Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-28

Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.

Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)

Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).

Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-28

Nem tervezett csapágy csere.
Hirtelen rohadt hangos lett, kapott tökéletes bontottat, ez kihúzza még jóideig, kompletten csonkállvánnyal cseréltettem, sajnos a rossz hír,hogy az ABS jeladóm tönkrement, így azt is kell vennem.
Az összeg munkadíjjal értendő.

>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2014-04-28

A szervízelés még márciusban történt, de csak most jutottam el odáig, hogy írjak egy rövid bejegyzést.
Hazautaztunk 14-én este egy hétre, hogy az esküvő előtti fontosabb dolgokat még leszervezzük. Csöritől kértem egy időpontot jó előre, hogy biztosan beférjen az autó az adott héten. Igazából nem volt semmi komoly probléma, csak a bal elejéből jövő kopogást kellett megszűntetni. Ezt a bal első lengőkar okozta, ami most cserélve lett. Ezen kívül a motorháztető bowdenjén kellett állítani, mert már nehézkes volt a nyitása.
Itt kint kellett még azóta a kipuffhoz hozzányúlni, mert a flexicső utáni rögzítés megadta magát, ami így 13 év után elvárható probléma. :) Megkapta a nyárigumikat is, úgyhogy erről is levan a gond.
Ami viszont bosszant, hogy kb. negyedévente a motor és a testkábel saruja közötti oxidáció miatt annyira leromlik a kontakt, hogy az autó nem indul el. Jó, hogy már tudom hova kell nyúlni, különben pórul járnék.
Ilyenkor mindig lecsavarozom a sarut, kicsit megcsiszolom az alatta lévő részt + a sarut is és mehet minden vissza. Ezt a problémát hétvégén szó szerint rövidre fogom zárni, mert idegesít. A baj eredendően az lehet, hogy a saru vörösréz a felfogatási pont meg valami öntvény ugyebár és a két különböző fém nedvesség hatására kisebb galvánelemként működik, ahol az oxidáció jelentős.
(A km állás jelenleg a 218 ezerhez közelít.)

 
>> SzervizWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2014-04-28

Ufi leadva a karosszériajavításra. Csereautóm egy Fiat Ulysse. Várható elkészülte péntek.

 

Ezt is megértük.... Hétvégén jutalmul megejtjük az olajcserét! :)

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2014-04-28

volt a klíma. Nagyon. Anyósom "fogadott veje" klímás (is), úgyhogy a családon belül sikerült megoldani. A ventilátor előtét-ellenállását szedte ki és a lyukon előbb endoszkóppal feltérképezte a terepet, aztán direktben a hőcserélőre fújta a tisztító cuccot. Most szagtalan.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-04-28

A szép gyári motorháztető megérdemelte hogy beállítsam amennyire lehet. Mint kiderült, az az autó 80e-t se futott amiről elhoztam.Kedvem lenne az egész elejét elhozni. Nade ennyire nem kéne ezt erőltetni...
Az illeszkedés látványosan jobb, de itt-ott elállt még mindig, és a baloldali fényszóró alatt sem illeszkedett a hűtőmaszk műanyag. Úgyhogy kevés szabadidőmben kipakoltam a szerszámokat, vittem mérőszalagot és tolómérőt és nekiálltam kihozni a maximumot a helyzetből.

Elsőként középre tettem a géptetőt. Végülis csak a zár rugós pöckét kellett arrébb tenni, és jó lett. Így nem feszül, könnyen csukódik-nyílik, és egyforma a hézag.

Aztán nekiláttam a baloldali fényszóró környékének, ott valami nem klappolt. Túl nagy hézag volt a hűtőmaszk műanyagtól, és nagyon neccesen ment be az irányjelző a helyére, nem is illeszkedett szépen.
Méregettem mindent mindenhez, aztán arra jutottam, hogy keresztirányban a főbb darabok a helyükön vannak. Viszont a baloldali fényszóró alsó rögzítése nincs a helyén, ezért áll furán az egész. Az a kis vékony lemez vacak amire a lámpa rögzül bentebb van, és behúzza a fényszórót jópár mm-rel.
Azt is tudom, hogy került beljebb, ez még a 2008 évvégi koccanás maradványa, a kasztnisok ennyire végeztek gagyi munkát.
Nem volt most időm szétkapni az egészet, és letört a lámpa rögzítőcsavarja is (típushiba, az alsók eltörnek és kész). Úgyhogy a túloldalon bevált módszer szerint kifúrtam a lemezt. A lámpán amúgy is van egy vak furat, azt felfúrtam, majd rozsdamentes csavarral összeraktam. Miután az eredeti állapotot már sikerült előállítani, nekiálltam különböző vastagságú alátétekkel kipróbálni az illeszkedést.
Végül egy alátétnek aligha nevezhető vaskos fémhenger került oda, de teljesen jó lett.
A motorháztető még ezen az oldalon egy hangyányit túllóg, de ezzel nincs már mit variálni, egyszerűen ennyivel rövidebb a sárvédő.
A túloldalon még egy zsanér csere kell, mert ott meg magasabb a zsanér, és felfelé kitartja a géptetőt, ami oldalról csúnya. Amúgy már egészen jól kezd kinézni.

>> SzervizA.R.Peti // Alfa 33 Sport Wagon // 2014-04-28

Nem is olyan bonyolult, mint amilyennek látszik!
A hűtőcsövek és a díszrács leszerelése után simán kiszedhető a helyéről minden más megbontása nélkül. Egy Nissens hűtőt sikerült jó árasítva vásárolnom, pontosan megegyeztek a paraméterei a régi gyári hűtőével. A ventilátor, hő gomba, gumibakok átrakása után mehetett is vissza a helyére, természet essen új folyadékkal.

 
>> EgyébAlfa.88 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2014-04-27

Sziasztok.

Az autó, a dög ami magával ragadt és nyomorba dönt érzelmileg, lelkileg.
Talán így tudnám leírni második autóm és első Alfám. (Első: Fiat Bravo R5 HGT full gyári állapotban.) Ha autó akkor csak Olasz létezik számomra így új életet kezdve Svájcban adta magát a döntés: Vagy kihozom a gyári HGT-t vagy keresek egy itteni autót. Szétnéztem hát Alfáéknál mi a felhozatal mi az ami "megfog". Találtam egy GT-t ami képekről szépen mutatott, közel is volt hozzám no akkor uccu, lássuk. Rólam tudni kell, hogy érzésre veszek autót. Ezt elmagyarázni nem tudom aki tudja az tudja aki nem az nem. Nem nézegetem, nem mászok alá, nem veszem elő a vastagságmérőt, stb. Mindig bejött, családban is. Szörnyű nyomasztó érzés kapott el vele kapcsolatban. Konstatáltam, hogy ebbe nem ugrok bele, igazi kihajtott lelkű sz@póroller. Hazafelé megnéztem egy másikat is és beütött. Ő kell nekem... Feszes állás, magas orr, "hozzám ne érj" kisugárzás. Igazi nehézbombázó. Az eladó megmutatta belülről, csomagtér majd nyitotta a motorteret. Beigazolódott az érzés mivel nem tudtam, hogy egy V6 al állok szemben egészen addig a pillanatig. Lábaim merevednek, szívem dobbant. Eldőlt, némi papírmunka, majd 2 hónap hajtás, hogy meg legyen a teljes ára. Ez idő alatt 40Km er szaladt az órába, elhanyagolható. Kifizetés után irány a benzinkút, tank kattanásig, pályamatrica és kezdjük meg az ismerkedést. Jól fogadta az új gazdát, pár apróság felütötte fejét de gyorsít, kanyarodik, megáll elektronikán minden üzemel. Patent... Letekertünk aznap délután 400Km ert, tankom 1/3 ig. Majdnem gazdaságos. :)
Teltek a napok, hetek majd jött a műsor amire fel voltam készülve. Érző gépként vártam mikor tesztel, hogy Alfás vagyok e, vagy csak "dísz" alfás ahogy Ti mondanátok. 3. fokozatban egy combos gyorsítás után 6.000 környékén karácsonyfa lett a műszerfal, LOW BATTERY felirat, ASR OFF, anyósablak megindul lefelé és némi dadogást hallok a motortérből. Jobb ötletem nem lévén nem állítottam le mivel 3Km volt hátra hazáig. Gondoltam megmérem az aksit, generátort. Hazaérkezés után nyomban a netre vetettem magam, Fb oldalon konzultáltam a srácokkal és mérés nélkül elindultam lóhalálában aksit venni a tartalék autóval mivel 64A s aksi nem éppen ennek a motornak való és itt minden 6 kor zár. Ekkor 17:40 volt. Aksi megvéve betesz, feszkót mér, minden patent. Töltés 14,2. Hidegen! Megnyugodtam, leállítottam és indulás hibakód mestert keresni neten, hogy kiszedje a hibakódokat.
Másnap elég hideg volt a reggel kicsit járattam álló helyben és 2-3 perc után dadogás, WTF? Feszültség mér: 12,1 ~ 11,5 ~ 10,8 ~ 9,6... Leállítottam.
Szerencsére itt Svájcban az eladónak a Q1 es szerződés értelmében garanciát kell vállalnia az autóra. Felhívtam hát 3 héttel a vásárlás után, hogy van egy kis gond. Zok szó nélkül küldte a trélert még aznap délután. Generátor és hosszbordás szíj csere 1.400 frankért de valami nem stimmel. Random hibakódok hada, szervó hibától befecskendezésen keresztül minden volt. Ekkor az eladó szerelője tovább küldte az autót egy elektronikai guruhoz. Várakozás... Közben jött a stressz is mert az eladó több soron felajánlotta, hogy visszavásárolja az autót teljes áron és hazaviszi Olaszországba alkatrésznek. Többszöri egyeztetés után abban maradtunk, ha az elektronikai szervíz meghaladja az X összeget visszavásárolja. Megjött a diagnózis: 2 helyen kábel hiba (földelés, kidörzsölődés) fesz. szabályzó, biztosíték cserék, vezérlőben chip csere és a hibakód tárolóban egy kis mókolás. (Nem értettem sajnos az ekte Svájci német gurut.) Mint megtudtam bekérte a guru a generátort is amit kiszedtek mert Ő volt a bűnös. Olyat töltött a generátor halála előtt, hogy semmi nem bírta. A tekercselés helyenként megégett ezért vitte a fesz. szabályzót és minden egyebet. A szervíz költsége XY frank ami meghaladta a megbeszélteket de felesben kifizettük, megbeszéltük a garancia végét és így nem vette vissza az eladó. Az autót nem teszteltem, hagyatkoztam a guru szavára. Az eladó elhajt (Gallardoval), megkapom a kulcsokat, papírokat, számlákat. Behuppanok az ülésbe, gyújtás ráad feszült figyelem közepette. Minden rendben. Kuplung benyom, indulás. Úton hazafelé már nyugodtabb lelki állapotban figyelmes lettem a kuplungpedál "érdekes" fogáspontjára de nem foglalkoztam a dologgal túlzottan. Hazaérkezés után járó motornál üresben hegyezem a fülem, csörög a kinyomócsapágy. Hurrá! Valamelyik szerelő "megjáratta" rendesen. Most ott tartunk, hogy 6. ból 120 as tempónál ha letiprom elcsúszik a kuplung. Mentem az ismerős szerelőhöz, árajánlat Valeo szettre kompletten (ha már szét kell szedni ügye) majd hideg zuhany. Átszámolva 700.000Ft ért meg is lesz a csere. Finom? Én is azt mondtam amit most Ti magatokban és úgy döntöttem hogy hamarosan megyek Magyarországra, óvatos léptekkel hazagurulunk és itthon megcsináltatom erősebb kuplunggal 1/3 áron. Most itt tartunk Dívával.

Tesztelget a kisasszony de nem adom magam, Alfás vagyok!

Folytatása következik...

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-04-27

Eddig halogattam, de ma nekiálltam:
- a kocsi kipakolása (egy mosógépnyi ruha, ill. kismillió cucc, a CD-től a távcsőig),
- porszívózás,
- szőnyeg takarítás habbal,
- műszerfal ápolás,
- bőrápolás (a két ülés beivott egy flakon viaszos cuccot, hihetetlen a változás),
- gumik ápolása,
- ablaktisztítás,
- műanyag elemek áttörlése a motortérben,
- cuccok rendszerezése, visszapakolása,
- szerszámkészlet, pótalkatrészek rendszerezése, csomagolása,
- akkutöltés CTEK-kel.
Már csak kívülről kellene megmosni.