Blog
...azaz miért nincs nekem basszus?! Ja, mert nincs is ami adja....
Februárban, amikor először ültem Peti GT-jében, feltűnt, hogy a gyári Bose rendszere mérföldekkel jobban szól mint az enyém. Pedig elméletben ugyanaz. Eddig azt hittem az enyém a normális, aztán csak lestem amikor megszólalt a mély. Nem túl gyorsan, de kiderült mi hiányzik, a mélyláda. Hívtam 1-2 bontót, mindegyik rajtam akart meggazdagodni, 18-20k-t mondtak, viccnek nem volt rossz, de ha nem ragaszkodnék a gyárihoz, ezért már egy komolyabbat is lehetett volna venni. Egy kis segítséggel azonban sikerült találnom, Exbléx GT cartárstól (ezúton is köszi!) vettem, baráti áron kínálta, az egyik ismerősöm pedig el is tudta hozni pestről. Rögzítettem a helyére, bekötöttem, gyönyörűen teszi a dolgát. Remélem az előző tulaj, aki kilopta belőle a ládát, eltörte azóta a kezét...
Költségem: 12.000.-




Inditó gomb feliratja picit kopott, így egy alkoholos filctollal feljavitva. Egy éve csináltam útoljára, tehát ennyit bír. Nem tökéletes , de csak így kinagyitva látszik.


Első Alfa talim. Jó volt, szép volt, csak az idő volt egy kicsit csúnya. Pepeginoval és párjával indultunk útnak, 2db GT-vel.
"Ha már itt vagyunk, pózoljunk mi is, ne csak a verdák..." :P








Eljött a fékcsere ideje. Elől kb. még 2mm volt rajta és a tárcsák vastagsága is mérett alatt volt. Elöl Brembo tárcsa, Brembo fékbetét. Hátul Trw tárcsa ,Brembo fékbetét. Egyik se kinai, hanem a jó minőségü! Fékolajat is kapott újat. Alkatrészeket szerelő barátom hozta beszerzési áron 80.000ft +munkadij 15.000ft (kép1-4)




Átléptem a 200.000-ik km-t, de a generátor megadta magát, vettem bele gyári felújítottat.
Hozzájutottam olcsón 5w40 olajhoz. Nem egy nagy durranás, de a előírt normákat hozza.
Tél előtt úgyis lecserélem, addig belepörög 10-12k . Tehát vettem egy szűrőt, és lecseréltem.

Első féktárcsa (brembo) és betét (textar) csere. Km 162000.
Még mindig a park. A baloldali szürke nem idevaló.
Tavaszi felújítás első kör. Alkatrészek megrendelve. Mik is jönnek?
Hátsó betét
fékolaj 1L DOT 4
Stabrúd
Vízhűtő
Klímahűtő
Plusz, ami itthon pihen pár éve az egy zsír új első fékszett. Ezek cserélve lesznek.
Következő kör a vezérlés, tengely cserével. Egy hónap kb.


A régi kormánykapcsolóm már szarakodott mióta nálam volt az autó. Előszeretettel kapcsolódott fel a hátsó ködlámpa, illetve bal irányba nem mindig tudtam kapcsolni az irányjelzőt (meg se mozdult a kapcsoló lefelé, csak miután mozdítottam rajta fel irányba picit, dehát hogy néz már ki, hogy balra fordulnék de előtte villan a jobbos indexem, és utána indexelek balra :D). Ezen kívül még elég igénytelenül nézett ki, hogy lógott lefelé a kapcsoló egy kicsit.
A facebookos "Alfa romeo hungary. AZ alfások" nevű csoportban hirdetett valaki egy bontott 145-öt, ahol le is csaptam a kormánykapcsolóra (teljesen kompatibilis a 146-éval). 2000-ért adta, postával együtt 4060 huf volt.
A csere pofon egyszerű, kormány alatti burkolat csillag fejű csavarjai ki, burkolat le, alulról felnézve a felső burkolatot fogja bal oldalon (a cserélendő kapcsoló oldalán) egy imbusz fejű csavar, azt is ki (felső burkolat maradhat, majd a kapcsoló kivételénél kell meghúzni picit felfelé), majd a régi kormánykapcsoló porvédőjét kell kihúzni és benyúlva alul és felül is össze lehet egy patent részt nyomni, majd kihúzni az egészet. A rácsatlakoztatott kábelt lehúzni, új kapcsolóra rádugni, új kapcsolót visszapattintani, majd csavarok, burkolatok vissza és kész :)
Az új alkatrészeket én szereztem be, a cserét Szatyi mester végezte. Hozzá kell tenni, hogy az eredeti, gyári (1995-ben a gyárban beszerelt) stabilizátor karok cseréje történt. 19 évig tették rendben a dolgukat. Remélem, ezek az utángyártottak is hasonlóan tartósak lesznek.
