Blog

Az idő szép, a nap süt, kirándulni kellene egyet a Pók-kal. A melegre való tekintettel valami hidegebb vidékre, ha lehet. Reggel ébredés után kapcsolgatok a TV-n és az osztrák adón live kamera megy Tirolból, ami ugye egy kicsit messze van, de ötletnek jó! Hopp-hopp ez kell nekem! GOTO internet. 5 percen belül megtalálom az lehetséges úti célt Semmering-et, igazi hegyvidék a térkép alapján elég kacskaringós út is vezet oda.
Navit előkap és célként beír, opciók közül kiveszem az autópályát és láss csodát kisze-kusza utat jelez.
Beszállás, indulás!
A táj csodaszép, az út kitűnő - szívesen elhoznám erre a magyar útépítőket, hogy LEHET olyan utat is csinálni, ami nem fagy fel és nem kátyúsodik.
A nap süt, a hajunk lobog és fogalmam sincs merre járunk, hagyom hogy a Mio 720 vezessen, én meg a Spider-t vezetem.
Most érzem csak igazán miért nem gyártottak anno kormos Spider-t, ide benzin kell! Hajtűkanyar, visszakettőpadlógáz, hadd üvöltsön. Aztán a következőt csendben és rezzenés mentesen ( hála a kiegyensúlyozó tengelyeknek) a patak csobogását hallgatva.
Hogy eddig miért nem volt nyitott kocsim?
A várost aztán alaposan körbejártuk, szálloda, szálloda hátán...
Mit is lehet csinálni egy sípályával nyáron? – Nos, kerékpárral és rollerrel lejönni rajta.
A felvonó üzemel, fel lehet menni a táj és egy "Wienerschnitzl" miatt is. Mi ez utóbbit választjuk, a vad dolgokat a többiekre hagyjuk. A táj csodálatos.
Hazafelé ismét élvezhettük a nyitott kocsikázást, bár volt olyan idő, amikor becsuktuk a tetőt az erős nap és a >35 fok miatt. Ekkor klíma be és a kellemes hűvösből nézegettük a többi izzadót, elsősorban a motorosokat. Megálltunk egy benzinkútnál italt venni, szegények a bőr ruhájukat félig levetve ott pihegtek az ezer fokban, az árnyékban.
Mégis jó döntés volt motor helyett a Spider :-)))

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-24

A múltkor Csörinél egyértelművé vált, hogy a motorvédő nagyon odavan. Elsőre gyáriban gondolkodtam, de a vagy 75e Ft lett volna. Ráadásul a magyar utakon nem is biztos, hogy megfelelt volna. A kis hasmagasság miatt előbb, vagy utóbb cserére szorult volna. Tutibb megoldást kerestem. Némi utánajárás és Ath Cartárs segítségével sikerült fém kartervédőt találni. Megadta a szerelőjének a számát, majd útban Pestre odamentünk. Eredetileg orosz a cucc. A Spiderre nincs, de a fickó rendelt pár darabot és a 147-é majdnem jó is volt rá. A hátsó rögzítő fülbe kellett csak beletoldani pár centit. Némi fabrikálás után sikerült is felrakni. Kicsit tovább tartott, mint előre gondoltuk, de a család türelemmel várt.
Ráadásul kevesebbe is került, mint a műanyag gyári.

A teljes magyarításból már csak egy dolog hiányzott, a zöld kártya. A legegyszerűbb megoldást választva a Topiékhoz mentem. A mérésen természetesen "csont nélkül" átment a Pók. Meg is lepődtem, hogy ennyi évesen is tökéletesen hozza az előírt paramétereket. Tehát csont nélkül megcsináltuk.
Amíg a papírokra vártunk érdekes járgány érkezett egy kis klímatöltésre.
Hazafelé már teljes joggal vettünk részt a magyar utakon.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-21

Vásároltam ma egy új mélyládát.
Dupla JL Audio hangszóró van benne, természetesen ez is minőségi, Amerikai!
Zárt láda ez is ,ahogy néztem elég profin össze van rakva. Hál' isten ez is szürke kárpitos,és tökéletesen passzol a csomagtartómba :)
Hely is van még bőven!
Az erőt egy Audio System Twister F2 280 szolgáltatja, az változatlan .

>> EseményPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-10-21

Gyönyörű napos időben 24 C fokos hőmérsékletben zajlott a rendezvény mintegy 8-10 autó részvételével. Sajnos más olasz autó nem volt, így egyedüli Alfásként csapattam.
Végre működőképes kupplunggal tesztelhettem az eredeti "rövid" váltó áttétellel a kocsit. Miután beállítottam a megfelelő futómű-keménységet és eltaláltam az optimális gumi nyomást, nagyon jól kontrollálható lett a kocsi... Megjött az érzet, hogy lehet vele kanyarodni is. A pálya karakterisztikája -rövid egyenesek kemény féktávokkal, szűk fordulók, viszonylag magas rázókövek, a burkolat anyaga- nem kedveznek az autómnak, de ennek ellenére helyenként volt okom vigyorogni is...
Miután a félrekopott rallye-slickeket Yokohamás tanácsra megfordítottuk, sokat javult az autó balansza... Most koptak csak be igazán, van még bennük jó pár gyors kör!!
A kerékcseréknél nyújtott segítségért külön köszönet Szabó Marcika barátomnak! :-) Legjobb időm -a rázókövek használata nélkül- 1.25.7 mp lett. Maradt 2 körömben is jó pár tized -az egyikben elváltottam magam a célegyenesben, a másikban pedig megzavart egy lehúzódó autó- de így sem vagyok csalódott, mert az autó (váltó, kupplung, motor, fékek) megint jól bírta a strapát!
Ez már a második pályás szezonja volt a kocsinak, és kettő anyaghiba okozta meghibásodást leszámítva kitűnően bírja az igénybevételt!
Folytatás -remélem már egészségesen- a téli fejlesztéseket követően 2013-ban!! FORZA ALFA ROMEO.

 

Megtortenet a kuplung csere is. Tobbe volt, mint amire szamitottam.
Jo egy honapja elkezdett az auto indulaskor razni, mintha nem birna, nem selytettem,h. komoly baja lehet, mivel szepen lassan erosodott, es amikor mar olyan szinten reszkedett, akkor mar eszrevettem,h. ez nem normalis.Aztan volt mar olyan is vele,h. ha 2esbol gurulva egyest tettem, mar ugy razott,h. azthittem kiesik a motor.
Nagyon nagyon feltem,h. a kettostomegu megy el.
Valamelyik este munkabol haza menet, indulaskor mar nem razott annyira. Felcsillant a szemem,h. csoda tortent(gondoltam,h. amgatol semmi sem javul meg)jo 2km utan mar allig tudtam sebesseget rakni. ugy hogy mennem kellett masnap a szervizbe.Ott a szaki kiprobalta, reszkedett, megprobalta megcsusztatnia kuplungot es erre RECCS, vege is volt.Szetesett a szerkezet.
Jo egy hetig volt ott a kocsi(eddig mindent masnapra megcsinaltak).Itthon nezegettema kuplungsett arakat. lattam 40e,50 e ert kuplungokat, de a ... szerelo nem birt varni 1 orat, o munkaidoben(az enyeben)hivott, nem tudtam felvenni,1ora mulva visszahivom, erre mar megrendelte, allitolag original kuplungsettet (83000ft)
meg aznap ossze si raktak.Hablanyolnak ilyen olyan hibakrol, bla-bla, viszont mas szerviz meg jobban lenyulna, tehat.. msot erre mit irjak. Zaromondatkent, legalabb van uj kuplungom amivel nagyon jo autozni :P es legaôabb mar azzal 1-2 evig nem lesz problema

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-22

A sikeres legalizálás eredményeként megkaptuk a magyar rendszámot és a forgalmit, a törzskártyát majd küldik.
A történet érdekes. Elvileg tegnap a regadó befizetése után már lehetett volna ügyet intézni. Vissza is vittem az „ügyintéző” személynek a papírokat, be is ment vele az okmányirodába. Fel is hívott, hogy most bontották meg az LHU 550-től 600-ig tartó rendszám csomagot. Melyik érdekelne, mert azt kapnám. (Nesze neked hivatalos tájékoztatás, mely szerint: „Ami sorba jön rendszám, azt adjuk, nem kívánságműsor, nem lehet itt válogatni!”) Persze az 555-öt kértem. Pár perc múlva visszahívtak, hogy az már nincs a csomagban. Így lett 600. Aztán újra hívtak, hogy leállt a számítógépes rendszer, ma nem lesz meg a dolog. Másnap reggel telefonáltak és mentem is érte.
Az egész hercehurca 95e Ft-ban volt (ebből 65e a hivatalos ár, a többit ki lehet találni, hogy hová ment), plusz regadó és 350km mászkálás.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-21

Azon összeg kiperkálása, amiért gyakorlatilag nem kapok semmit. Ennyi erővel a kályhába is begyújthattam volna vele....

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-19

A tegnapi siófoki talin - ahol tekintettel a 3 fő utazó létszámra az olajkályhával voltunk - sikerült piros és ezüst kígyót szereznem. A piros mellett döntöttem.

Másik projektként nekiálltam az ajtóban lévő hangszóró cseréjének. Mivel csak 160-as szett volt itthon kellett hozzá egy panel. Nos, nem lett szép, ez az út nem lesz járható.

>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-20

A tükörtartó konzolom egy kicsit elfáradt. Sajnos elég egy kis kőfelverődés, aztán az ablakmosó folyadék pont ráfolyik és az alumínium máris ledobja a festést. Le lett csiszolva aztán alapozó megint csiszolás, aztán fényezés. Most szép. Bár ha lesz időm kap karbon fóliát mint a másik.