Blog

A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...

Ma indult a téli projekt, a délelőttöm szinte ráment a kocsi felemelésére. A bakokkal a gyári emelési pontokon akartam alátámasztani, gyári emelőm nincs, maradt az olajemelő, ami meg nem fér be a küszöb alatt. Fából alátétlemezeket is kellett vágnom hogy ne direkt vas a vason legyen.
Az elején még majd emelnem kell, mert időközben leértek az első kerekek, de az még ráér, a hátulja lesz soron.
Végül is minden megoldódott...

Mivel régóta nem mozdult a Vas gondoltam beindítom egy kicsit a garázsban mielőtt nekiállok a téli nagy szerviznek.
Bemelegítem, meghallgatom egy kicsit a hangját. Menni nem akartam vele, mert nincs hátsó ablakom az út meg csupa locspocs...
A gondolatot tett nem követte, mert a majd két hónapos állás miatt kissé kiürült az akku. A kontroll lámpák még világítottak, de az indítómotorral már minden kihúnyt :-(
Töltőre került...
Pár óra múlva már zölden világít a töltő, pöccre indul a Vas :-))

Bár ma napközben 20 fok is volt, délután felkerültek hófehérre az új grafit téli kerekek (17"). Jövő hétre már 4-8 fokot mondanak, így a kellemes melegben most szántam rá magam a cserére. (Természetesen az új grafit felniket korábban az összeszerelésnél már kiegyensúlyozták.) Sokkal szebb így grafit színben, mint ezüstben volt. :-) Persze újra várjuk majd a tavaszt! (19") (km óra állása: 10.675 km)

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 Q4 // 2012-10-22

Ma visszakerültek a sárvédők!Sikerült az elmúlt napokban beszerezni pár dolgot hozzá!Gyári 16-os SPEEDLINE kerék,nagy AC(köszi GERY mester),gyári hátsó szárny,műanyag küszöb(Külön hála érte TRENCSIK ROLAND-nak).

 

Végre volt egy szabad hétvégém és neki tudtam állni a garázsban a rendrakásnak. Két napom ment rá, de végre úgy néz ki a garázs, mint ahogy szerettem volna. Neki tudok állni az idei szerelési feladatoknak a Spideren.

Csak nagy vonalakban az alábbiakat tervezem:
- első féktárcsa és betét csere,
- első fék gumialkatrészeinek cseréje,
- benzinszűrő csere,
- egyik hátsó kerékcsapágy csere,
- kipuff festése ezüstre,
- első gumiharang csere a lengéscsillapítón,
- minden futómű alkatrész lecsiszolása és újrafestése talán pirosra, de lehet hogy sárga lesz,
- hátsó futómű segédkeret festése (kiszerelt állapotban),
- első segédalváz festése (kiszerelt állapotban),
- levegőbeömlők cseréje az utastérben,
- valami hangosabb HiFi mint a gyári (4 csat. erősítő + mélynyomó),
- váltóolaj feltöltése,
- a barkács szélfogó háló véglegesítése,
- hátsó ablak pótlása,
- vászontető alapos ápolása,
- tetőszerkezet kenése,
- karosszéria vakszolása.

Egyenlőre ennyi, biztos lesz még pár dolog menet közben.

CÉL: Esztergomba ill. Alfa City be a Pókkal menni.

Sok cuccot, ill. az emelőt és a hozzá tartozó bakokat már sikerült beszereznem.

Gondoltam megyek még egyet a Vassal mielőtt nekiállok a szerelgetésnek és még mielőtt felbakolom a téli munkálatokhoz.

A tető a garázsban eddig nyitva volt, de most fel kellett csukni, mert a lobogóshajú autókázáshoz 6 fok nem éppen optimális.

Szóval csukom fel és szomorúan tapasztalom, hogy az ablak a hajlítás mentén összecsukott állapotban elrepedt.

Nem kicsit, nagyon.

Mondjuk elég ramatyul nézett ki már az "üveg", de bíztam benne, hogy jövőre még kitart. Ezt bizony a tavaszig meg kell oldani, úgyhogy keresésre fel!

Nekiálltam kiszedni az elrepedt hátsó ablakot. A tető hátsó részén alul x db torx csavar fogta (huh, de jó, hogy a múlt héten vettem egy készletet), az egyik a szokásosnál kicsit jobban, mert a kulcs pikk-pakk körbefordult benne. Jó negyedórás kínlódással sikerült kioperálnom. Oldalt tépőzár és egy patentos gumiszalag tartotta, felül meg cippzár.

Nem így akartam kezdeni a bütykölést a kocsin, de ez van. :-))

Ma nekiálltam a számlák valóságtartalmának utána járni.

Első lépésként megnéztem a gyertyákat és örömmel tapasztaltam, hogy a "jobbik" van benne, nem véletlenül fizettek értük >300 ójrót. A nagyobbikra NGK BKR6EKPA van írva, a kisebbikre pedig NGK PMR7A. Ezzel nem lesz gond egy darabig:-))

A bal szélső gyertya viszont vízben állt, tehát mégiscsak mosták a motorteret. Mondjuk jól is néz ki. A jobb szélső kettő viszont olajban állt, nem sok de ott volt. Ahogy nézegetem a szelepfedél tömítés mellett folyhat le. Egyenlőre kitörölgettem, holnap bekenem a csodaszeremmel egy folyékony szilikongumival és akkor többet nem szivárog, a váltónál is segített.

November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950

>> EseménySzimonetta // Alfa 145 1.4 Junior // 2012-10-18

Ma kuplungszett cserére került sor.... Most már tök jó :)