Blog

>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-02

BAL ELSÖ LENGÖKAR,JOBB BAL OLDALON MENET STABILIZÁTOROKAT TRW KERÜLT BELE, 15000 KM KÉNT OLAJCSERE LÉGSZÜRÖ POLLEN GÁZOLAJ, OLAJSZÜRÖ ,KOMPLETT FÉK CSERE TEXTÁR BETÉTEK ÉS BREMBO TÁRCSA KERÜLT RÁ, 105000 NÉL RÉSZECSKESZÜRŐ TISZTÍTTÁS KÖLTSÉG 1 ÉV ALATT

>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-02

TURBOM IGY NÉZETT KI 115000 EZER NÉL KI PUCOLTUK

>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-02

BAL HÁTSÓ ABLAKEMELÖ SZERKEZET CSERE SORREND

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-09-02

Amikor a majdnem kigyulladós posztot írtam, találtam pár képet amit menet közben lőttem (mármint útjaink során, megállva :D).

Szép ez a kocsi, öröm ránézni. Legalábbis számomra biztos. A sok-sok német autó között itt Bonnban, meg általában menet közben is, pláne.

UI: kb 23 ezer km-t tettünk meg bő egy év alatt, melynek 85-90% városon kívüli táv volt, de lehet, hogy 95% körül inkább, nem számoltam utána.

 
>> SzervizSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-09-02

Amikor épp Bonnból tartottam Budapestre, gondoltam, hogy ideje lenne már egy posztot írni arról, hogy milyen jól szuperál a dízelkombim, milyen kellemes vele akár 1000+ km-t is menni (leszámítva az ülést, ami nekem rettentően kényelmetlen), hogy milyen kellemesen fogyaszt (150km/h-ig kb, mert felette a V6-ot idézi :D), hogy mennyire jó ránézni a formájára, stb. Ezt követően pár órácskával felizzot és kb. kigyulladt a klímakompresszorom. Nem jó móka. Nem ragoznám, meggyújtott-ezt azt, görgőt, szíjat, kábelt, borítást, ami a közelben volt... Öröm az ürömben, hogy A. Budapest határában történt. B. Menet közben, rendes menetszéllel és C. domb tetején, szóval motor rögtön ki és lehűtöttük a kedélyeket a domb aljára, ami egyben Budapest határában az első benzinkút bejáratát jelentette. Nem volt élményteli szervo nélkül a visszafordító a kúthoz. Nem gyulladt ki a teljes motortér és nem égtünk bent mi sem, ez a "szerencse".

Kapott új alkatrészeket Zétől, klíma feltöltve, kész volt pár nap alatt. De akkor is mondjonle a gyári klímakompresszor, hogy minden előzetes jelzés nélkül felmondta a szolgálatot, majd teljesen kikapcsolt állapotban (remek volt a 32 fokban) is túlhevült a kompresszor... :( Ez van.

Első kép: trélerre fel. Ajánlom itt mindenkinek a netrisk.hu Angyal Plusz szolgáltatását. Kb. 10rugó egy évre az assistance szolgáltatás teljes Európára. A vontatás nekem így ingyen volt. Egyébként 19ezer lett volna erre a pár km-re is. Szerintem megéri a "védettség", pláne külföldön egy 300euros vontatáskor...

Második kép: leszervizelve, megfürdetve, Zére várva a visszaút reggelén

>> SzervizFőnix // Alfa 159 2.4 JTD Ti // 2013-09-02

Megszerzett autómat mai napig élvezettel használom annak ellenére, hogy vásárlás előtti, alatti és az "Ugye megmondtam...!" kezdetű beszólások mai napig visszaköszönnek a család és baráti köröm szájából.
A vas vásárlás után kb 1 évvel kezdett el kisebb problémákkal jelezni nekem, hogy valami nincs rendben - természetesen a kötelező szervízek mellett, olaj, olajszűrő, levegőszűrő stb.
Egyre gyakrabban kezdett regenerálni a kicsike, többször kellett az EGR szelepet és szívótorkot kikormolni. A motor dadogva indult, kihagyott egy henger de ez pár másodpercig tartott, azután szépen beállt, egészen addig, amíg el nem érte az üzemi hőfokot, mert akkor az alapjáraton elkezdett remegni az autó. A teljesítmény érzésem szerint nem változott. A problémát bonyolítja, hogy télen hideg időben nem produkálta a hibát, csak akkor amikor visszahűlt a motor bizonyos tavaszi, őszi környezeti hőmérsékletre. Tavasszal és ősszel (13-19 fok) már első indításnál is csinálta kipufogófüst kíséretében. A fogyasztás megnövekedett kb. másfél literrel. Észrevettem még, hogy a hibajelenség jelentősen mérséklődik, ha jobb minőségű üzemanyagot tankolok az autóba, kiváltképp ha Ausztriában OMV kútnál tankolok.

A diagnosztika azt mutatta, hogy a 4-es hengerben nagy a korrekciós érték (+ 1,1 körüli érték) El is vittem a porlasztókat (injektorokat) tesztelésre, ahol kiderült, hogy az 5 injektorból 1 nem az autó évjáratának megfelelő, azaz 2006-os évjáratú. (a többi 2008-as) A hajdúböszörményi porlasztó szervizesek ki is cserélték mind az 5 alkatrészen a csúcsokat nem kevés pénzért.
Mondanom sem kell, h a hibajelenség nem szűnt meg. Jelen pillanatban szerelőről szerelőre járok, akik nem tudják vagy nem akarják az autót javítani.

Olvastam közben a fórumban, hogy jeletnekezett már ez a probléma és állítólag a Bosch injektorok 2006-ig hibás alkatrészeket kreáltak. Úgyhogy keresek 1 db legalább 2008-as
évjáratú injektort, amivel megnézném, hogy továbbra is fennáll a probléma.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-07-13

Miután sikerült szereznem (0712, Dk.Bárdi) két darab új, sárga színű index izzót, kicseréltem (0713) őket mindkét oldalon. Ez a csere sem, - mint ahogy minden hasonló hozzányúlás általában az autóhoz - nem ment egyszerűen. Az utángyártott füst színű index búrák nem arról voltak híresek, hogy jól szigeteltek, így eső és autómosás után párásodtak is rendesen, aminek kellett idő, mire kiszáradtak újra. Ahogy a víz, úgy a por is bejutott időközben, így egy alapos tisztítás után szilikonnal vékonyan körbeszigeteltem az összetételt. Kicseréltem az izzókat, de a jobb oldali foglalatba betéve az új izzót nem világított. A víztől kicsit korrodáltak az érintkezők, ezeket alaposan megreszelgetve majd kontakt sprayvel befújva máris tette a dolgát. Az indexbúra nem száradt olyan gyorsan, mint ahogy azt terveztem. Viszont így, hogy egy minimálisan még képlékeny volt a sziló, talán szigetel most már annyit tényleg a kasznihoz érve, hogy nem enged be több port és nedvességet. Visszaszerelés után egy rég nem látott látvány fogadott: a tiszta búrán át tisztán látni lehet az izzót. Nahát! :)

A gödöllői Unixban sikerült végre a műszerfalba való 2,3W-os rizsszem izzókat is találnom (0706). Vettem is gyorsan egy dobozzal, (10 db HELLA), biztos, ami biztos alapon, mivel ezt már nagyon rég óta kerestem, de vagy nem volt sehol, vagy 5W-os és nagyobb volt méretben is, vagy a mérete volt jó, viszont csak 1,2W-os, ami világított ugyan, de alig lehetett látni. Betettem a 2,3W-osokat a hiányzó helyekre és most már újra látni 0-40-ig is a km órát, stb. :)

Visszaszereltem a szivargyújtót is a helyére, mert abban is cserélni kellett a két rizsszem izzót, így addig nem akartam visszatenni a múltkor (kb. másfél hónapja..), amíg ezek nincsenek kicserélve.

A középső szellőzőrácsot is kiszereltem a műszerfal tetejéről. Kimostam a szellőzőt és kitakarítottam a légcsatornákat, amíg elértem, ill. régóta hallottam valami csörgést a műszerfalból, hol jobb, hol bal oldalon.. így nehéz volt kitalálni mi is lehet az. De most találkoztam két kisebb méretű kóbor alátéttel, amiket egyből ki is kaptam, amíg szem előtt voltak. Azóta megszűnt a csörgés. Szerencsém volt, hogy épp akkor, pont ott voltak.. :) Mielőtt visszaszereltem a szellőzőrácsot, a lyukat körbeszigeteltem rezgéscsillapító alátétszalaggal, ne rezonáljon be véletlenül se most már.

Visszatettem a múltkori beázás óta (0610) kiszerelt jobb első ajtónál lévő küszöb díszlécet is. A díszlécet rögzítő törött patenteket kicseréltem épekre, így végre teljes hosszon jól fogja a műanyagot a négy patent.

Az anyósülés övfeszítőjénél hiányzó burkolat rögzítő csavar is pótolva. Ez azóta hiányzott onnan, mióta Baráék kicserélték az ülés szerkezetet egy jobbkormányos, deréktámaszosra. Az pedig nem tegnap volt.. :) Még jó hogy nem hiányzott annyira, de azért így teljes.

A motortérben találtam anno (pár éve:) egy kóbor vezetékvéget, elég vékony és egy eres. Nem tudom, mi lehet ez.. Jobb oldalon az ablak alól „jön ki” és kb. 15 cm hosszú. Mindig próbáltam úgy elhelyezni, hogy véletlenül se érjen fém alkatrészhez, nehogy véletlenül zárlatot okozzon. Most végre le is szigeteltem a végét így pár év után.. :)

Ellenőriztem a folyadék szinteket, egyedül az ablakmosóra kellett töltenem. A többi rendben volt.

A Kareszkától kapott (0705) két db Strongflex első stabilizátor rúd szilentet felpróbáltam a rúdra, ahogy hozzáfértem akna nélkül. Úgy néz ki jó lesz. A következő szerviznél majd kiderül tényleg megfelelő-e a belső átmérőjük a poliuretán gumiknak.

És ha már ennyire belemerültem, rendet raktam a csomagtartóban is, majd letöröltem a műszerfalat, mert megint poros volt. Aztán ablaktisztítóval lemostam az ablakokat kívül-belül. Erre már nagyon régóta készültem. Az eredmény szemmel látható.. :) Az ülések és ajtókárpitok pedig átestek egy alapos bőrápoláson. Jó kis meló volt. Mire mindennel végeztem a nap is eltelt, én is elfáradtam. De jó ezeket letudni már végre. Apróságok, de sokan voltak.. :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-09-01

Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.

A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km

Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km

Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.

Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)

Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-28

Eljött az ideje a kuplungcserének. Augusztus 28-án került bele az új Valeo szett (kinyomócsapágy is cserélve lett természetesen).
A régi szerkezetnél elfáradhattak a rugók, emiatt mindig, kb olyan 10 km megtétele után (amikor rendesen átmelegedett az egész kuplung) eltűnt a kuplung pedál felső 1/4-e. Ilyenkor a pedál bár visszajött teljesen, de a felső 5-6 cm puha lett és a padlótól néhány mm-re már kezdett összekapcsolni. Pár óra alatt aztán, ha visszahűlt újra, akkor megint meggyógyult.
Bár problémát ez nem okozott, de nem akartam vele így mászkálni mert még mindig olcsóbb kuplungot cserélni, mintha a váltóban a szinkron gyűrűket tenné tönkre...

>> Szervizbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2013-07-25

meguntam hogy izzadok, így elmentem megcsináltatni a klímát
új klímahűtő plusz gáz plusz mocskos drága munkadíj egyenlő 80000 HUF