Blog

>> EgyébBckk // Alfa 156 Sportwagon 2,4JTD // 2014-04-01

itt a tavasz, jó idő és a változás szele.
így aztán az én kis kedvencemnek új felniket ajándékoztam, ráadásul 17 colosakat. igaz sokáig vaciláltam hogy nem lesznek eredetiek, de mivel a forma nagyon tetszett, igy bevállaltam.
a felniket átfestettem, új gumikat raktam fel rá és már csak a futóműgeometria hiányzik.
nekem nagyon bejön.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-04-01

Olaj és szűrők cserélve. 138000 km
Hamarosan cserélni kell a kuplungmunkahengert és egy hátsó kerékcsapágyat.

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2014-04-01

elfogyott pár deci hűtővíz, úgyhogy pótoltam egy kis paraflu és desztvíz keverékével, így most már van egy kis tartalék legalább itthon.

 
>> SzervizVéncsont // Alfa 166 JTD // 2014-04-01

elsö (felső) lengőkarok cseréje, kerékcsapágyak cseréje, Féltengely anyákat valami vadállat húzta meg... Lángvágóval lehetett rábeszélni a lelazulásra..

 

Csöpögött a szervo olajom, egy gumicsövet kellett cseréltetnem benne. Az olaj cserélve lett benne. Meglett a váltóolaj cseréje is, Tutela olajjal.

 
>> EgyébBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-04-01

Ha már új a felni legyen Alfa-s szelepsapka rajta :)

Na és gondoltam kipróbálom én is EGR nélkül így lefalaztam alu lemezzel (saját gyártmány) elsőre azt mondom ,hogy még nyomatékosabb lett alacsony fordulatszám tartományban. Még a hangja is finomabb lett úgy érzem...szóval egyelőre marad így:)

>> SzervizMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2014-03-22

Azért történtek dolgok az elmúlt évben.

Első lengőkarok, féltengely gumiharangok,

Óracsoport csere

Olajcsere.Liqui Moly GT1 10W60 Mann szűrővel km állás: 126.500 /2014.03.22/

Teljes alvázvédelem 2013 tavaszán

Vezérlés csere 2013 nyár 120.000

Carbon fólia a géptetőn füst fólia a lámpán 2013 tavasz

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-03-31

Feltettem a nyári kerekeket. Fulda Carat garnitúra gyári tojástartós alufelnin 2004-es DOT számmal. A minta kb 90%-os, szinte újak lehettek amikor az autót "leparkolták" pár évre egy szervíz udvarán. Tavaly jól teljesítettek a kerekek, semmi gond nem volt velük. Ősszel annyit figyeltem, hogy hiába fújom 2.3Bar-ra, mindíg puhának tűnik és olyan tartás nélkül buggyan ki az autó alól. Ezzel szemben érzetre meg pont hogy keményen vette a döccenőket.
Idén feltettem és bizonyítást nyert, hogy max. 10 év egy gumi élettartama mintától függetlenül. Tapadás az még van, de iszonyatosan hangos lett. Pont olyan mintha csapágyhang lenne, zavaróan búg, fékezéskor pedig még hangosodik.

Próbából gondoltam egyet, feltettem a jtd kicsit lehasznált Bridgestone garnitúráját. Az 2009-es szett, kb 40e km-t futott, de lehet hogy többet. Minta még volna is rajta, a kopásjelzőt még nem érte el, de a belső élük lekopott nullára. Gondoltam egy próbát azért megér.

Az eredmény: puhán döccen, nagyon halkan gurul, és a tapadás persze még így is jobb mitn a Fulda szettnek. A közeli buszfordulóban leteszteltem mielőtt családos használatra átadtam :-) A jtd gyári felnijei pedig nagyon jól mutatnak a zöld autón. A dobfék kicsit kivillan, de az összhatás tetszik. Újszerűbbnek tűnik az autó. A gumik meg itt városban egy szezont még kibírnak.

Úgyhogy a TD megkapta az ötkarikás felniket örökbe, jól áll neki. Az utolsó képen a gyári felni. Jó lesz télre.

>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-03-30

Ugyebár az előző olajcserénél kiderült, hogy a teknő menete elhasználódott, igy eresztette a drága motorolajat. Csütörtökön ki is mentem Tamáshoz, rááltam az aknára és indult a művelet. Olaj leenged, aztán öninditó kivesz. Mert igen gyakran "szalajtott a bendix" :)
Igazából nem volt nagy művelet maga az öninditó levétele, bár elég szépen fogták a csavarok (nem ártana kicsit gyúrni). De hogy hozzá lehessen férni le kellett venni a szivócsövet és a pillangószelep házat. Akna mindenképp kell a művelethez. Időnként még igy is szidtam a mérnököket, h milyen kellemesen tágas helyet hagytak a szereléshez. Csak a szabadonfutó lett kicserélve, mert a többi kopó alkatrész jó volt.
Öninditó vissza, csak a tápellátás kábeleinek a műanyag kupakjával kellett kicsit a harcot megvivnom.
A leengedő csavar helyett lett esztergáltatva egy közdarab (behajtva és beragasztva), aminek az aljába egy másik leengedő került. Igy nem kellett új menetet vágni a teknőbe, nem csökkent a gyári menet körüli vastagság. Egyedül a menet bemarását kellett a közdarabon is jól pozicionálni, de az majd a következő olajcserekor kiderül sikerült-e :)

 
>> Egyébromeo 166 // Alfa 155 2.5 TD // 2014-03-30

-Motorolaj:13000-
-Levegőszűrő,olajszűrő,üzemanyagszűrő: 7250-
-Gyertyák: 16000-
-Bal hátsó kerékcsapágy: 14842-
-Termosztát: 21996-
-Önindító (feleslegesen,mert nem azzal volt a hiba):15000-
-Kuplung kinyomócsapágy: 21063-
-Vezérműtengely holtponti jeladó (utólag kiderült ez sem volt hibás:) ): 15443-
-Szakadt testkábel cseréje (na ez volt a hiba!!!:) ) Ingyér
-Kipufogó hátsó gumitartó. 473-
-Hűtőrendszer kitakarítása,átmosása: 0-
-Külső kilincsek (1 jobbos,2 balos:) ) : 10000-
- Főtengely szimering: 8529-

Kb. 143.500- huf + kb. 50.000- huf munkadíj