Blog
Nos végre elérkezett ez is. A vásárlás óta terveztem, hogy eljutok Zé mesterhez,de a munkám miatt csak most sikerült összehozni.
Nos akkor irány Zé mester....
Szerdán délután oda vittem és másnap már el is hoztam. Bár az olaj cserét pont akkor kezdték el amikor oda értem, nem bántam, hogy várnom kell mert így részese lehettem a folyamatnak. Az olaj leeresztő csavarral meggyűlt a baj mert nem nagyon akart engedni, de pár hasznos szerszám (véső,kalapács, svéd fogó) megoldotta a problémát :-D
Végre elkészült, irány haza. A haza út is izgalmas volt, fél úton észre vettem hogy rettenetesen kormol a nagyvad és nem igazán van alapjárat. Haza érve felhívtam a mestert mi lehet a baj a kocsinak. Azt mondta valahol a levegő szűrőnél nézzek körbe, LMM csatlakozó vagy bármi más... Nos aznap már nem volt időm megnézni így másnap azaz ma néztem meg. A motorháztető felnyitása után egyből észre vettem a bibit, nem volt vissza rakva az intercooler csöve (ejnye-bejnye mester). Pár csavarás a bilincsen és már kész is. Minden működik újra.
Köszönet mindenkinek aki hozzá járult a szervizhez:
Zé Mester és csapata a remek és gyors munkáért
Erhard-nak az alkatrészekért
És végül, de nem utolsó sorban Mex86 cartársnak a vezérlés szettért.
Költségeim:
Szerviz és egy gázolajszűrő: 25000ft
Alkatrészek: 26000ft
A vezérlés szett meg ajándék volt: 0ft
km állás: 253650km
Ellátogattunk az Alfáriumba ismét. A program:
- olajcsere, szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) csere
- üzemanyagcsövek cseréje a foszladozó helyeken
- jobbos ablakemelő motor és szerkezet csere/javítás
- olajnyomásjelző cseréje működőre
- gumi fékcsövek cseréje Goodridge fém kittre + fékolajcsere
- az egytárcsás kupplung helyett Ali kerített egy csodásan felújított Sachs kéttárcsást
- alsó kupplungmunkahenger felújítása
- hátsó difi kapott egy sperrt
- a géptető és a jobbos tükör újra lett fényezve durva kavicsfelverődés miatt
A környéken csak szakbarbárok vannak,ez sajnos hatványozottan igaz!!!Vicc hogy Székesfehérvárig kellett vinnem hogy tutkó futóművem legyen!Grazie Mille Totti cartársnak!!!
Amit cserélt:
jobb hátsó kerékcsapágy
kézifékkötelek
bal hátsó féknyereg
csonkállványokban a GL szemeket
alsó lengőkarokban a szilenteket poliuretánból és a GL szemeket
segédlengőkarokban a szilenteket poliuretánból
hátsó hídban szilenteket poliuretánból + esztergált fém alkatrészek
hátsó felső lengőkarok kompletten
hátsó kerék összeadásért felelős kitámasztórúd szilentjei
első futóműben az alsó lengőkarok
Az első lökösnél a zender kit kijavítva,újrafújva.
Kis lépés antennaügyben: vettem egy csatlakozót a kábel utastéri végére, miután megnyugtattak, hogy még ma is ez használatos. Szimpatikus módon ez mechanikusan szerelhető, ha jól látom, forrasztani sem kell (?). Hosszabb is, így szinte a kényszerből levágott vezetrékrészt is pótolja.
A nagyreményűnek tartott autóvillamossági szervízben/üzletben megegyező, de biztosíték nélküli relé volt. Az eladó szerint biztosítósban újat nem kapok. Lehet igaza van, még megpróbálom máshol , aztán átmegyek a bontós vonalra. Mivel effektíve filléres volt ez a "majdnem jó" új és sokat kutattak utána, udvariasságból elhoztam belőle egyet...
Felkerultek a nyari kerekek, Uniroyal vatta uj, elotte persze gorgoztettem biztos ami biztos a gorgozes benne van az osszegben.


Ugy nez ki sikerult megoldani a hideg inditas problemat. Eloszor az injektorokra gyanakodtunk, ezert mind az 5 be lett vizsgalva de jol mukodik mind az 5. Atmostak a motort a B-tech-es emberek. Azota szepen indul elsore es sokkal egyenletesebb a motor jarasa az ero is megjon mar 1700-tol es szepen huz vegig.
Eljött a vezérléscsere ideje, gondoltam megcsinálom én, Igaz hogy Alfán még nem csináltam, de VW motorokon már sokat, és a régebbi autóimon is egy-kettőt.
Rendeltem egy vezérlésszetet meg egy vízpumpát a motorkód alapján.
Ha netán valaki arra vetemedik hogy megcsinálja maga, a főbb lépéseket megpróbálom összeszedni:
Levettem a j.e. kereket, és azt a burkolatdarabot ami a dobbetétet a motortér felé lezárja.(ez a főtengelytárcsa hozzáférése miatt kell)
Leszedtem az alsó és felső motorburkolatokat.
A motortérben kiszedtem az ECU-t, (4db 10-es anya) és kihajtottam oldalra.
Leszedtem a hosszbordás szíjat. A kerékjárat felől lehet benyúlni egy 15-ös törtszárú csillagkulccsal a feszítőhöz, és erőből az autó orra felé elhúzni, közben a szíjat lepiszkálni a görgőről.
Leszedtem a főtengely-ékszíjtárcsát. A hülyefejű 4db csavar ne tévesszen meg senkit, jó állapotú 6-os imbuszkulccsal kinyithatók.
Leszedtem a feszítőgörgő feletti vezetőgörgőt, mert később útban lett volna.Van egy távtartó-alátét a görgő alatt, arra vigyázni kell, el ne tűnjön.
Kivettem a kutyacsontot (felső motorkitámasztót) 2db 17-es csavar fogta.
Levettem a motortér felől mindkét vez.burkolatot, és az alsó vez.burkolatot is . Sok egyforma csavar fogja, 5-ös imbusszal nyithatók.
Leszedtem a felső motorkitámasztó bakját. Két 17-es csavar, meg egy 9-es imbuszfejű fogta. Visszarakásnál figyelni kell majd, mert az imbuszfejű furatában hátulról van egy beállítócsavar, azt úgy kell beállítani hogy a bak a talpán felfeküdjön,
a 17-eket le kell húzni, a beállítócsavart koppanásig hátratekerni, és az imbuszt csak ekkor szabad berakni és lehúzni. Ha nem így történik, valami előbb-utóbb törni fog a feszültségtől.
Most már felszabadult a vezérlés.
Én nem tudom hol vannak a gyári jelek a tárcsákon, inkább alkalmaztam a jól bevált hülyebiztos módszert. A főtengely-vez.szíjtárcsán volt egy jel, azt egy alul lévő bevágáshoz tekertem. Ekkor fent a vez.mű keréken (a jobb oldali! ) megláttam egy filctollas jelet, és mögötte az öntvényen a párját. Ezek szerint a franciáknál is így szerelnek :)Ezeket átfestettem hibajavítóval hogy jól látszanak.
A szivattyú tárcsája elmozdulhat, neki mindegy hogy áll.
Egy kis tükörrel megnéztem a feszítőgörgőt, hogy a feszítés hogy áll.
Van a görgő mögött egy nyílvégű kis mutató, ami a talplemez középső bevágása felé mutat. Ezek a jelölős dolgok a legtöbb típusnál hasonlóan vannak megoldva, itt is átlátható a működése.
Most már lekaptam a feszítőgörgőt. Egy 13-as fejű anya fogja. Levettem a szíjat. Nem kell vezérlésrögzítő, nem mozdul el semmi. Ha mégis, majd visszatekerjük :)
Kivettem a vízpumpát. 3db csavar fogja, 5-ös (vagy 6-os?) imbusz.
Némi fagyálló kifolyik, kb 1,5 - 2l.
Az új vízpumpát vékonyan körbepasztáztam, és beraktam. Csavarokat is.
Kicseréltem a vezetőgörgőt, és a feszítőgörgőt.
Feltettem az új szíjat. És itt történt a PRÜCÖK! Nem tudtam megfeszíteni!!
Úristen, mit rontottam el!!! Két órás agyvérzésközeli állapotban elkövetett kísérletezés után visszatettem a régi szíjat. Érdekes, azt sikerült megspannolni. Akkor most mi van?
Az van hogy rossz szíj volt a szetben. Ugyan motorkód alapján rendeltem, de ebben egy 199 fogas szíj volt, amit levettem az meg 198 fogas. Egy íves mozdulattal átküldtem a szomszédhoz mérgemben! (később visszahozta)
Kirohantam a sarokra a Bárdihoz, és rendeltem egy Febi szíjat SOS-ben. Mivel éppen zártak, megigérték hogy reggel 8-ra ott lesz a szíj. Így is lett.
Innentől már gyorsan ment.
Szíjat feltettem. (futásirányra figyelni, balról jobbra) Az a lényeg, hogy a szíjnak a jobb oldala (a vez.tárcsa és a főtengely közötti ága) a húzott oldal,tehát ez mindíg feszes, és a másik ága ( a főtengely és a szivattyú között) a laza ág, amit a feszítő tart lebegésmentesen. Ha a feszes ágat nem lehet feltenni mert a fogak nem passzolnak, akkor egy hangyányit a főtengelyen vissza kell tekerni, így már felmegy a szíj, majd óvatosan visszarakni a főtengelyt a jelre. A feszítő rögzítőcsavarját csak annyira húztam meg, hogy a feszítési pályán mozgatható legyen. Most a feszítőt rátoltam a szíjra, és a csavarját picit szorosabbra húztam, hogy a szíj ne tolja vissza, de nem húztam meg! Ezt érzéssel kell csinálni :) Utána a kerékjárat felől egy nagy csavarhúzóval a feszítőn lévő felhajtott fület kocogtatva ráfeszítettem a szíjra.
Többször megnéztem tükörrel a fül helyzetét. Mivel a szíj még helyezkedni fog, egy kicsit túlállítottam (kb. 5-6 mm-t)
Itt lehúztam a rögzítőcsavart, és körbeforgattam a főtengelyt 4-szer egy 19-es kulcsal. Megint megnéztem tükörrel a fül helyzetét. A fül visszább ment 5 mm-t, így pont a középső bevágásnál állt. (ha ez elsőre nem sikerül, újra fel kell lazítani a rögzítőcsavart, de nem teljesen mert akkor visszaugrik, csak érzéssel, és korrigálni)
Minden korrekció után 4-szer körbe kell forgatni a főtengelyt. Én a végén 8-szor körbetekertem, leellenőriztem tükörrel. Ha nincs változás, akkor kész.
Beindítottam. Járt kb. fél percet a motor, a hangja változatlan volt. Újra megnéztem. A feszítő középen.
Az összerakás folyamata ugyanez, csak fordítva.
A hosszbordás szíjat elég nagy szívás felrakni egyedül. Mindenkinek a fantáziájára bízom hogy milyen módszerrel támassza ki a feszítőgörgőt, amíg fölvarázsolja a szíjat.
A fagyállót pótoltam. Mentem egy próbakört. Minden O.K.
Ha valakinek kell egy 199 fogas szíj, (Dayco) szívesen odaadom:)







Eljött a jó idő, eljött az ideje hogy a nyári kerekek felkerüljenek jól megérdemelt helyükre. Beruháztam egy kerékőr garnitúrára is. Bár nem szoktam huzamosabb ideig őrizetlenül hagyni a kocsit, de az ördög nem alszik.

2014. március 20-án megtörtént a nyári gumik átszerelése 131.000 km-nél. Ez lesz a a nyári abroncsok negyedik (az első szezon rövidségére tekintettel inkább harmadik) szezonja, a téli gumik pedig a negyedik etapjukat zárták (3.500 km ezen a télen).
A szerelést a Csányi Gumiszerviz végezte.