben, ám szerencsére szelepfedéltömítés csere valamint kis olaj-takarítgatás után megoldódni látszik a probléma :) nem ment tökre se generátor, se görgő, csak a tömítés nem volt az igazi, és prüszkölte az olajat mindenre :/
Eljött az ideje az olajcserének. Eddig 5W30 SELÉNIA WR PURE ENERGY használtam. De mivel mindenhol az 5W40-et javasolják a 2.4 motorhoz ezért most 5W40 SELÉNIA WR DIESEL raktam bele. (Amúgy 23eKm alatt kb. fél litert raktam bele az 5W30-ból pluszba.)
Mivel más típusú olaj került most bele ezért átmostam Protec motorbeltér tisztítóval
Biztosra akartam menni, hogy a motortisztító eltűnjön a rendszerből, ezért azt találtam ki, hogy az olajhűtőhöz menő csöveket is leszedem miután leengedtem az olajat. Két darab 10-es csavar és kész is. (lásd kép)
Ez nagyon jó ötlet volt részemről !! Pont 1 liter olaj folyt ki a két cső leszedése után. Tehát a normál olajcserénél ezért nem megy bele senkinek a 6,4 Liter gyári mennyiség.
Így nekem egész pontosan 5,9 liter ment bele a MAX szintig töltve. Ez már jól közelít a gyári 6,4 litert :)

Mivel hempergett itthon egy szett EBC Groove tárcsa és a hozzá illő EBC BlackStuff betétem, így ma felszereltem őket a kocsira. Mivel egy "Skull" márkájú felső toronymerevítő is hempergett a garázs sarkában, így azt is felszereltem, hogy bonyolultabb legyen pl. a szervoolaj ellenőrzése/cseréje.
Mivel egy ideje mászkált hidegen-melegen az alapjáratom, és hidegen kicsit rángatva gyorsult az autó, kiszedtem a gyertyákat, hogy megpucoljam őket. Persze, hogy ne legyen minden fasza, a trafósor három rögzítőcsavarjából a bal oldalinál el volt a lemez törve, így a csavar nem fogta a trafósort (a másik kettő persze fogta annyira, hogy minimális lógása se volt neki). Ez után pedig jött a fekete leves, 4-es henger gyertyái olajban úsztak.
A gyertyák gyáriak egyébként, igazat mondott ebben is az előző gazdája. Lerakódás csak minimális, drótkefével fényesre pucoltam, a hézagok a nagy gyertyáknál 0.9-0.95 mm, a kis gyertyáknál 0.65-0.7 mm. Cserére most nincs della, most lesz műszaki, összeraktam így megtisztítva, a hidegen rángatós gyorsulás megszűnt, de az alapjárat ingadozás nem. Ez ügyben ki is zártam a gyertyákat miután ma délelőtt több piros lámpánál is 2000 volt az alapjárat. Majd valamelyik nap ránézek a légt.mérőre és a pillangószelep állítómotorjára.
Az olajfolyást pedig csak a szelepfedél tömítés cseréje oldja meg, amit a jövő hónapban vezérléssel együtt cserélek. Vez.módosítóhoz úgyis le kell szedni a szelepfedelet... Ha pedig addig nem szűnik meg az alapjárat mászkálás, akkor beújítok egy szívósor tömítést is.
A gyertyáim pedig remélem elmennek még néhány hónapig...
ui: mivel egy fos telefonom van, csak trágár szavakat érdemel a kép minősége amit kèszít, ezért egy darabig nem nagyon lesznek képek.
Elértük a kompot, sőt még várni is kellett.
Két óra alatt tellett meg, egy óra alatt ürült ki. Több mint 500 autó volt a gyomrában, az út úgy négy órás volt.












Elindultunk nyaralni. Természetesen kocsival.
Első nap: Lucca - egy Livorno melletti kisváros, ahol megalszunk, mert holnap korán reggel 9-kor indul a komp.





Ma először mentünk el a vállalat német telephelyére. Kb. 1000 km az út, persze még a bejáratás miatt kímélő üzemmódban.
A tempomat királyság! Ez volt az első olyan utam, ahol nem kellett megállni, mert elzsibbadt a jobb lábam az autópályán!


Hibajelenség ütötte fel magát. Előfűtő gyertyára panaszkodik a computer. Kivizsgálva, 4-ből kettő cserélve (1 már korábban megvolt). Emellett Klíma szűrő és gombairtás elvégezve, készülvén a nyárra.
0
715
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Off-os verdák, tapaszta...
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV