Blog
Olyan 700km-t mentem az autóval, csak városban 2000-res fordulat körül (nem szoktam nagyon hajtani az autót, mert sajnálom), néha azért odalépve neki.
DPF tisztítás megvolt mikor megvettem az autót, de gondolom ezzel lehet baj.
(Nekem semmi bajom nem lenne vele, hogy benne van, de így VÁROSBAN használva nyilván nem opció, hogy 3 hetente felugrik a "check engine" light.)
Mindenesetre elugrom Szamosiékhoz a sarokra, hogy csinálják meg, azután update következik.
UPDATE:
Csak eseti DPF nyomásmérő hiba volt, ha tönkremegy 20000Ft... Remélem gyorsan eldugul a DPF-em és akkor indokoltan cserélhetem ki jobbra.
MOL Tempo Diesel
61,57 L
előző tankolástól futott km: 912
átlagfogyasztás: 6,75 l/100 km
költség: 26 100 Ft
pontjóváírás: 0 (1316 pont)
kedvezményes költség: 26 100 Ft
Le kell szögezzem, alapvetően nem hiszek az ilyen Prolong és hasonló dolgokban.
De, a szerelőm mesélte, hogy az autósboltból, ahol dolgozik úgy viszik a vevők a különféle adalékanyagokat, hogy ő is kipróbálta.
Nem lett fele a fogyasztása, sőt szemmel láthatóan nem is csökkent, de alsóbb tartományban kicsivel dinamikusabb lett a gép. Az övé egy 1.8-as G Astra.
Na szóval, történt, hogy tavaly előtt az volt a feltevés, hogy a szervó görgője csapágyas, ki lett cserélve a szervószivattyú.
Tavaly elkezdett a kormány jobbra tekerésnél kicsit darabossá válni. Már-már annyira zavaró lett, hogy gondoltam egyet és visszarakattam a régi szervószivattyút. Ja, igen, merthogy a csere után nemsokkal kiderült, hogy nem is annak volt baja.
A csere után a tünetek megszűntek. Kapott új szervóolajat is.
Igenám, de az elmúlt napokban újra eljöttek a tünetek.
Mikor Csabinak (ő a szerelő barátom) említettem, elmesélte a fenti sztorit. Hozzátette, van a szervóba is ilyen adalék.
Gondoltam próba szerencse...ma bele is töltöttük - ld. fotók.
Várom a fejleményeket.



Mától újra a nyári gumik kopnak.
Km.: 188551
Nincs mese, ki kellett cserélnem a múltkor ideiglenesen megjavított csövet. Ma megjött az új, és kicseréltem. Kb 10 perc volt az egész. Először felül a motortérben lehúztam a csatlakozót az érzékelőről (2-es kép), majd leszedtem a rögzítő anyáját. Ezután kipattintottam a 3db rögzítőből a csövet, majd oldottam a DPF-nél a csőbilincset és az egészet kihúztam felfelé. Kint átszereltem az érzékelőt az új csőbe és mindent visszaszereltem a helyére.
Egyrészt nem mertem benne hagyni a múltkor berakott gumicsövet, mert nem volt infóm a hőállóságáról. Pedig itt aztán van hő rendesen ~650Cfok. Más sem hiányzik hogy egy piti kis gumicső lángra lobbanjon ott alul. Másrészt a műanyagcső megint kiolvadt,mert már nem volt benne az a kis sárgaréz betét (5-ös kép) ami a gyári végbe bele van sajtolva, gondolom a szilárdságon kívül a hőhíd szerepét is betölti. Ez az egyik olyan alkatrész amit nem lehet helyettesíteni, toldani, utángyártottal kiváltani. Csak a gyári alkatrész a szakszerű opció ebben az esetben (akár bontott akár új, de eredeti legyen).
Végül pedig FES-el ellenőriztem az ECU-t, kitöröltem a hibát amit már betárolt (gyenge v. nincs DPF nyomásjel), de még a pechlámpát nem aktiválta. Majd ellenőriztem a nyomáskülönbségeket ill. hogy gázadáskor változnak-e a nyomásértékek. Ezzel meggyőződtem hogy most már ott van a jel az érzékelőnél.
Számomra egy tanulság van az esetből, mégpedig az hogy nem kell semmi egyebet tenni ha észlelem a regenerálást, csak lehetőleg nem leállítani, menni-menni, ő pedig teszi a dolgát. Ez a egész egy kicsit túl van misztifikálva, egymást lovaljuk bele a forszírozott üzembe regen közben. Ha elkerülhetetlen a leállítás, akkor sincs baj mert ha minden feltétel adott akkor legközelebb újra kezdi. 3 esélyt ad, ha ezután sem sikerül befejeznie akkor vészüzembe áll és csak a műszeres kényszer regen segít rajta. Nekem még nem fordult elő hogy nem vettem észre mikor kezdi el a regent. Volt már sokszor hogy még autóztam pár km-t hogy befejezze, de ez egy ALFA-val inkább áldás mint büntetés :-)
Pár tünet a regeneráció folyamatáról:
-különös égett szag csapja meg az orrom
-a pillanatnyi fogyasztás akár többszöröse, de minimum a duplája a megszokottnak.
-motorfék üzemben is jelez pillanatnyi fogyasztást (nem 2.0l/100km-t mutat)
-alapjáraton is jelez a turbónyomásmérő egy minimális nyomást (a mutató nem "0"-áll)
-kicsit "morgósabb" a motorhang
-kb 10 percig tart a folyamat, majd minden visszaáll a megszokott kerékvágásba.






Cserélve lett ez-az autón.
Többek között:
-bal első kerékcsapágy
-jobb első féltengely zsírozás
-bal első belső féltengelycsillag
-mindkét oldali kormányösszekötő
-mindkét oldali felső lengőkar
-mindkét oldali első stabpálca
-motorolaj
-olajhűtő tömítőgyűrűk
-összes szűrő
-egr takarítás
-hosszbordás rugós feszítő
Óra állás:198.100
A motortakarómat is lefényeztem ,holott már egyszer megtettem ,csak olajos lett ,és annyira nem szerette a lakk a féktisztítót :-)
A showra meg azért megcsináltam minden apróbb részletet amit csak tudtam, meg nem volt horribilis összeg.
Grafitszürke lett, a feliratot fehérrel húzkodtam ki ,így elmosván ecsettel, tehát nagyon érdekes ,és különleges, viszont lehet átfestem rendes fehérre, majd meglátom!
Kapott 2 réteg lakkot, megszáradt, felraktam. Kész!



A tápkábelek saruinak csiszolgatása közben egy újabb nem várt akadályba ütköztem.
Mégpedig, az ICS életre kelését követően kérte a kódot,ez csak azért jelentett problémát,mert semmiféle kódkártyát nem kaptam az autóhoz,így sem a clima része,sem a radio nem működött...
pettinke cartárs segítségével jutottam el egy lengyel sráchoz,aki nagyon korrekt volt és minimális juttatásért megadta az én ICS-emhez tartozó Navi és Radio kódot is,ami bepötyögése után természetesen hibátlanul működik a rendszer.
Mindezt kb egy óra alatt.
Sikerült végére járni a dolognak miszerint,kb 1 volt-al kevesebb jutott hátra az akku-hoz,mint amit a generátoron mértem.
Megtakarítgattam az összes sarut biztit,tápelosztót,test pontokat és láss csodát megjavult :)