Blog
Mivel hempergett itthon egy szett EBC Groove tárcsa és a hozzá illő EBC BlackStuff betétem, így ma felszereltem őket a kocsira. Mivel egy "Skull" márkájú felső toronymerevítő is hempergett a garázs sarkában, így azt is felszereltem, hogy bonyolultabb legyen pl. a szervoolaj ellenőrzése/cseréje.
Mivel egy ideje mászkált hidegen-melegen az alapjáratom, és hidegen kicsit rángatva gyorsult az autó, kiszedtem a gyertyákat, hogy megpucoljam őket. Persze, hogy ne legyen minden fasza, a trafósor három rögzítőcsavarjából a bal oldalinál el volt a lemez törve, így a csavar nem fogta a trafósort (a másik kettő persze fogta annyira, hogy minimális lógása se volt neki). Ez után pedig jött a fekete leves, 4-es henger gyertyái olajban úsztak.
A gyertyák gyáriak egyébként, igazat mondott ebben is az előző gazdája. Lerakódás csak minimális, drótkefével fényesre pucoltam, a hézagok a nagy gyertyáknál 0.9-0.95 mm, a kis gyertyáknál 0.65-0.7 mm. Cserére most nincs della, most lesz műszaki, összeraktam így megtisztítva, a hidegen rángatós gyorsulás megszűnt, de az alapjárat ingadozás nem. Ez ügyben ki is zártam a gyertyákat miután ma délelőtt több piros lámpánál is 2000 volt az alapjárat. Majd valamelyik nap ránézek a légt.mérőre és a pillangószelep állítómotorjára.
Az olajfolyást pedig csak a szelepfedél tömítés cseréje oldja meg, amit a jövő hónapban vezérléssel együtt cserélek. Vez.módosítóhoz úgyis le kell szedni a szelepfedelet... Ha pedig addig nem szűnik meg az alapjárat mászkálás, akkor beújítok egy szívósor tömítést is.
A gyertyáim pedig remélem elmennek még néhány hónapig...
ui: mivel egy fos telefonom van, csak trágár szavakat érdemel a kép minősége amit kèszít, ezért egy darabig nem nagyon lesznek képek.
Elértük a kompot, sőt még várni is kellett.
Két óra alatt tellett meg, egy óra alatt ürült ki. Több mint 500 autó volt a gyomrában, az út úgy négy órás volt.












Elindultunk nyaralni. Természetesen kocsival.
Első nap: Lucca - egy Livorno melletti kisváros, ahol megalszunk, mert holnap korán reggel 9-kor indul a komp.





Ma először mentünk el a vállalat német telephelyére. Kb. 1000 km az út, persze még a bejáratás miatt kímélő üzemmódban.
A tempomat királyság! Ez volt az első olyan utam, ahol nem kellett megállni, mert elzsibbadt a jobb lábam az autópályán!


Hibajelenség ütötte fel magát. Előfűtő gyertyára panaszkodik a computer. Kivizsgálva, 4-ből kettő cserélve (1 már korábban megvolt). Emellett Klíma szűrő és gombairtás elvégezve, készülvén a nyárra.
Egyik reggel arra lettem figyelmes, hogy nagyon lassan akar gyorsulni drága autóm, nem is tudtam hova tenni az esetet. Akkor pár km után magától megoldódott. Egy hétre rá viszont visszatért a probléma, de most maradt is. Így volt időm megnézni, hogy reagálnak a műszerek gázadásra. A legszembetűnőbb a Turbó nyomásmérő lassú emelkedése volt, ez okozta, hogy a fordulatszám is csak igen lassan emelkedett. Kértem is időpontot szervizeb kivizsgálásra. Aznap mikor vittem volna, a hiba párszáz méter után elillant. Azért elmentem vele szervize és kitisztíttattam az EGR szelepet, mint legvalószínűbb hibaforrást. Azt a tanácsot kaptam még, hogy autópályán menjek egy jó 15 percet 3000-es fordulatszám környékén, erre hétvégén lesz is lehetőségem. Frissítéssel jövök majd egy hónap múlva.
Update: Hiba azóta nem jelentkezett
Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...
Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.
Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.
A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.
Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).
Meghajtó szíjakból is kapott újakat.
A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.
Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!





2
521
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV